گزارش نیوزویک از احتمال اندک شکست ترامپ 

گروه جهان الف،   3990808022 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مجله خبری نیوزویک از احتمال ۸۸ درصدی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد. 

گزارش نیوزویک از احتمال اندک شکست ترامپ 

به گزارش الف، نیوزویک نوشت اگر تعداد آراء مردمی در انتخابات 2020 با هم برابر و یا نزدیک باشد، شانس شکست ترامپ فقط 12 درصد خواهد بود. 
<<محققان کالج الکترال پیش بینی کرده اند اگر آراء مردمی بین رئیس جمهور" دونالد ترامپ" و معاون سابق رئیس جمهور "جو بایدن"  تقریبا برابر باشد، احتمال پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات امسال 88 درصد است. 
سیستم کالج الکترال نوعی سوگیری دارد که به نظر می رسد در انتخابات 2020 بار دیگر به نفع نامزد جمهوری خواهان است؛ اما اختلاف بین آراء مردمی و انتخاباتی به گستردگی "داده های دورافتاده آماری" در انتخابات 2016  نیست. محققان دانشگاه کلمبیا درباره مساله "شکست یک نامزد در عین آراء بیشتر" تحقیق کرده اند. در این وضعیت بود که نامزدهایی مانند ال گور و هیلاری کلینتون بیشترین آراء را در سراسر کشور به دست آوردند اما همچنان کالج الکترال را که درباره انتخابات آمریکا تصمیم می گیرد، از دست دادند. داده های آنها نشان داد اگر آراء مردمی ترامپ و بایدن با هم برابر و یا خیلی نزدیک باشد، شانس شکست ترامپ ترامپ فقط 12 درصد است.
حتی اگر اختلاف آراء 52 به 48 درصد به نفع بایدن باشد، ترامپ همچنان شانس زیادی برای پیروزی دارد. اما اگر آراء مردمی ترامپ کمتر از 48 درصد باشد، شانس پیروزی او بسیار کم خواهد شد. 
محققان یاد شده نتایج بررسی های خود را از داده های کالج الکترال در ژورنال موسوم به "گزارش علوم ملی آکادمی" (PNAS) منتشر کرده اند. در این گزارش آمده است " اگر آراء مردمی (نامزدها)، با یکدیگر برابر و یا با اختلاف کم همراه باشد، شرایط به نفع ترامپ خواهد بود؛ البته با میزانی مشخص از عدم قطعیت." 
اگر بایدن مانند وضعیت کلینتون در انتخابات 2016،  51.10 درصد از آراء را کسب کند درصد شانس او برای کسب کالج الکترال در انتخابات 2020،  فقط 46.14  درصد خواهد بود. 
اما محققان این بررسی می گویند کاربری داده های سال 2012 در سال 2016 انعکاس نیافت، به ویژه در ایالت های پررقابت و مهمِ پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین؛ ایالت هایی که ترامپ در آنها با اختلاف بسیار کم، آراء مردمی را از آنِ خود کرد. آنها دریافتند که در ده  مورد انتخابات از سال های 1980  تا 2016، "سوگیری سیستماتیک آشکاری نبوده است که کالج الکترال را به سمت یکی از احزاب سوق داده باشد." انتخابات سال های 2004، 2008 و 2012 در واقع نشان داد که سیستم رای گیری به نفع نامزد دمکرات ها گرایش داشته است. 
در گزارش این محققان آمده است: "به خاطر تمام اختلالات ایجاد شده در انتخابات 2016، گرایش کالج الکترال به سمت جمهوری خواهان که بسیار آشکار بود، می تواند به یک ناهنجاری تاریخی تبدیل شود." 
این محققان با استفاده از اختلافات آراء بین دمکرات ها و جمهوری خواهان از رقابت های سال 2012 بین "باراک اوباما" و "میت رامنی" در هر ایالت می گویند: "دونالد ترامپ خوش شانس بود که از شوک های متنوع شبیه سازی شده" به انتخابات در چهار سال بعد، بهره برد. تغییرات در حزب دمکرات در دو ایالت بزرگ کشور – کالیفرنیا و تگزاس- شدیدتر از میزان متوسط آن بود، اما آن مساله برندگان کالج الکترال را تغییر نداد. از طرف دیگر، دگرگونی ها در جمهوری خواهان در ایالت های پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین سبب شد ترامپ "با اختلاف کم در آنجا برنده شود." 
کالج الکترال از 538 عضو رای دهنده تشکیل شده است: 435 نماینده مجلس و 100 سناتور از تمام 50 ایالت و سه نفر دیگر نیز از واشنگتن دی سی در این مجمع حضور دارند. نامزدها برای پیروزی به دست کم 270 رای الکترال یا بیش از نیمی از کل اعضا نیاز دارند. اگر تعداد آراء کالج الکترال برای نامزدها با هم برابر باشد، تصمیم گیری به مجلس نمایندگان واگذار خواهد شد. 
"نتایج ملاحظه شده از انتخابات 2016  و سوگیری احتمالی کالج الکترال به نفع جمهوری خواهان در انتخابات 2020، نتیجه توزیع اختلاف آراء دو حزب در ایالت ها است. اگر این گرایش در عرصه ی رقابت ها (به نفع جمهوری خواهان)، دمکرات ها را ناامید کند، آنها می توانند ( برای دور بعد) اطمینان یابند که چنین گرایشی احتمالا کوتاه مدت خواهد بود."
نیوزویک با ستاد انتخاباتی بایدن و ترامپ تماس گرفت تا واکنش آنها را جویا شود.>>