ممنوعیت کامل مسافرت‌ها و قرنطینه، پیشنهاد کاربران الف برای موج سوم کرونا

گروه اجتماعی الف،   3990722090 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

کاربران سایت الف ممنوعیت کامل مسافرت‌ها و قرنطینه ۲ هفته‌ای را مناسب ترین راه برای مقابله با کرونا در موج سوم می دانند.

 ممنوعیت کامل مسافرت‌ها و قرنطینه، پیشنهاد کاربران الف برای موج سوم کرونا

با ورود کشور به موج سوم کرونا و وخامت اوضاع در بیشتر استان ها مساله پیچیده شیوه مبارزه با این بیماری که در روزهای ابتدایی این اپیدمی در کشور مطرح شده بود دوباره به میان آمده است: مسوولیت دولت دراین زمینه بیشتر است یا مردم؟

حال و روز نظام سلامت کشور علیرغم تلاش های بی وقفه کادر درمان خوب نیست و پس از قریب به ۸ ماه نه تنها زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع نشده بلکه آمارهای ابتلا و فوت نیز بیشتر شده است. 

آیا باید به قرنطینه سخت یا هدفمند و اجبار در پروتکل های بهداشتی روی آورد و برای مدتی موقتا به تعطیلی اکثریت کسب و کارها رضایت داد؟ یا در ضمن آزادی فعالیت های اقتصادی بر رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی تاکید کرد؟ آیا اساسا این دو یعنی فعالیت عادی مراکز اداری و تجاری و آموزشی و در عین حال رعایت پروتکل ها به صورت همزمان ممکن است؟ 

دولت چه کار باید می‌کرد که نکرده است ؟! مردم چه کار باید بکنند؟ آیا راه حل های ابتکاری در این زمینه وجود دارد؟ اگر بله این راهکارها از نظر شما چیست؟ شما چه فکر می کنید؟

این پرسش ها را با مخاطبان خود در میان گذاشتیم.

از نظر کاربران سایت الف، ممنوعیت کامل مسافرت‌ها و قرنطینه چند هفته ای مناسب ترین راه برای مقابله با کرونا در موج سوم است.

 کنترل شدید و تعیین مجازات سخت، اجباری کردن استفاده از ماسک و دور کاری کارمندان از جمله موارد دیگری است که مخاطبان به آن اشاره کرده اند.

کنترل اوضاع توسط بسیج وسپاه، الگو برداری از مدیریت چین در مقابله با کرونا، دایر کردن گشت های ارشاد برای تذکر به استفاده از ماسک، تعیین بسته های تشویقی برای استان ها در صورت کاهش آمار ابتلا وفوت بر اثر کرونا، تردد بین شهری با کارت شهروندی، ایجاد تهویه مطبوع در کلیه مکان های بسته ایجاد بستر آنلاین برای تبادل ایده ها و کمک دولت برای در دسترس قرار گرفتن ماسک ارزان از جمله موارد دیگری است که کاربران الف به آن اشاره کرده اند.

در پاسخ های ارایه شده عمده مسوولیت در کنترل کرونا در موج سوم وظیفه دولت دانسته شده است.