حسن پور به الف خبر داد؛ گلنگ زنی طرح تولید استیل کرد با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سیرجان

گروه سیاسی الف،   3990726073

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فردا یکشنبه طرح تولید استیل کرد (پارچه استخوان بندی فلزی لاستیک) در سیرجان گلنگ زنی می شود، گفت:این طرح به ظرفیت ۱۰ هزار تن در سال به منظور استفاده در لاستیک بارز کرمان و بارز کردستان کلنگ زنی خواهد شد.

گلنگ زنی طرح تولید استیل کرد با ظرفیت ۱۰ هزار تن در سیرجان

شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه صبح فردا یکشنبه طرح تولید استیل کرد (پارچه استخوان بندی فلزی لاستیک) در سیرجان توسط آقای رضوانی فر مدیرعامل شستا گلنگ زنی می شود، افزود: این طرح حدود 22 میلیون دلار ارزبری دارد. همچنین 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری آن است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح از محل صرفه جویی ارزی در کمتر از 2 سال ارز خود را به کشور باز می گرداند، افزود: همچنین این طرح مستقیم برای حدود 400 نفر و غیر مستقیم هم برای حدود هزار نفر اشتغال ایجاد می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: گروه صنعتی بارز از شرکت های شستا ( شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) می باشد و عملا این طرح توسط شستا مورد تائید و سرمایه گذاری آن مورد تصویب و تامین قرار گرفته است.

حسن پور با بیان اینکه طرح تولید استیل کرد (پارچه استخوان بندی فلزی لاستیک ) با سرمایه گذاری شستا، احداث می شود، افزود: استیل کرد در حال حاضر تنها در یک کارخانه در ایران تولید می گردد که کمتر از 50 درصد نیاز کشور تامین می شود و با توجه به طرحهای توسعه لاستیک که در آینده نزدیک به ثمر خواهد نشست، مصرف استیل کرد به شدت افزایش پیدا می کند.

وی افزود: اینجانب از زحمات جناب آقای رضوانی فر و بخصوص اینکه در 45 روز گذشته 2 بار به استان کرمان سفر داشتند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه سود شرکت شستا در دوره ایشان افزایش پیدا کرد، افزود: با تلاش ایشان واحدهای مختلفی در سراسر کشور در حال احداث است که نمونه اش همین طرح در شهرستان سیرجان می باشد.