آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو/ قیمت پراید ۳۰ میلیون تومان کاهش یافت

گروه اقتصادی الف،   3990805128 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

ریزش قیمت دلار در بازار ، خرید و فروش در بازار خودرو را متوقف کرد.

آخرین قیمت‌ها در بازار خودرو/ قیمت پراید ۳۰ میلیون تومان کاهش یافت

به گزارش خبرآنلاین، بازار خودرو امروز در حالی با شوک کاهش قیمت مواجه شد که مدتهاست فعالان بازار از نبود مشتری خبر میدهند و می‌گویند در این محدوده قیمتی برای خودرو خریدار نیست .

 امروز هر چند نرخ ها دربازار کاهش یافت اما کسی ریسک خرید را به جان نخرید چرا که برخی معتقد هستند این ریزش تداوم خواهد داشت. یکی از مهمترین تغییرات قیمتی در شرایط کنونی در بازار پراید حاصل شده است . این خودرو که به عنوان ارزان‌ترین خودرو در بازار مطرح بود، در شرایط کنونی با ریزش قابل توجه قیمت مواجه شده است.  فعالان اتحادیه نمایشگاه‌داران می گویند قیمت پراید ۱۳۱ بین ۱۰۵ تا ۱۰ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۳۵ تا ۱۴۲ میلیون تومان، کوئیک دنده‌ای بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۲۰۸ تا ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۲۰۸ تا ۲۱۵ میلیون تومان، پژو پارس ۲۴۵ تا ۲۵۰ میلیون تومان و هر دستگاه دنا معمولی ۳۰۵ تا ۳۰۷ میلیون تومان از سوی واسطه‌گران و فروشندگان خودرو اعلام شده است.

بیشتر بخوانید؛ مجوز خودروسازان برای افزایش قیمت در پاییز

به این ترتیب قیمت پراید ۱۳۲ کاهشی سی میلیون تومانی را در یک هفته تجربه کرده است . از سوی دیگر قیمت پراید ۱۱۱ در آگهی‌ها بین ۱۲۸ تا ۱۳۲ میلیون تومان اعلام شد اما به گفته فعالان بازار با وجود افزایش محسوس فروشندگان خریداری در بازار نبود . سعید موتمنی،در گفتگویی با رسانه‌ها حتی گفته است پراید ۹۰ میلیونی هم مشتری دارد و ماندگاری نرخ ارز در محدوده پایین‌تر، بازار خودرو را با تکانی کاهشی مواجه خواهد کرد.

قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ نیز حدود ۲۱۹میلیون، پژو۲۰۶ تیپ۵ تقریبا ۲۸۹میلیون و پژو۲۰۷ اتوماتیک ۴۹۸میلیون تومان اعلام شد.امروز قیمت هر دستگاه سمند ال‌ایکس ساده در بازار آزاد تهران به ۲۰۰میلیون و سمند سورن به ۲۵۲میلیون تومان بود.