ادعای الیوت آبرامز درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران

گروه جهان الف،   3990810117

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که به خاطر تحریم های آمریکا بسیاری از صاحبان کسب و کارها در جهان از انجام تبادلات تجاری و اقتصادی با ایران رویگردان هستند.

ادعای الیوت آبرامز درباره تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، الیوت آبرامز نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت و گو با این پایگاه خبری مدعی شد که تحریم های آمریکا بیشتر پول ایران را در خارج بلوکه کرده و ایران توان استفاده از آن برای رسیدن به اهدافش را ندارد. 
او در پاسخ به اختلاف آمریکا با اتحادیه اروپا درباره تاثیر تحریم های آمریکا بر تبادلات اقتصادی و تجاری با ایران هم گفت: اظهارات دیپلمات ها و سیاستمداران از جمله وزرای امور خارجه مبنی بر این که این تحریم ها واقعا تاثیری ندارند، از آن ها پیروی نخواهد شد یا کارآمد نخواهند بود، صحیح نیست. در واقع وزرای امور خارجه از تحریم ها پیروی نمی کنند، هدف تحریم ها بازدارنده مجامع تجاری و بانکی هستند. 

نماینده آمریکا در امور ایران ادامه داد: تصمیم ها در دنیا توسط ۱۰ تا ۳۰ هزار نفر از صاحبان کسب و کارها، بانکداران و کارشناسان امور مالی گرفته می شود و آن ها به روش تبادلات مالی پیشنهادی نگاه می کنند و وکلایشان را فرا می خوانند که می گویند: احمق نباش. گاهی هم به تبادلات مالی نگاه می کنند و می گویند که مخارج حقوقی بالاتر از سودمان خواهد شد. واضح است آنچه وزرای امور خارجه می گویند اهمیتی ندارد. آنچه تاجران و افراد مشغول به امور مالی انجام می دهند، مهم است.

این سخنان آبرامز در حالی ایراد می شود که او اخیرا اذعان کرده بود که کفگیر آمریکا در بحث تحریم ایران به ته دیگ خورده و عملا واشنگتن دیگر توان وضع تحریم‌های بیشتر که تاثیر واقعی داشته باشند را ندارد.