چین، به فکر فارغ‌التحصیلان بیکار

گروه جهان الف،   3990810013

دولت چین در نظر دارد در پی آسیب‌های اقتصادی ناشی از پاندمی "کووید-۱۹"، میزان بیکاری فارغ‌التحصیلان آموزش عالی را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در حالی‌که چین برای روند بهبود شرایط اقتصادی خود پس از شیوع کروناویروس تلاش می‌کند، فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه‌های این کشور برای پیدا کردن یک شغل در تلاشند.

بنا بر اعلام آمارهای رسمی، کلاس فارغ‌التحصیلان سال ۲۰۲۰ میلادی که تعداد آن‌ها به ۸.۷۴ میلیون نفر می‌رسد، در مقایسه با گذشته برای یافتن شغل کار دشوارتری دارند.

بر اساس گزارشی از چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان جدید چین، در نتیجه صدمات ناشی از پاندمی "کووید-۱۹"، در بخش‌هایی همچون صنعت کالاهای مصرفی، تولید، نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات در استخدام افراد کاهشی فاحش وجود دارد.

از طرفی دیگر، سیستم بهداشت و درمان، آموزش از راه دور و صنایع حقوقی کمتر تحت تاثیر این پاندمی قرار گرفته‌اند و تعداد افرادی که استخدام می‌کنند، تقریبا ثابت باقی مانده است.

بیماری "کووید-۱۹" که برای اولین بار در ووهان چین ظهور کرد، در ماه فوریه نیمی از چین را به تعطیلی کشاند.

شیوع این بیماری در ماه مارس سال جاری در چین متوقف شد. اقتصاد چین نیز در سه ماهه اول سال ۶.۸% کاهش یافت.

هم‌اکنون چین در وضعیت بازیابی اقتصادی خود است و مقامات این کشور نسبت به این مرحله خوشبین هستند.

"ژانگ یینگ" (Zhang Ying) مدیر بخش اشتغال در وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی چین گفت: مطمئنا بسیاری از فارغ‌التحصیلان آموزش عالی که به دنبال کار هستند و به زودی وارد بازار کار خواهند شد.

 

وی ادامه داد: دولت به افزایش پشتیبانی از این افراد ادامه می‌دهد که در میان این اقدامات، گسترش استخدام توسط شرکت‌های دولتی ادامه خواهد داشت.

یینگ خاطرنشان کرد: بخش دولتی ۲.۸ میلیون نفر از فارغ‌التحصیلان را جذب کرده است.

در اوایل ماه جاری، اداره ملی آمار چین اعلام کرد که نرخ بیکاری برای جوانان ۲۰ تا ۲۴ سال که حداقل مدرک کالج دارند، نسبت به سپتامبر سال گذشته ۴ درصد بالاتر بوده است.