آیا کمپین انتخاباتی ترامپ او را زمین می‌زند؟

گروه جهان الف،   3990805066 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرکز مطالعاتی المستقبل نوشت، به نظر می‌رسد پس از بحران کرونا در آمریکا کمپین انتخاباتی ترامپ تا حد زیادی قابلیت خود را برای حمایت از وی از دست داده است.

آیا کمپین انتخاباتی ترامپ او را زمین می‌زند؟

به گزارش الف به نقل از مرکز مطالعاتی المستقبل کمپین انتخاباتی ترامپ ، از ابتدای سال ۲۰۱۹ راه اندازی شده & از تیمی استفاده کرد که برخی از آنها در کارزار سال ۲۰۱۶ وی نیز حضور داشتند و برخی نیز افراد جدیدی هستند.  هرچند که کمپین ترامپ در سال ۲۰۱۶ موفق شد او را به کاخ سفید برساند  اما اکنون شرایط متفاوت است و به ویژه بحران کرونا بسیاری از معادلات را به ضرر ترامپ به هم ریخت.

 گزارش المستقبل نگاهی انداخته است به ساختار و عملکرد کارزار انتخاباتی دو طرف :

1-ساختار اصلی تیم کمپین انتخاباتی ترامپ:  این تیم متشکل از شماری از مسئولان و مشاوران اعضای ستاد انتخاباتی  درسطح ملی و یا منطقه‌ای ایالات متحده است و یک گروه اصلی مجموعه‌ای از عملکردها را در این کمپین پوشش می‌دهد.  یک مدیر سیاسی نیز وظیفه مدیریت آن را بر عهده دارد.  در سطح ملی تیم کمپین انتخاباتی ترامپ شامل طرفداران وی از زنان و پلیس ها و خانواده‌های نظامیان و ... است که در کنار مسئولان کمپین از طریق تماس‌های استراتژیک و ارتباط با رسانه‌ها  و نیز تامین بخشی از بودجه مالی در فعالیت‌های این کمپین حضور دارند.

2-شخصیت های اصلی در تیم کمپین ترامپ متشکل از شخصیت هایی است که تجربه بالایی در مدیریت کارزارهای انتخاباتی دارند و بیشتر آنها در پست‌های مهمی در کاخ سفید مشغول هستند.  نام این افراد به شکل زیر است:

-«بیل استپین» مدیر کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ: وی از ۱۵ جولای ۲۰۲۰ به عنوان مدیر این کمپین انتخاب شد.  پیش از این به عنوان مدیر سیاسی در کاخ سفید فعالیت داشت و از آنجا به کمپ این طرح منتقل شد و تجربه بالایی در کارزارهای انتخاباتی دارد و در سال ۲۰۱۶ نیز به عنوان مدیر میدانی کمپین انتخاباتی ترامپ کار می کرد.

-«جاستین کلارک» معاون کمپین انتخاباتی ترامپ که از ۲۰۲۰ این مسئولیت را برعهده گرفت و از مارس ۲۰۱۶ به عنوان مدیر دفتر کاخ سفید برای روابط عمومی فعالیت داشت. او دکترای حقوق دارد.

-«جیف دیوید» مدیر اجرایی کمپین انتخاباتی ترامپ:  وی در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۰ این منصب را بر عهده گرفت و از مارس ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ مدیر مالی ناسا بود.

3- عملکرد کارزار انتخاباتی ترامپ پس از بحران شروع کرونا به شکل چشمگیری کاهش یافت. با نگاهی به ساختار این کمپین و افرادی که آن را اداره می‌کنند اینگونه به نظر برسد که آنها وظیفه خود را در تقویت موقعیت انتخاباتی ترامپ به خوبی انجام می دهند اما واقعیت این نیست.به ویژه پس از بحران شروع کرونا و تا جولای ۲۰۲۰ «برد پارسکال» مدیر سابق این کمپین مورد انتقادات زیادی به دلیل نحوه مدیریت خود قرار گرفت. این موضوع سوالات زیادی را مطرح کرد مبنی بر اینکه او کارزار انتخاباتی ترامپ را به شکل غیرحرفه‌ای اداره می‌کند و در این روند به شکل اساسی به رابطه اش با «جرد کوشنر» داماد ترامپ تکیه کرده است. در حال حاضر نیز بسیاری از مطبوعات آمریکا گزارش می دهند که کوشنر به عنوان مدیرعامل پشت‌صحنه، کارزار انتخاباتی ترامپ را اداره می کند.

