درخواست واشنگتن از گروه‌های مسلح در عراق برای تحویل سلاح‌های خود به دولت

گروه جهان الف،   3990721125 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها در عراق خواست سلاح‌های خود را به دولت تحویل دهند.

درخواست واشنگتن از گروه‌های مسلح در عراق برای تحویل سلاح‌های خود به دولت

 به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، واشنگتن یک روز پس از اعلام توقف حملات علیه مواضع آمریکا در عراق توسط گردان‌های حزب‌الله، از گروه‌های مسلح در عراق خواست سلاح‌های خود را به دولت عراق تحویل دهند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته از همه طرف‌ها در عراق خواست سلاح‌های خود را به دولت تحویل دهند و با مسؤولیت پذیری رفتار کنند.

در ادامه وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «رفتار گروه‌های شبه نظامی عراق، تلاش دولت برای جذب سرمایه گذاری‌های بین‌المللی را در معرض خطر قرار می‌دهد.»

وزارت خارجه اعلام کرد، آمریکا و متحدانش بر کمک به عراق برای مقابله با بحران اقتصادی و عدم ثبات امنیتی کشور و ویروس کرونا متمرکزند.

پس از حملات مکرر راکتی به منطقه الخضراء و هدف قرار دادن کاروان‌های حامل تجهیزات ائتلاف بین‌المللی در عراق، آمریکا، بغداد را به بستن سفارت خود تهدید کرد.

پیش از این «محمد محیی»، سخنگوی گردان‌های حزب الله در بیانیه‌ای کوتاه گفت: «تهدیدهای آمریکا برای بستن سفارت خود در بغداد امور در عراق را بسیار پیچیده کرده و کاهش تنش‌ها را ضروری کرده است.»

وی در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز گفت که گروه‌های مقاومت با توقف مشروط حملات به نیروهای آمریکایی موافقت کرده اما اگر نیروهای آمریکایی در عراق بمانند گروه‌های مقاومت از همه سلاح‌های موجود استفاده خواهند کرد.

پیشتر نیز گروه‌های مقاومت در عراق با صدور بیانیه‌ای از توقف عملیات نظامی علیه نیروهای آمریکایی و خارجی در عراق و فرصت‌دهی به آنان به منظور خروج از این کشور خبر داده بودند.