شرکت ۷۰ میلیون آمریکایی در رای‌گیری پیش از موعد

گروه جهان الف،   3990807024

در حالی که تنها شش روز تا روز انتخابات آمریکا زمان مانده است، آمار «پروژه انتخابات آمریکا» نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ میلیون آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای داده‌اند که بیش از مشارکت پیش از موعد در انتخابات ۲۰۱۶ است.

شرکت ۷۰ میلیون آمریکایی در رای‌گیری پیش از موعد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این آمار که یک سرعت رکوردشکنی را نشان می‌دهد و می‌تواند به بالاترین میزان مشارکت مردمی به لحاظ درصدی در بیش از یک قرن منجر شود، تازه‌ترین نشانه از رقابت داغی است که میان دونالد ترامپ جمهوری‌خواه و رقیب دموکراتش جو بایدن وجود دارد. این آمار همچنین نشان‌دهنده تمایل رای‌دهندگان به کاهش خطر ابتلا به کووید-۱۹ در آستانه زمستان است.  

دموکرات‌ها برتری چشمگیری در رای‌گیری پیش از موعد دارند و علت آن استقبال از رای‌گیری پستی است که جمهوری‌خواهان هم سابقا از آن بسیار استقبال می‌کردند اما در بحبوحه حملات مداوم و بی‌اساس ترامپ مبنی بر اینکه این سیستم مستعد تقلب است، از آن دوری کرده‌اند.

در مجموع، دموکرات‌ها تقریبا برتری دو به یک در آمار رای‌گیری پیش از موعد دارند. با این حال آمارها نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان در هفته‌های اخیر فاصله در رای‌دهی پیش از موعد و حضوری را کمتر کرده‌اند.

بالاترین میزان مشارکت در رای‌دهی پیش از موعد موجب شده تا مایکل مک‌دونالد، پروفسور دانشگاه فلوریدا که مسوول «پروژه انتخابات آمریکا» است، یک مشارکت بی‌سابقه رای‌دهندگان آمریکایی در حدود ۱۵۰ میلیون را پیش‌بینی کند که این بیانگر ۶۵ درصد از واجدین شرایط و بالاترین میزان از ۱۹۰۸ است.   

تعداد رای‌دهندگان آمریکایی که در رای‌گیری پیش از موعد این کارزار ریاست جمهوری شرکت کردند، به نسبت سال ۲۰۱۶ که ۴۷ میلیون شد، بسیار بالاتر است.