پمپئو بار دیگر ایران را متهم کرد

گروه جهان الف،   3990807051

وزیر امور خارجه آمریکا از فرصت روز جهانی آزادی مذاهب استفاده کرده و بار دیگر مخالفان آمریکا نظیر چین، ایران و کره شمالی را به نقض آزادی‌های مذهبی متهم کرد.

پمپئو بار دیگر ایران را متهم کرد

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مذهبی که از سوی پایگاه سازمان ملل منتشر شد، آزادی مذهبی و دیگر موضوعات مربوط به منزلت بشری را "اولویت محوری سیاست خارجی آمریکا" خواند.

او در ادامه این بیانیه ادعا کرد: امروز سه سواستفاده کننده آشکار آزادی مذهبی در جهان – جمهوری خلق چین، ایران و کره شمالی – تدابیر اجباری خود با هدف خاموش کردن مردمشان را تشدید کرده‌اند. بدتر اینکه جمهوری خلق چین به دنبال ریشه کن کردن همه اشکال مذاهب و عقایدی که با دکترین حزب کمونیست چین همراستا نباشند، رفته است.

پمپئو در ادامه این بیانیه خود نوشت: متقابلا از زمان راه اندازی ائتلاف بین‌المللی آزادی مذهب یا عقیده (IRFBA) در فوریه 2020، 31 کشور متعهد به این شبکه همفکر مختص به رسیدگی به چالشهای سراسر جهان شده‌اند. از زمان شروع همه گیری کووید 19، چندین کشور اقدام به آزاد کردن زندانی‌هایی که به اشتباه به خاطر عقایدشان محبوس شدند، کرده و به آنها اجازه پیوستن دوباره به خانواده‌هایشان را داده‌اند و ما از دیگران هم می‌خواهیم از این روند پیروی کنند.

پمپئو اظهار کرد: اکنون جنبش جهانی آزادی مذهبی یک واقعیت است که غنی از تنوع مذهبی، فرهنگی و سیاسی بوده و گواهی بر این حقیقت جهانی صریح است؛ "هر شخص، در هر جایی این حق را دارد که باور کند یا نکند، عقاید کسی را تغییر دهد، عقاید کسی را به زبان بیاورد، تجمع کند و آموزش دهد."