مهم‌ترین پیامد استیضاح روحانی بی‌ثبات شدن هر چه بیشتر اقتصاد است

گروه سیاسی الف،   3990728112

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه مهم‌ترین پیامد استیضاح رئیس‌جمهور بی‌ثبات شدن هر چه بیشتر اقتصاد است گفت: استیضاح رئیس جمهور نظر مجموعه مجلس نیست.

مالک شریعتی در گفتگو با  آنا، با تأکید بر اینکه مهم‌ترین پیامد استیضاح رئیس جمهور بی‌ثبات شدن هر چه بیشتر اقتصاد است گفت: همانطور که می‌دانید مجلس وظیفه نظارتی و قانون‌گذاری را به صورت همزمان داشته و ابزارهای نظارتی مجلس شامل سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص می‌شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تردیدی در این موضوع که مجلس ابزارهای مختلفی برای اعمال وظایف نظارتی خود دارد وجود ندارد، افزود: اما اینکه مجلس بتواند در هر شرایط و در هر زمانی بدون توجه به پیامدها، نتایج و مصالح کلی کشور از آن‌ها استفاده کند محل تأمل جدی است.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزار سوال از رئیس جمهور و استیضاح وی در شرایط فعلی اقتصادی و سیاست داخلی و خارجی هیچ کمکی به رفع مشکلات نکرده بلکه معضلات و مشکلات بیشتری را نیز به کشور تحمیل می‌کند، تصریح کرد: در شرایط کنونی مهم‌ترین پیامد استیضاح رئیس جمهور بی‌ثبات شدن اقتصاد و لطمه به معیشت مردم بیش از آنچه که هست خواهد بود.

استیضاح رئیس‌جمهور در نهایت به زیان مردم تمام می‌شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی ادامه داد: نهایتاً مردم هستند که نتیجه اعمال سیاست‌های مسئولین در مجلس و دولت را خواهند پرداخت.

 رئیس فراکسیون شهید دیالمه در مجلس یازدهم با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید دقت بیشتری داشته باشند تا تصمیم شتاب‌زده و ناشی از هیجانات نداشته باشند، گفت: اگر دقت کافی در این حوزه صورت نگیرد ممکن است به کلیت ماجرا لطمه وارد شده و نه تنها آورده‌ای برای انقلاب و حرکت کلی کشور نداشته باشد، هزینه‌های زیادی را نیز به جریان انقلابی، انقلاب و همچنین آرامش و ثبات سیاسی و اقتصادی کشور و در نهایت مصالح و منافع مردم وارد کند.

شریعتی با تاکید بر اینکه مجلس با توجه به شرایط فعلی که زمان زیادی از عمر هشت ساله دولت باقی نمانده، تصریح کرد: مجلس باید از ابزارهای دیگری در راستای کمک به وضعیت موجود استفاده کند و به دنبال ساده‌ترین راه نرود.

دولت فرصت باقی‌مانده را قدر بداند

وی با بیان اینکه قطعا اگر دولت کارآمدتر و انقلابی‌تری داشتیم نتایج بهتری حاصل می‌شد، ادامه داد: در شرایط فعلی از همین فرصت باقی مانده در سال پایانی دولت نیز می‌توان استفاده کرد و تا جای ممکن از اشتباهات زیاد دولت کاست تا مسیر درست‌تر طی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه استیضاح رئیس جمهور نظر مجموعه مجلس نبوده و در فراکسیون نیروهای انقلاب که اکثریت نمایندگان را شامل می‌شود نیز هیچ بحثی در این رابطه نشده است، گفت: اکثریت نمایندگان در شرایط حاضر ضمن تاکید بر اشکالات متعدد دولت آقای روحانی، با استیضاح رئیس جمهور مخالف هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم ادامه داد: ما باید توجه کنیم که دولت موظف است فرصت باقی‌مانده را قدر بداند و کار جدی کند در حالی که مجلس نیز باید تلاش کند شأن نظارتی خود را به عنوان برادر بزرگتر دولت حفظ کرده و فارغ از جنجال‌ها و بازی‌های سیاسی، کارآمد‌سازی دولت را پیگیری کند.