فاشیسم آمریکایی بیدار می‌شود!

مهدی محمدی،   3990723132 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
فاشیسم آمریکایی بیدار می‌شود!

چند سال قبل یک سند دولتی در امریکا با عنوان استراتژی ملی ضد تروریسم تاکید کرده بود مهم ترین تهدید برای امنیت ملی امریکا ‘افراط گرایی داخلی’ است.

آن روز، محتوای آن سند بیشتر به عنوان یک ‘برآورد اطلاعاتی’ در نظر گرفته شد اما اکنون در آستانه انتخابات ۱۳ آبان، این تهدید کاملا برجسته و تحت تاثیر کمپین دونالد ترامپ به ویژگی اصلی جامعه و سیاست در امریکا تبدیل شده است.

ترامپ اساس کمپین خود را بر تحریک نژاد پرستی استوار کرده. جامعه امریکا کاملا دوقطبی شده و کسی از طرفین قصد ندارد زیر بار دیگری برود.

نه دموکرات ها و نه ترامپ، دیگر حاضر نیستند حتی یک دقیقه حضور دیگری را در کاخ سفید تحمل کنند. ترامپ آشکارا گفته هر نتیجه ای جز پیروزی خود را تقلب فرض کرده و نخواهد پذیرفت.

در حالی که او تهدید کرده بود اعلام پیروزی بایدن کل امریکا را تبدیل به میناپولیس خواهد کرد، موافقانش خود را برای درگیری مسلحانه با مخالفان تمرین می دهند.

دهه ها دولت امریکا برای کشورهای دیگر توطئه هایی از این دست تدارک دیده و بی رحمانه اجرا کرده است. حداقل ما در ایران به خوبی می دانیم که امریکا چطور سعی می کند هر انتخاباتی را به یک بحران امنیت ملی تبدیل کند.

حالا امریکایی ها در چاهی افتاده اند که سال ها برای دیگران می کنده اند. باید صبر کرد و دید چه خواهد شد.

مسئله فقط ترامپ نیست، فاشیسم نهفته درون جامعه امریکا بیدار شده است.

ببینید