سراسر فرانسه بار دیگر قرنطینه شد

گروه جهان الف،   3990808026

در پی افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که این کشور به مدت بیش از یک ماه دیگر در قرنطنیه قرار می‎گیرد و تنها مدارس باز خواهد بود.

سراسر فرانسه بار دیگر قرنطینه شد

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به دنبال افزایش مرگ و میر و  ابتلا به کرونا در این کشور، اعلام کرد که این کشور از روز از جمعه (نهم آبان ماه) تا اول دسامبر (11 آذرماه) کاملا قرنطینه می‏شود.

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد که به دلیل شدت انتشار کرونا در فرانسه، سراسر کشور قرنطینه خواهد شد و و تنها مدارس باز خواهد بود.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دیروز در یک پیام تلویزیونی خطاب به مردم کشورش تأکید کرد که محدودیت‌هایی که دولت طی هفته‌های اخیر برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته بود، مؤثر واقع نشده و به همین دلیل از روز جمعه 30 اکتبر (9 آبان) مقررات منع آمد و شد در سراسر فرانسه اجرا می‌شود.

وی افزود: هیچ راهکار جادویی برای مهار این موج وجود ندارد. اگر اجازه دهیم که این ویروس پراکنده شود و به انتظار ایمنی گله‌ای بنشینیم، 400هزار شهروند فرانسوی ظرف ماه‌های آینده جانشان را از دست خواهند داد.

فرانسه در روزهای گذشته آمار بالایی از ابتلا و مرگ ناشی از کرونا ثبت کرده است. روز سه‌شنبه با وقوع 523 مورد فوت ناشی از کووید19، بالاترین میزان در چند ماه گذشته ثبت شد. همچنین، بیش از 36 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد که 3 هزار مورد از روز قبل‌تر بیشتر بود.