پوتین: حامی حضور نیروهای آمریکا در افغانستان هستیم/ با آمریکایی ها تبادل اطلاعات داریم

گروه جهان الف،   3990804099

رئیس جمهوری روسیه گفت: اطلاعات دریافتی از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا مکررا به مسکو کمک کرده تا از بروز حملات تروریستی جلوگیری کند.به عقیده پوتین ادامه حضور نیروهای امریکایی در افغانستان برای امنیت کلی مفید و خوب است.

پوتین: حامی حضور نیروهای آمریکا در افغانستان هستیم/ با آمریکایی ها تبادل اطلاعات داریم

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رویس جمهور روسیه در گفته با کانال تلویزیونی روسیه 1 گفت: ما حامی حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان هستیم و پیش از این نیز در حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل رای دادیمو هنوز هم معتقدم حضور نیروهای آمریکا در افغانستان مغایر با منافع خارجی ما نیست.

وی افزود: برعکس زمانیکه اعلام شد آمریکایی ها برای عقب نشینی نظامی آماده می شوند -بله موضع رسمی ما این است که این امر شاید شرایطی برای آشتی ملی در افغانستان ایجاد کند اما شخصا فکر میکنم این امر ممکن است خطرات زیادی را بوجود آورد.

پوتین گفت: ابتدا باید هزینه زیادی بپردازیم تا ثبات را حفظ کنیم دوما حضور نیروهای آمریکا در افغانستان به ثبات در این کشور کمک می کند و خروج آنها خطراتی ایجاد می کند ما مخالف حضور آمریکایی ها در انجا نیستیم.

رئیس جمهور روسیه اشاره کرد که دو کشور در این رابطه همکاری ویژه دارند. او گفت: ما با امریکایی ها به رغم اختلافات بی شمار در این عرصه همکاری داریم و هم اکنون این همکاری در سطح سرویس های ویژه در جریان است. به خصوص در زمینه کاهش تنش در سوریه این همکاری وجود دارد و کار خوبی در سطح عملیاتی و در سطح واحدهای ارتش داریم.

پوتین همچنین به همکاری اطلاعاتی با آمریکا اشاره کرد و گفت ما تلاش های آمریکایی ها در افغانستان و اقدامات ضد ترور انها را مد نظر داریم. آنها بارها اطلاعاتی به ما دادند، من از رئیس جمهور ترامپ به دلیل اطلاعاتی که به ما از سوی آمریکایی ها داده شد و توانستیم تروریست ها را در روسیه متوقف کنیم متشکرم. در عوض ما نیز کار مشابهی داشتیم و توافقی با رئیس جمهور آمریکا برای تبادل اطلاعات داشتیم. 

وی افزود: این همکاری ماهیتی دوجانبه دارد و به طور کلی می‌تواند حتی بهتر باشد اما در کل ما از آن راضی هستیم.