وکیلی: از اعتماد مردم به اصلاح‌طلبان چیزی نمانده است/ خلیل‌آبادی: شاید از نامزد نیابتی حمایت کنیم

گروه سیاسی الف،   3990809131

محمدعلی وکیلی گفت: وی افزود: باید صداقت و اعتماد مردم در گذشته به جریان اصلاح طلبی را برای شعارهای امروز به عاریه بگیریم. هرچند احتمالا با عملکرد کنونی صداقتی نمانده است و سهم زیادی از این ارثیه وجود ندارد.  

محمدعلی وکیلی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم گفت: بحران های جریان اصلاحات «موقعیت»، «مزیت»، «حکمرانی» و «توجیه» است. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی بحران «ناامیدی» هم بر چهار بحران افزوده شده است.

وکیلی که با ایرنا گفتگو می‌کرد، ادامه داد: برای برون رفت از این بحران‌ها با تاکتیک نمی‌توانیم راه حلی پیدا کنیم و باید برخی رویکردهای خود را تغییر دهیم.

وی افزود: یکی از مشکلات جریان اصلاح طلب این است که شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان برای انسجام بخشی اقدام خاصی برای انتخابات ۱۴۰۰ انجام نداده است  و این نهاد باید به جای بزرگان اصلاح طلبی نقش انسجام بخشی را ایفا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تصریح کرد: مردم از دادن چک سفید به شعارهای بدون پشتوانه جریان های سیاسی خسته شده اند. مردم ضمانت‌طلب شده اند و ما باید شعارهایی که در انتخابات خرج می‌کنیم را ضمانت کنیم.

وی افزود: باید صداقت و اعتماد مردم در گذشته به جریان اصلاح طلبی را برای شعارهای امروز به عاریه بگیریم. هرچند احتمالا با عملکرد کنونی صداقتی نمانده است و سهم زیادی از این ارثیه وجود ندارد.

حسن خلیل آبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان ایران هم در خصوص وضعیت اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 گفت: جریان اصلاحات هم اینک در پی جلب آرا و بالا رفتن نرخ مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است. چرا که در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای شاهد کاهش مشارکت مردمی بوده‌ایم.

خلیل آبادی افزود: بهمین جهت احزاب اصلاح‌طلب ممکن است از نامزد همسو و یا حتی نیابتی در انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کنند. بهمین منظور هم اینک بررسی صلاحیت گزینه‌های مختلف این جریان در حال انجام است.