پیش‌بینی ۲ برابر شدن دورکاری دائم کارمندان در سال ۲۰۲۱

گروه جهان الف،   3990802039

یک مؤسسه آمریکایی پیش‌بینی کرد: میزان کارمندانی که در جهان در سال ۲۰۲۱ و به طور دائم دورکار شده‌اند با توجه به افزایش بهره‌وری در دوران کرونا به دو برابر افزایش خواهند یافت.   

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، نتایج تحقیقات مؤسسه انترپرایز تکنولوژی نشان می‌دهد نسبت کارمندانی که در سال 2020 و در پس بحران کرونا به صورت دائم دورکار می‌شوند، نسبت به کارمندانی که مجبور به حضور در محل کار خود هستند، به دو برابر در جهان افزایش خواهد یافت.

این مؤسسه آمریکایی در ماه سپتامبر از 1200 نفر از مدیران شرکت‌های بزرگ جهان در صنایع مختلف نظرسنجی کرده است. این مدیران همچنین نسبت به بهبود اوضاع برای سال 2021 خوشبین بوده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد، که مقامات تصمیم‌گیرنده در حوزه فناوری اطلاعات انتظار دارند که در سال 2021، 34.4 درصد نیروی کار شرکت‌های آنها به صورت دائمی دورکار خواهند بود و این در حالی است که پیش از بحران کرونا تنها 16.4 درصد کارمندان آنها دورکار بوده‌اند.

مدیران این 1200 شرکت گفته‌اند در شرایط کنونی 72 درصد کارمندانشان در سراسر جهان دورکار هستند. 48.6درصد شرکت‌ها می‌گویند، از زمانی که کارمندانشان دورکار شده‌اند، بهره‌وری‌شان افزایش یافته اما 28.7 درصد از کاهش بهره‌وری خبر داده‌اند.

اریک برادلی کارشناس ارشد مؤسسه انترپرایز تکنولوژی می‌گوید: آمارهای بهره‌وری ثابت می‌کند که دورکاری موفقیت‌آمیز بوده است.

وی تأکید کرد: بنابر این همه ما به این نتیجه رسیده‌ایم که شاهد افزایش دورکاری دائم کارمندان خواهیم بود اما فکر نمی‌کردیم این رقم به دو برابر میزان کنونی در سال آینده افزایش یابد.