جزییات حادثه فوت ۴ کارگر قشمی در کارخانه پودر ماهی/ دستگیری رئیس کارخانه

گروه حوادث الف،   3990728003

به دنبال حادثه ظهر یک شنبه در کارخانه پودرماهی صبا مجد سوزا در قشم، رییس شرکت مالک این کارگاه دستگیر شد.

جزییات حادثه فوت ۴ کارگر قشمی در کارخانه پودر ماهی/ دستگیری رئیس کارخانه

به گزارش فارس، سرهنگ حسین الهی فرمانده انتظامی قشم گفت: بدنبال حادثه ظهر یک شنبه 27 مهرماه در کارخانه تولید پودر ماهی در منطقه سوزا در قشم، دستور قضایی برای دستگیری مالک این کارگاه صادر شد.

وی افزود: در این حادثه 4 جوان قشمی جان خود را از دست دادند و حال یک نفر نیز وخیم گزارش شده است.

به گفته فرمانده انتظامی قشم، رییس شرکت مزبور ساعتی پیش دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

عصر امروز نیز دادستان قشم، دستور پلمپ این واحد صنعتی را صادر کرده بود.

تشریح جزییات دقیق حادثه منجر به فوت 4 کارگر در قشم

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جزییات حادثه ظهر یک شنبه در سوزای قشم و فوت 4 کارگر کارخانه تولید پودر ماهی را تشریح کرد.

 دکتر حسین قاسمی گفت: ساعت ۱۱:۵۶ دقیقه ظهر یکشنبه، پیرو تماس یک شهروند با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ قشم و ارائه گزارشی مبنی بر کاهش سطح هوشیاری یک بیمار، بلافاصله آمبولانس پایگاه جاده ای سوزا، به محل حادثه واقع در کارخانه پودر ماهی، اعزام شد.

بر اساس گزارش تیم اعزامی اورژانس ۱۱۵ قشم، بعد از بررسی اولیه صحنه حادثه، سه نفر، یک مصدوم آقای ۲۰ ساله با سطح هوشیاری ۶  که به دنبال گاز گرفتگی ناشی از استنشاق گازهای منتشر شده از تخمیر پسماند ماهی و سقوط دچار تروما و کاهش سطح هوشیاری شده بود و دو نفر که به دنبال کاهش سطح هوشیاری و سقوط در حوضچه انباشت آشغال ماهی فوت شده بودند؛ توسط اورژانس ۱۱۵، بررسی و خدمات رسانی شدند.

وی عنوان کرد: مصدوم این حادثه بعد از انجام اقدامات درمانی اولیه در محل از قبیل فیکس سر و گردن، اکسیژن تراپی، حمایت تنفسی و سایر اقدامات جهت دریافت خدمات درمانی پیشرفته تر به درمانگاه شهر سوزا منتقل و از آنجا به بیمارستان قشم اعزام شد.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی هرمزگان خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از بررسی ثانویه محل حادثه، مشخص شد، دو تن از کارگران کارخانه مفقود شده‌اند که در نهایت بعد از کاووش مجدد حوضچه، جسد این دو کارگر نیز پیدا شد.