معاون وزیر بهداشت: ۲ هزار تخت جدید به بخش مراقبت‌های ویژه افزوده می‌شود

گروه سلامت الف،   3990802065 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایرنا نوشت: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از ابتدای مواجهه با ویروس کرونا تاکنون دو هزار تخت مراقبت‌های ویژه به مجموع تخت‌های مراکز درمانی کشور افزوده شده است گفت: تا پایان امسال نیز دو هزار تخت دیگر به مجموع این تخت‌ها افزوده خواهد شد.

دکتر قاسم جان‌بابایی روز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت‌حیدریه با بیان اینکه با توجه به وضعیت موجود و افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان نیز افزایش خواهد یافت افزود: با تمهیدات در نظر گرفته شده طی یک هفته آینده، ۸۰ تخت به مجموع تخت‌های بستری این مرکز درمانی افزوده می‌شود.

وی از تقویت تجهیزات آزمایشگاهی در کشور به عنوان یکی از اهداف وزارت بهداشت برای تسریع در فرآیند بیماریابی و کاهش شیوع کرونا نام برد و ادامه داد: تجهیزات آزمایشگاهی و ظرفیت کیت‌های تشخیص کرونا در تربت‌حیدریه افزایش خواهد یافت تا روند شناسایی بیماران سرعت بیشتری پیدا کند.

معاون وزیر بهداشت، تربت‌حیدریه را قطب درمانی منطقه دانست و گفت: ارایه خدمات درمانی به حدود یک میلیون نفر، تربت‌حیدریه را به قطب درمان در منطقه تبدیل کرده و نیاز است ظرفیت‌های درمانی این واحد دانشگاهی نیز افزایش یابد و در هین راستا تلاش می‌شود با بهره‌برداری هر چه زودتر از بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان، خدمت رسانی مطلوبتری به مردم منطقه انجام شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۰۴ نفر از بیماران مبتلا به این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۴۴۲ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.