وسواس‌های فکری چه تاثیری بر زندگی می‌گذارند؟

گزارش بازرگانی،   3990729021

اثرات وسواس فکری می‌تواند زندگی شخصی ما را ویران کند. طبق تعریف موسسه­‌ ملی سلامت روان، وسواس فکری و عملی  این‌گونه تعریف می‌شود: «اختلالی شایع، مزمن و طولانی‌­مدت که فرد در آن دچار افکار (وسواس فکری) و رفتار (وسواس عملی) غیرقابل کنترل می‌­شود و احساس می‌کند که باید چندین‌بار این افکار و رفتار را تکرار کند

این وسواس‌ها زمان زیادی در طول روز ذهن بیمار را درگیر می‌کنند و علاوه بر این که انرژی زیادی از فرد می‌گیرند، قدرت تمرکز روی امور دیگر را هم از او سلب می‌کنند. همچنین این دغدغه‌های فکری در زندگی خانوادگی و فعالیت‌های اجتماعی افراد اختلال زیادی ایجاد می‌کنند. به کمک اپلیکیشن مشاوره آنلاین دکتر ساینا می‌توانید از خدمات روانشناسی وسواس فکری استفاده کنید.

دکتر ساینا سایت و اپلیکیشن خدمات پزشکی آنلاین و تلفنی است که با بهترین پزشکان و متخصصان کشور در حال همکاریست. این سایت تضمین رضایت شما از خدمات خود را تضمین می‌کند. اگر از جلسه مشاوره خود رضایت نداشتید می‌توانید تمام هزینه‌های خود را پس بگیرید.

بعد از نصب اپلیکیشن مشاوره آنلاین وارد سامانه شوید و روانشناس یا روانپزشک مورد نظرتان را انتخاب کنید. با شروع جلسات مشاوره اختلال وسواس فکری خود را با او در میان بگذارید. این اولین گام برای درمان وسواس فکری عملی شماست. وسواس فکری و عملی به خودی خود برطرف نمی‌شود. شما باید از یک متخصص کمک بگیرید.

تاثیرات مخرب وسواس فکری چیست؟

احساس بدی درباره خود دارید: وقتی فکرهای وسواس‌گونه را ادامه می‌دهید و این تفکرات افسار زندگی شما را در دست می‌گیرند، شما حس بدی نسبت به خود خواهید داشت. ممکن است با خودتان فکر کنید چرا من عادی نیستم؟ گاهی خودتان هم از اصرار شدیدتان برای انجام برخی رفتارها اذیت می‌شوید و دوست دارید آن‌ها را ترک کنید. یک درمانگر می‌تواند روی این زخم‌ها مرهم بگذارد. با کمک اپلیکیشن مشاوره آنلاین می‌توانید هر زمانی که این افکار اذیتتان کرد با مشاور خود صحبت کنید

ترجیح می‌دهید تنها باشید: فاصله گرفتن از دیگران یکی از تأثیرات اختلال وسواس است. اگر مبتلا به اختلال وسواس فکری باشید حتما تحت فشار زیاد ذهنی هستید. ممکن است گاهی خود را ملزم به انجام کارهایی بدانید که برای انجامشان دلیل قانع‌ کننده‌ای ندارید. فشارهای روانی و خستگی تعامل با دیگران را در موقعیت های اجتماعی سخت می‌کند و باعث انزوای شما می‌شود. اگر در این شرایط هستید حتما با روانشناس خود مشورت کنید. این ارتباط می‌تواند از طریق برنامه دکتر ساینا انجام شود.

افسردگی یکی از عارضه‌های وسواس فکری

گاهی پیش می‌آید به‌واسطه وسواس فکری درگیر افسردگی شوید. هرچقدر زمان مدتی که درگیر این بیماری هستید بیشتر شود، احساس ضعف و کنترل شدید این وسواس روی زندگی‌تان افزایش می‌یابد. ادامه این احساس منجر به افسردگی شدید شما می‌شود.

