معلمان آزاده اروپا از حقوق مسلمانان دفاع کنند

گروه فرهنگی الف،   3990806040

کانون تربیت اسلامی در خصوص جسارت‌های اخیر مکرون رئیس جمهور فرانسه به مسلمانان طی بیانیه‌ای درخواست کرد معلمان آزاده اروپا از حقوق مسلمانان دفاع کنند.

معلمان آزاده اروپا از حقوق مسلمانان دفاع کنند

به گزارش الف، متن بیانیه کانون تربیت اسلامی درباره خستاخی‌های اخیر مکرون رئیس جمهور فرانسه به مسلمانان به شرح زیر است:

معلمی اسلام ستیز در فرانسه با شکنجه کلامی و تصویری دانش آموزان مسلمان ، کاریکاتورهای موهن مجله شارلی ابدو در مورد پیغمبر اسلام (ص) را در کلاس رسمی بازتکرار میکند و با سوء استفاده ی یک طرفه از آزادی اندیشه، اعتراض دانش آموزان مسلمان را خفه میکند و کل سیستم فرانسه آزادی عمل او را تایید میکند و رئیس جمهور  فرانسه با رویکرد ضد اسلامی فقط با تاکید بر نیمه دوم ماجرا، جوان ۱۸ ساله ای که آن معلم را به روش داعشی ها می کُشد محکوم میکند و آن قتل خشونت آمیز را به کل مسلمانان تعمیم میدهد. همان داعشی که دست پرورده سرویس های اطلاعاتی فرانسه و غرب است. 

اگر قوانین سکولار فرانسوی در تعریف آزادی بیان ،حقوق شهروندی مسلمانان را لحاظ میکرد و چند میلیون مسلمان فرانسوی حقوق بشر و حمایت حقوقی و قانونی را از خود میدیدند و همگان آزادی بیان و آزادی اندیشه مسلمانان و دانش آموزان و دانشجویان مسلمان را در قوانین فرانسه و در مدارس و دانشگاههای فرانسه میدانستند، آنگاه نه آن هتاکی مجله موهن رخ میداد نه بازتکرار آن توسط معلم اسلام ستیز و نه این قتل رخ میداد و نه تیراندازی چند سال قبل به کارکنان مجله هتاک.

کانون تربیت اسلامی، نظام قانون گذار فرانسه را دعوت میکند که در عصر و هزاره چندفرهنگی و با عبور از تفکرات قرون وسطایی، ریشه خشونت با دانش آموزان و دانشجویان مسلمان را با تامین حقوق شهروندی و مذهبی آنها در مدارس و دانشگاهها مرتفع نمایند و سخنان اسلام ستیزانه اخیر مکرون را در تشییع معلم مقتول محکوم مینماییم.