بازداشت داماد در مراسم عروسی غیرقانونی

گروه حوادث الف،   3990803027

مراسم عروسی غیرقانونی در شرایط حاد کرونا در یکی از خانه‌باغ‌های مسیر روستای خیدر - هیجانان در اطراف سقز (استان کردستان) با حضور فرماندار ویژه و مسئولان تعطیل و داماد بازداشت شد.

بازداشت داماد در مراسم عروسی غیرقانونی

به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه سقز اظهار کرد: بعد از اعلام شهروندان به فرمانداری مبنی بر برگزاری این مراسم غیر قانونی در شرایط کرونا در عصر روز جمعه دوم آبان، برای تعطیلی این مراسم در محل حضور یافتیم. پس از آن داماد بازداشت شد و متولیان برنامه بلافاصله به مراسم خاتمه دادند و محل را ترک کردند.

کامیل کریمیان اضافه کرد: به‌دلیل اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا و شرایط حاد و بالا رفتن میزان مرگ و میر و مبتلا شدن افراد و همچنین درگذشت افراد زیر ۳۰ سال در شهرستان، برگزاری مراسم عزا و عروسی و تجمع ها، غیر قانونی و ممنوع است و تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزا و عروسی در این ایام، به منزله تهدید کردن سلامت جامعه است، تاکید کرد: برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با تهدید کنندگان سلامت عمومی برخورد می شود و دادستانی به نیروهای انتظامی به عنوان ضابطان قضایی اختیار داده با حضور در محل نسبت به تعطیلی مراسم اقدام ‌کنند و افراد خاطی با حکم قضایی دستگیر شوند.

فرماندار ویژه سقز برگزاری مراسم و تجمع‌ها را از جمله عروسی و عزا را ممنوع دانست و از برخورد قاطعانه با صاحبان تالار و خانه باغ‌هایی که برای برگزاری مراسم، مکان در اختیار افراد قرار می‌دهند، همراه با صاحبان عروسی و تجمع‌های غیر قانونی تاکید کرد.