گلایه ترامپ از مخالفت کشورها با انتقال سفارت به قدس

گروه جهان الف،   3990727097

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی انتخاباتی گفت، انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی با مخالفت سران بسیاری از کشورها از جمله ملکه انگلیس مواجه بوده اما او قبل از مشورت و شنیدن نظر آنها کار را تمام کرده است!

گلایه ترامپ از مخالفت کشورها با انتقال سفارت به قدس

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی انتخاباتی شامگاه شنبه در ایالت ویسکانسین، از مخالفت دولت‌های مختلف و ملکه انگلیس با انتقال سفارت به قدس اشغالی گلایه کرد.

ترامپ در این سخنرانی گفت: «تماس‌هایی از پادشاه‌ها و رؤسای جمهور و نخست‌وزیران داشتیم که می‌گفتند، این کار را نکنید قربان. ما نمی‌خواهیم این کار را انجام دهید. اگر انجامش دهید کار وحشتناکی خواهد بود و مشکل ایجاد خواهد کرد».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «می‌گفتم چه کسی زنگ زده؟ [می‌گفتند] یک پادشاه، یک امیر، نخست‌وزیرها و رؤسای جمهور و در یک مورد یک ملکه، زنگ زده‌اند. داشتم فکر می‌کردم جواب این یکی (ملکه) را بدهم ولی گفتم بیخیال. می‌خواستند درباره انتقال پایتخت به اورشلیم صحبت کنند. من گفتم این خیلی مهم است، بگویید خودم پنجشنبه با آن‌ها تماس می‌گیرم. سه‌شنبه نشست خبری داشتم و اعلام کردم این کار را می‌کنیم و اورشلیم را به‌عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختیم».

ترامپ می‌افزاید: «بعد از آن به آن‌ها زنگ زدم، به سران کشورها. [گفتم] بله جناب پادشاه؟ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا چه کاری می‌توانم برایتان انجام دهم؟ [و او پاسخ داد] خب راستش می‌خواستم راجع به اسرائیل با شما صحبت کنم ولی دیگر آن را اعلام کرده‌اید. [گفتم] اوه یا مسیح کاش زودتر زنگ بودم. بله، من آن‌ها را نا امید برگرداندم».

ترامپ روز ۱۵ آذر سال ۱۳۹۶ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل‌آویو به این شهر منتقل کند.

این تصمیم با مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شد و دو هفته بعد، روز ۳۰ آذرماه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت آن به تصویب رساند.

در حال حاضر، رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.