قیمت روز خودرو در بازار/ پژو ۲۰۶ از مرز ۳۰۰ میلیون تومان عبور کرد

گروه اقتصادی الف،   3990721091

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل از قفل شدن معاملات در بازار خودرو خبر داد. در بازار امروز، قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ در آگهی‌های فروش اینترنتی به حدود ۲۳۸میلیون، پژو۲۰۶ تیپ۵ به ۳۰۳میلیون و مدل صندوقدار این خودرو به ۲۹۸میلیون تومان رسید.

قیمت روز خودرو در بازار/ پژو ۲۰۶ از مرز ۳۰۰ میلیون تومان عبور کرد

سعید موتمنی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار خودرو توضیح داد: این روز‌ها به دلیل نامشخص بودن مرجع قیمت‌گذاری بازار خودرو بلاتکلیف شده به طوریکه حجم معاملات به صفر رسیده است.

او درباره علت افزایش قیمت خودرو بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو طی ماه‌های گذشته جهش نرخ ارز بوده است؛ البته در این میان نباید از نامشخص بودن قیمت‌های جدید و کمبود عرضه غافل شد.

به گفته موتمنی، در حال حاضر قیمت را صاحبان خودرو تعیین می‌کنند اما باتوجه به نوسان شدید بازار، کسی خریدار و فروشنده خودرو نیست؛ به این ترتیب قیمت خودرو در هر نمایشگاه و هر آگهی متفاوت بوده و فروشندگان قیمت را اعلام کرده و خریداران نظاره‌گر بازار هستند.

بازار خودرو در مسیر خطرناک

موتمنی تاکید کرد: بازار خودرو در مسیر خطرناکی قرار گرفته که اگر همین روند ادامه داشته باشد، رکود و التهاب بازار تشدید خواهد شد.

*** قیمت روز خودرو ۲۱مهر ماه۹۹

نگاهی به قیمت‌های اعلام شده در سایت‌های فروش اینترنتی حاکی از آن است که امروز قیمت پراید۱۱۱ بین ۱۴۰ تا ۱۴۳میلیون، پراید۱۳۱ حدود ۱۲۲ تا ۱۲۵میلیون و قیمت پراید۱۳۲ بین ۱۲۴ تا ۱۲۷میلیون تومان متغیر است؛ همچنین دارندگان تیبا هاچ‌بک قیمت روز این خودرو را تا ۱۶۵میلیون و تیبا صندوقدار را حدود ۱۴۹میلیون تومان بالا بردند؛ قیمت ساینا نیز حدود ۱۶۰میلیون، کوییک دنده‌ای ۱۸۱میلیون و کوییک‌آر ۱۹۱میلیون تومان است.

پژو۲۰۶ از مرز ۳۰۰میلیون تومان عبور کرد

امروز قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ در آگهی‌های فروش اینترنتی به حدود ۲۳۸میلیون، پژو۲۰۶ تیپ۵ به ۳۰۳میلیون و مدل صندوقدار این خودرو به ۲۹۸میلیون تومان رسید؛ همچنین قیمت اعلام شده برای پژو۲۰۷ دنده‌ای هم در بازار امروز تقریبا ۴۳۶میلیون و اتوماتیک این خودرو ۵۰۰میلیون تومان است.

قیمت انواع دنا در بازار آزاد

همچنین دارندگان پژو۴۰۵ جی‌ال‌ایکس بنزینی قیمت این خودرو را ۲۱۶میلیون و پژو پارس ساده را ۲۵۴میلیون تومان اعلام کردند؛ بر همین اساس قیمت روز سمند ال‌ایکس به ۲۱۰میلیون، سمند سورن ۲۷۵میلیون، رانا ال‌ایکس ۲۴۰میلیون، دنا معمولی ۳۳۰میلیون، دنا پلاس دنده‌ای ساده ۴۰۵میلیون، دنا پلاس دنده‌ای توربو ۴۸۵میلیون و دنا پلاس اتوماتیک توربو به حدود ۶۶۱میلیون تومان رسید.

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی

امروز قیمت پژو۲۰۰۸ به حدود یک میلیارد و ۱۶۷میلیون تومان، سیتروئنC٣ به یک میلیارد و ۵۶میلیون، سراتو یک میلیارد و ۲۰میلیون، مزدا۳ به یک میلیارد و ۲۰۰میلیون، ساندرو اتوماتیک به ۵۴۴میلیون و ساندرو استپ‌وی به حدود ۵۸۵میلیون تومان رسیده است.

همچنین در این بازار، هایماS۵ با قیمت تقریبی ۷۱۵میلیون، هایماS۷ توربو ۸۵۰میلیون، هاوال ۸۱۵میلیون، جکS۳ حدود ۵۹۰میلیون، جکS۵ تقریبا ۸۱۰میلیون و چانگان حدود ۵۴۵میلیون تومان معامله می‌شود.