به نوشته المستقبل درباره کمپین انتخاباتی جو بایدن ارزیابی‌ها نشان می دهد که تیم مربوطه او متشکل ازمشاورانی است که پیش از این در دولت باراک اوباما با وی همکاری داشتند. به طور کلی کمپین انتخاباتی بایدن را می توان به شکل زیر مورد بررسی قرار داد:

1-ساختار اصلی تیم کارزار انتخاباتی جو بایدن شامل پنج سطح است:

- روسای کمپین در سطح ملی که به عنوان چهار شخصیت اصلی بر اساس ساختار آن فعالیت می کنند و از چهره های برجسته حزب دموکرات هستند.

-تیم اصلی مدیریت کمپین که مسئول اداره فعالیتهای این کارزار در سطح ملی هستند.

-مشاوران ارشد که با کمپین  بایدن قرارداد بسته و پیش از این در دولت اوباما با وی همکاری داشتند.

 -مسئولان کمپین که قرارداد نداشته و  فعالیت‌های آن را در سطح محلی در ایالت‌ها مدیریت می‌کنند. این افراد نقش عمده‌ای در ارائه مشاوره‌های ویژه درباره مسائل سیاست خارجی داشته و برخی از آن‌ها سفیران دانشگاهیان و کارشناسان هستند.

2-چهره‌های اصلی تیم کمپین انتخاباتی جو بایدن به شکل زیر است:

-«جنیفر اومالی دیلون» مدیر ستاد انتخاباتی بایدن که از ۱۲ مارس ۲۰۲۰ عهده دار این منصب شد و در سال ۲۰۱۲معاون کمپین انتخاباتی اوباما بود. همچنین از ژانویه 2009تا ۲۰۱۰به عنوان مدیر اجرایی کمیته ملی حزب دموکرات فعالیت می کرد.

-«آنیتا دن» مشاور اول کمپین که نقش اصلی در هماهنگی امور بودجه و مسئولان کمپین دارد و پیش از این در سال ۲۰۰۹ به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفیدو مشاور ارشد ارتباطات و مدیر ارتباطات و سیاست هادر کمپین باراک اوباما در سال ۲۰۰۸فعالیت داشت.

-«کیت بیدینگ فیلد » معاون کمپین و مدیر ارتباطات که از ۲۵ آوریل ۲۰۱۹این مسئولیت را برعهده گرفت و در سال ۲۰۱۵در دولت اوباما با بایدن همکاری داشت.

-«بیت کاوانو» از دیگر معاونان این کمپین که از ۲۵ آوریل ۲۰۱۹عهده‌دار این مسئولیت شد و پیش از این درکمپین هیلاری کلینتون و اوباما فعالیت می کرد.

-«ایرین ویلسون» مدیر سیاسی این کمپین که از ۲۵ مارس ۲۰۱۹ این مسئولیت را برعهده گرفت و در سال ۲۰۱۶ در کمپین انتخاباتی کلینتون کار می‌کرد.

به نوشته المستقبل مقایسه کمپین انتخاباتی ترامپ و بایدن نشان می‌دهد که تفاوت‌های اساسی میان آنها چه در ساختار و ترکیب و چه در سطح استراتژی های عملی و ساز و کارهای اتخاذ شده وجود دارد:

 تفاوت در ساختار: کمپین ترامپ به دو تیم تقسیم می‌شود؛  یک گروه اصلی که مسئولیت این کمپین را در سطح ملی و گروه دوم در سطح ایالت ها مدیریت می کنند،  در حالیکه کمپین جو بایدن شامل پنج گروه اصلی است و این نشان می‌دهد که کارزار انتخاباتی بایدن چه از نظر تعداد افراد و چه ماهیت تجربیات به تیم گسترده تری متکی است.

- ثبات داخلی کمپین: ستاد انتخاباتی بایدن شاهد یک ثبات روشن در شخصیت های اصلی اداره کننده آن به ویژه در راس کمپین است؛  در حالی که مسئولان کمپین ترامپ شاهد چندین جابجایی بودند و شخصی مانند کوشنر که عملاً سمتی در این کمپین ندارد از پشت صحنه آن را اداره می کند.

- تاثیر کاندیداها بر کمپین‌ها: مقایسه کارزار انتخاباتی ترامپ و باید نشان می‌دهد که دونالد ترامپ نقش محوری در هدایت و تاثیرگذاری بر کمپین خود دارد؛  در حالی که جو بایدن به برنامه ها و استراتژی های مسئولان کمپین خود گوش می‌دهد و آن‌ها را اجرا می‌کند.

المستقبل اعلام کرد که به طور کلی شواهد چند روز قبل از برگزاری انتخابات نشان می‌دهد که شانس جو بایدن برای پیروزی بیشتر از ترامپ است  و در حالیکه کارزار انتخاباتی بایدن با عمل به قوانین و اصول حرفه‌ای در تلاش برای افزایش شانس کاندید خود است،  کمپین ترامپ تحت شعاع برخی موارد منفی قرار گرفته که همین امر شانس پیروزی او را تضعیف می‌کند.