یک نماینده مجلس دوباره رئیس جمهور را تهدید کرد

گروه سیاسی الف،   3990725051 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک نماینده مجلس گفت: برخی نمایندگان موضوع استیضاح آقای روحانی را دنبال می‌کنند که اگر مطرح شود، آقای روحانی از این مجلس نمی‌تواند رای کفایت را دریافت کند ولی هیات رییسه اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

به گزارش انتخاب، محمدحسن آصفری ادامه داد: واقعیت این است که بخش اعظمی از مشکلات امروز کشور ناشی بی‌تدبیری و نداشتن برنامه از سوی مسئولان دولت است. دولت در حوزه اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی اشتباهات زیادی داشته است که می‌توانست از بروز این اشتباهات را از طریق مشورت با کارشناسان و منتقدان یا همین طور همکاری با قوا در تنظیم لایحه یا برنامه مشترک، جلوگیری کند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: البته من اعتقاد دارم که بخش دیگری از مشکلات امروز کشور ناشی فشارهای غرب در موضوعات مختلف مثل برجام و موضوعات تسلیحاتی و امثال آن است و همین طور شیوع کرونا نقش آفرین بودند.

وی با اشاره به طرح سئوال از رئیس جمهور گفت: اتفاقا من یکی از امضاکنندگان طرح سوال از آقای روحانی هستم و اعتقاد دارم که ایشان باید بیایند پاسخگو باشند ولی متاسفانه برای ما سوال است که چرا رییس مجلس این طرح سوال را در دستور کار قرار نمی‌دهد. علاوه بر این، برخی نمایندگان هم موضوع استیضاح آقای روحانی را دنبال می‌کنند که اگر مطرح شود، آقای روحانی از این مجلس نمی‌تواند رای کفایت را دریافت کند ولی هیات رییسه اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

آصفری تاکید کرد: من فکر می‌کنم که آقای روحانی بیشترین نقش را در این اتفاقات داشتند چون به هرحال فرمان هدایت دولت در دستان ایشان است. شاید اگر دولت اینقدر در انتخاب وزرا یا برخی تصمیمات با مجلس لجبازی نمی‌کرد، امروز وضعیت کشور اینچنین نبود.

وی در پاسخ به سئوالی درمورد چرایی عدم پیگیری این طرح توسط هیئت رئیسه تصریح کرد: اسم آن را نمی‌توان مصلحت اندیشی گذاشت. چون طبق قانون هیات رییسه مکلف به ارایه طرح‌ها به صحن علنی است ولی آنان به قانون تمکین نکرده و تاکنون هم به این اقدامشان پاسخگو نبودند.

وی در ادامه افزود: بیش از ۲۰۰ نماینده طرح سوال از آقای روحانی را امضا کردند ولی هنوز هیات رییسه مجلس اجازه ورود طرح سوال به صحن علنی را ندارد و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

دیدگاه کاربران

معلم۱۶۴۶۵۳۶۰۰:۴۸:۰۹ ۱۳۹۹/۷/۲۶
بدهکاران امروز نقش طلبکار را بازی می کنند. دولت اینده از ان شما است و نیازی به تخریب دوست و تطهیر دشمن نیست. در ضمن نباید جلو تر از رهبر معظم انقلاب حرکت کرد
ناشناس۱۶۴۶۵۴۱۰۰:۵۲:۴۵ ۱۳۹۹/۷/۲۶
نماينده اي كه با راي يك شهر انتخاب شده نمي تواند رييس جمهور را كه بيش از بيست ميليون راي دارد تهديد كندوتوهين به رييس جمهور توهين به روحاني نيست بلكه به جايگاه شخص اول كشور بعد از مقام رهبري در قانون اساسي است
ناشناس۱۶۴۶۶۰۸۰۱:۴۴:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۲۶
بنده نمی گویم ضعف مدیریتی نداریم ولی در این چهار سال کم سیل و زلزله و تحریم های کمر شکن نداشتیم. کمی انصاف هم خوب است. سیل خوزستان و شیراز و گلستان و . . . زلزله کرمانشاه و. . . تحریم هایی که از زمان احمدی نژاد پایه گذاری شد و الان بسیار بدتر شده را نمی توان نادیده گرفت. شما فرصت پیدا کردید تسویه حساب جناحی می کنید؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین