کشف منبع نشت هوای ایستگاه فضایی با برگ چای!

گروه فناوری الف،   3990801048

خدمه ایستگاه فضایی بین المللی منبع نشت هوا در این ایستگاه را با استفاده از برگ چای مشخص می کنند و اکنون می دانیم که می توان برای مشخص کردن نشت هوا در فضا از برگ چای نیز استفاده کرد.

کشف منبع نشت هوای ایستگاه فضایی با برگ چای!

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، در ماه اوت بود که خبری در مورد نشت هوا در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) گزارش شد و گفته شد که این نشت هوای غیرمعمول و البته خطرناک از سپتامبر 2019 در ایستگاه فضایی حادث شده است.

اکنون آژانس فضایی روسیه موسوم به "روسکاسموس"(Roscomos) اعلام کرده است که سرانجام خدمه این ایستگاه منبع نشت هوا را با استفاده از برگ های چای مشخص کرده اند!

فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی به برگ های شناور چای اجازه می دهند تا به جستجوی منبع نشت بروند، چرا که آنها به دلیل شرایط ریزگرانش در هوا معلق می مانند و آرام آرام به سمت محل نشت هوا می روند و بدین ترتیب فضانوردان قادر به کشف منبع نشت هوا می شوند.

"آناتولی ایوانیشین" به منظور مشخص کردن محل نشت هوا، چند برگ چای را از یک کیسه چای را در محفظه ماژول سرویس "زوزدا"(Zvezda) که آشپزخانه، اتاق خواب و حمام بخش فضانوردان روسیه را در خود جای داده است، رها کرد.

سپس محفظه را بستند و دریچه های آن را مهر و موم کردند و برگ های شناور شده چای را دنبال کردند و دیدند که برگ های چای به آرامی به سمت یک حفره کوچک در دیواره نزدیک به تجهیزات ارتباطی ماژول حرکت می کنند. این تمام مدرکی بود که آنها برای دانستن منبع نشت هوا نیاز داشتند.

در نهایت "روسکاسموس" گزارش داد که خدمه با استفاده از یک نوار چسب به نام کاپتون"(Kapton) این ترک را درز گرفته اند و در حال حاضر، رئیس گروه کنترل عملیات ISS در حال تهیه برنامه ای برای مهر و موم دائمی محل نشت است.

همانطور که "روسکاسموس" اشاره کرده، نوار "کاپتون" فقط یک اقدام موقتی است که به زودی با یک مهر و موم دائمی بر روی محل نشت جایگزین می شود.