ذوق‌زدگی صهونیست‌ها از پرواز اولین هواپیمای مسافربری امارات

گروه جهان الف،   3990724025 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک رسانه صهیونیستی از پرواز اولین هواپیمای مسافربری اماراتی بر فراز فلسطین اشغالی و ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها از این اتفاق خبر داد.

ذوق‌زدگی صهونیست‌ها از پرواز اولین هواپیمای مسافربری امارات

به گزارش تسنیم٬ روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» در وبسایت خود نوشت که یک هواپیمای اماراتی برای اولین بار یک ماه پس از امضای توافق عادی‌سازی میان امارات و اسرائیل هنگام سفر از میلان به ابوظبی از آسمان فلسطین اشغالی عبور کرد.

 

روزنامه مذکور صهیونیستی افزود که سفر هواپیمای شرکت الاتحاد از میلان ایتالیا به سمت ابوظبی اولین پرواز از جانب کشورهای حوزه خلیج فارس است که مجوز پرواز از آسمان فلسطین اشغالی و اردن را دریافت کرد و همین امر موجب کوتاه‌تر شدن زمان سفر تا یک ساعت و نیم شد.

رژیم صهیونیستی و اردن پنجشنبه گذشته به منظور باز کردن مسیر پروازها در آسمان اردن و اراضی اشغالی و کوتاه کردن زمان سفر میان کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیا و اروپا و آمریکای شمالی توافق‌نامه‌ای امضا کردند.

رسانه‌های صهیونیست صحبت‌های میان خلبان هواپیما و برج مراقبت رژیم صهیونیستی را منتشر کردند و «اوویر جندلمان» سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حساب توییتری خود خطاب به رسانه‌های عربی گفت: «برای اولین بار یک هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت اماراتی در سفر خود از میلان به ابوظبی در آسمان اسرائیل به پرواز درآمد٬ گوش کنید به تماس صمیمانه‌ای که میان خلبان این هواپیما و برج مراقبت اسرائیل برقرار شده است».

برج مراقبت رژیم صهیونیستی در جریان این پرواز از هواپیمای اماراتی استقبال و اعلام کرد کرد: «کاپیتان ، ما از استقبال از پرواز شما بر فراز اسرائیل بسیار خوشحال و مفتخریم. این یک لحظه تاریخی است که منتظر آن بوده ایم و امیدواریم که این امر الهام بخش برای کل منطقه برای آغاز مرحله‌ای جدید باشد».


خلبان نیز به او پاسخ داد و گفت: «انشالله! من فقط می خواهم شما بدانید که شما یک خلبان اماراتی دارید و هواپیما نیز از کشور امارات است. ما به این همکاری افتخار می‌کنیم و خوشحالیم تا موجبات پیشرفت و صلح در منطقه را فراهم کنیم».

روز گذشته منابع گزارش دادند که یک شرکت بین‌المللی در امارات به دنبال خرید شرکت هواپیمایی خصوصی« israir» رژیم صهیونیستی است. همچنین یک مسؤول عالی رتبه این رژیم فاش کرد، احتمالا این رژیم و امارات ظرف چند روز آینده در چارچوب عملیات عادی‌سازی بزرگتری یک توافق تجاری در حوزه هواپیمایی به امضا برسانند.

از زمان امضای توافق عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو در اواسط ماه گذشته میلادی، این اولین باری است که یک شرکت در امارات قصد خود برای به مالکیت درآوردن یک شرکت در اراضی اشغالی را اعلام می‌کند.

با این توافق، هواپیماهای رژیم صهیونیستی می‌توانند با عبور از آسمان امارات در فرودگاه‌های این کشور به زمین بنشینند.

کابینه رژیم صهیونیستی در این هفته قرارداد صلح با امارات را رسما تصویب کرد و این رژیم برای میزبانی از یک هیئت عالی رتبه اماراتی در چند روز آینده آماده می‌شود.