هرچه زودتر یک روانشناس پیدا کنید. اگر برای حضور در مطب‌های مشاوره و صحبت رو در رو  با پزشک مضطرب هستید با کمک نرم‌افزارهای مشاوره آنلاین روانشناسی مثل دکتر ساینا به صورت تلفنی با یک روانشناس در ارتباط باشید.

وسواس به شما احساس عصبانیت و کینه منتقل می‌کند

معمولاً فرد مبتلا به وسواس فکری و اعضای خانواده‌اش نوعی عصبانیت را به دلیل این اختلال تجربه می‌کنند. برخی از اعضای خانواده ممکن است فرد مبتلا به وسواس فکری را به خاطر رفتارهایش سرزنش کنند. همچنین خانواده تصور می‌کنند باید به دلیل این اختلال از دیگران دوری کنند. دیده شده که بعضی از افراد از رویارویی فکر دارای وسواس فکری عملی با دیگران خجالت می‌کشند. این پنهان کاری موجب کاشته شدن بذر کینه در دل  فرد مبتلا به اختلال وسواس می‌شود.

مشاوره روانشناسی با خانواده این افراد بسیار کمک کننده است. برای مراجعه به روانشناس بهانه نتراشید این مشکل بسیار جدی است که اگر مشاوره حرفه‌ای دریافت نکنید زندگی برای خود و خانواده‌تان سخت خواهد شد. بدون نیاز به حضور در مطب‌های شلوغ یا صرف زمان زیاد در ترافیک شهری، به کمک اپلیکیشن مشاوره آنلاین پزشکی دکتر ساینا با بهترین روانشناس‌های کشور مشاوره کنید

اثرات جسمی این اختلال چیست؟

اگر مدت زیادی با این اختلال دست‌وپنجه نرم می‌کنید ممکن است عوارض جسمی آن را تجربه کرده باشید. شما فشار زیادی را تجربه می‌کنید. این فشار و فرسودگی ناشی از وسواس فکری یا عملی در بیشتر روزها همراه شما است. ابتلا به بیماری‌های قلبی یکی از خطرات احتمالی برای افراد مبتلا به وسواس فکری است. همچنین موارد زیادی از زخم‌ها و عفونت‌های جدی پوستی در اثر شستشوی زیاد و مکرر دیده شده است. تمام وسواس‌های رفتاری و فکری خود را با جزئیات با مشاور یا روانشناس خود مطرح کنید. در جلسات روانشناسی سعی کنید به کمک روان‌درمانگر راهکارهایی برای کاهش آسیب‌های احتمالی جسمی پیدا کنید.

چه کاری برای کنترل این اختلال انجام دهیم؟

  • سعی کنید درباره اطلاعات مربوط به وسواس و چگونگی کنترل این شرایط بیشتر مطالعه کنید

  • محرک‌هایی که علائم وسواس فکری یا وسواس شستشو را شدیدتر می‌کنند بشناسید و از آن‌ها دوری کنید.

  • استرس را از خود دور کنید. اضطراب موجب تشدید فشارهای روانی شما می‌شود

  • به اندازه کافی بخوابید. کم‌خوابی باعث ایجاد استرس می‌شود و وسواس‌های شما را تشدید می‌کند.

  • از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید. غذاهای مملو از مواد مغذی و بدون مواد افزودنی مصرف کنید

حتما پیگیر درمان وسواس باشید

اختلالات وسواس روی کیفیت زندگی تاثیرگذار است. این معضل باید در اولین زمان ممکن برطرف شود. با نصب اپلیکیشن مشاوره آنلاین دکتر ساینا می‌توانید به راحتی با بهترین مشاوران و روانشناسان در سراسر کشور در ارتباط باشید. دکتر ساینا با ارائه بهترین خدمات آنلاین پزشکی کمک بزرگی به افزایش سطح سلامت در جامعه کرده است. وارد سایت www.drsaina.com شوید و با این مجموعه بیشتر آشنا شوید.