پاشینیان استقرار مرزبانان روسیه در منطقه قره باغ را تأیید کرد

گروه جهان الف،   3990809086

نخست وزیر ارمنستان در تفسیر پخش تصاویری از حضور نظامیان روسی در منطقه قره باغ، گفت: مرزبانان روسی همیشه در مرزهای ارمنستان با ایران و ترکیه مستقر بوده و اکنون هم در مرزهای ارمنستان در منطقه قره باغ حضور دارند.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان تأیید کرد که مرزبانان روسی در مرزهای جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی مستقر هستند. 

پاشینیان در مصاحبه با خبرنگار آژانس خبری EFEاسپانیا، در تفسیر پخش تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی که مدعی حضور نظامیان روسیه در مرز ارمنستان در منطقه قره باغ شده بود، یادآور شد: «این مسئله هیچ خبر تازه‌ای نیست، مرزبانان روسی همیشه در مرزهای مشترک ارمنستان با ایران و ترکیه مستقر بودند و اکنون هم در نتیجه رویدادهای اخیر، مرزبانان روسی در مرزهای جنوب شرقی و جنوب غربی ارمنستان نیز حضور دارند.» 

لازم به یادآوری است که نیروهای مرزبانی روسیه طبق توافقنامه دوجانبه بین دو کشور، تأمین امنیت در برخی بخش‌های ارمنستان را بر عهده دارند.

پیش از این، در اوایل اکتبر، پاشینیان در مصاحبه با رسانه‌های آلمانی، به وجود توافقات خاص امنیتی بین مسکو و ایروان و همچنین سیستم دفاع ضد هوایی مشترک اشاره کرده بود. به گفته وی، در سطح گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا (فدراسیون روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه) برای حل و فصل مناقشه نظامی در قره باغ، می توان موضوع استقرار نیروهای حافظ صلح روسی به منطقه را مطرح کرد.

با این حال ، کرملین تأکید کرد که اعزام نیروهای صلحبان به منطقه درگیری قره باغ، فقط با رضایت هر دو طرف درگیری‌ها – یعنی ارمنستان و آذربایجان امکان پذیر خواهد بود.