گزارش نیویورک تایمز از مشارکت چشمگیر رای دهندگان آمریکایی در ایالت‌های "عرصه نبرد"

گروه جهان الف،   3990806105 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه نیویورک تایمز از مشارکت "چشمگیر" مردم در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آمریکا خبر داد و نوشت، حضور در  ایالت های موسوم به نبردگاه به میزانی بی سابقه افزایش یافته  است. 

گزارش نیویورک تایمز از مشارکت چشمگیر رای دهندگان آمریکایی در ایالت‌های "عرصه نبرد"

به گزارش الف، نیویورک تایمز افزود: با آغاز انتخابات زودهنگام در برخی ایالت های دیگر نظیر نیویورک، انتظار می رود مشارکت مردمی پیش از  روز رای گیری در سوم نوامبر بیشتر نیز بشود.

آریزونا، فلوریدا، جورجیا، میشیگان، مینه سوتا، نورث کارولینا، پنسیلوانیا و ویسکانسین  ایالات موسوم به عرصه رقابت هستند که هر نامزد از حزب جمهوری خواه یا دمکرات، در آن بازنده  یا برنده خواهد بود. ایالات پررقابت، در هر دوره از انتخابات، ممکن است تغییر کنند و عوامل  مختلف در این امر دخیل هستند.

<<کمتر از یک هفته مانده به روز انتخابات، بیش از 64 میلیون آمریکایی آراء  خود را به صندوق های رای ریخته اند، و حدود نیمی از آنها در ایالت های بسیار رقابتی موسوم به "عرصه نبرد" در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند.  اینها ایالت هایی هستند که برنده کالج الکترال را در نهایت تعیین خواهند کرد. و نکته مهم تر این که این آراء اولیه در مناطق نبرد، برابر است با بیش از نیمی از کل آراء این ایالت ها در انتخابات 2016.

به گزارش نهاد انتخاباتی موسوم به "پروژه انتخابات آمریکا"، تاکنون تعداد آراء اولیه حدود 46 درصد از کل آراء شمرده شده در انتخابات 2016 بوده است.

 به دلیل شیروع کرونا، بسیاری از ایالت ها قوانین رای گیری را تغییر و به میلیون ها نفر اجازه دادند برای نخستین بار از طریق ای-میل در انتخابات شرکت کنند. و بسیاری نیز به صورت حضوری در رای گیری شرکت کرده اند تا با ازدحام پیش بینی شده رای دهندگان در سوم نوامبر (13 آبان) مواجه نشوند. مشارکت های اولیه  در سراسر کشور نشان می دهد اشتیاق رای دهندگان چه علیه دونالد ترامپ و چه در حمایت  از او، در سراسر کشور به میزان بسیار زیادی تشدید شده است.

به نظر می رسد دمکرات ها نسبت به مشارکت در انتخابات زودهنگام اشتیاق بیشتری دارند. در پنج ایالت پُررقابت که در آنها نام نویسی حزبی گزارش می شود، تاکنون حدود دومیلیون طرفدارِ ثبت نام شده دمکرات ها، بیشتر از هواداران جمهوری خواهان رای داده اند.

در پنسیلوانیا – ایالتی که آقای ترامپ در سال 2016 با اختلاف بسیار کم در آن پیروز شد – تعداد رای دهندگانِ طرفدار دمکرات ها بیش از سه برابر جمهوری خواهان  بوده اند.

در فلوریدا و نورث کارولینا (کارولینای شمالی)، مرزبندی های حزبی هموارتر است.

ایالت های پُررقابت (نبردگاه) 

تعداد آراء زودهنگام در ایالت پرجمعیت تگزاس، تاکنون بیش از  80 درصد کل آراء آن در سال  2016  بوده است. تگزاس پایگاه مهم جمهوری خواهان است اما به دلیل جمعیت رو به ازدیادِ رنگین پوستان، به نظر می رسد این ایالت امسال عرصه رقابت شدید بین طرفداران  دو حزب باشد. و تعداد آراء زودهنگام در آریزونا، فلوریدا، جورجیا، نوادا و نورث کارولینا تاکنون بیش از 60 درصد از کل آراء انداخته شده در این ایالت ها در چهار سال گذشته بوده است.

پیروزی های احتمالی بایدن

در ایالت هایی که احتمالا بیشتر طرفدار جو بایدن محسوب می شوند، رای دهندگان به تعداد زیاد در حال مشارکت هستند. تعداد آراء انداخته شده در این ایالت ها در مجموع بیش از یک سوم تعداد آراءای است که تاکنون به صندوق ها ریخته شده و رقم آن 43 درصد از کل آراء این ایالت ها در سال 2016 است. با آغاز انتخابات زودهنگام در برخی ایالت ها نظیر نیویورک، این ارقام احتمالا افزایش خواهد یافت. 

پیروزی های احتمالی ترامپ 

در ایالت هایی که احتمالا طرفدار آقای ترامپ هستند، انتخابات زودهنگام از  شدت کمتری برخوردار است. ساکنان این  ایالت ها عموما تمایل دارند نسبت به ایالت های طرفدار دمکرات ها و همچنین ایالت های نبردگاه جمعیت کمتری داشته باشند؛ لذا عجیب نیست اگر اینها بخشی کوچک تر از کل آراء در انتخابات اولیه را به خود اختصاص دهند. تعداد آراء زودهنگام آنها نیز کمتر است و درصدی از کل تعداد افرادی است که چهار سال پیش رای دادند. آقای ترامپ که علنا با  رای دهی ای-میلی به شدت مخالفت کرده است، بر مشارکت حضوری رای  دهندگان و "موج قرمز" (طرفداران حزب جمهوری خواه) در سوم نوامبر حساب می کند تا بر آن چه که ظاهرا امتیازِ انتخابات زودهنگام برای دمکرات ها است، غلبه کند.>>