انتقاد سلیمی‌نمین از فعالیت‌های غیرمتعارف مشاور رئیس جمهور

گروه سیاسی الف،   3990716112

یک کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از لغو نشست سران قوا از سوی رئیس جمهور گفت: متاسفم از اینکه جلسه با اهمیتی همچون نشست سران قوا صرفا به دلیل مسائلی که به راحتی قابل حل است، لغو می شود.

انتقاد سلیمی‌نمین از فعالیت‌های غیرمتعارف مشاور رئیس جمهور

عباس سلیمی نمین، کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با تسنیم، درباره مناقشه اخیر بر سر لغو نشست سران قوا توسط رئیس جمهور گفت: با توجه به اوج گیری بیماری کرونا طبیعتاً کشور وارد فضای جدیدی شده و نه تنها مسئولان رده بالای کشور بلکه حتی دست اندرکاران رده پایین تر نیز  اطلاع دقیقی از گرفتاری ها و مشکلات مردم در جامعه ندارند.

وی افزود: در چنین شرایطی طبیعی است که حضور مسئولان در صحنه، دو نفع جدی دارد. فارغ از اینکه شاید کار فوق العاده ای در این حضور میدانی صورت نگیرد ولی به عنوان یک دلگرمی می توان از آن یاد کرد و  همین که احساس می شود مسئولان در کنار مردم هستند و از مشکلات آنها بی اطلاع نیستند، یک تغییری در فضا ایجاد می کند که  می تواند در نگاه افکار عمومی به مسئولان کشور تاثیرگذار باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی مسئولان از نزدیک در صحنه میدانی حضور پیدا می کنند و در جریان سختی ها و مشکلات مردم بویژه آنهایی که درگیر بیماری کرونا شده اند، قرار می گیرند، طبیعی است که سرعتی بر روند رسیدگی ها و توجهات ایجاد خواهد شد.

سلیمی نمین یادآور شد: در عین حال برغم حمایت از اقدام اخیر رئیس مجلس،  به شدت مخالف این  مطلب هستم که نزاعی حول این مسئله در بین مسئولان کشور صورت بگیرد. چرا که این موضوع برای مردمی که امروز مایلند همه دست اندر کاران را در کنار هم و یکصدا برای حل مشکلات کشور ببینند، دلسرد خواهد کرد. در حالی که یکی از وظایف اصلی مسئولان کشور این است به مردم این دلگرمی را بدهند که با هماهنگی و همکاری هم در برابر تحریم ها و مشکلات مرتبط با کرونا ایستادگی کرده و این مشکلات را مرتفع خواهند کرد.

وی با انتقاد از فعالیت های غیرمتعارف مشاور رئیس جمهور در فضای مجازی گفت:  به نظر می رسد برخی عوامل غیر دلسوز در دستگاه اجرایی در تلاش اند تا از حضور رئیس مجلس در میان کادر درمانی به عنوان مستمسکی برای توجیه کم کاری های خود و ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس استفاده کنند. در حالی که آقای دکتر زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران از اقدام آقای قالیباف استقبال کرد و این حضور را مایه دلگرمی کادر درمانی دانست.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بر فرض اینکه در ارتباط با این مسئله اختلافی میان دولت و مجلس وجود داشته باشد، باز هم نباید مسئولان امر این موضوع را در رسانه ها مطرح کنند. مسئله این است که چرا باید مشاور رئیس جمهور متلک پرانی کند و اقدام اخیر رئیس مجلس را متاثر از تبلیغات انتخاباتی بدانند و برخی های دیگر نیز به این متلک پرانی ها پاسخ بدهند.

سلیمی با بیان اینکه به نظر نمی رسد این گونه فعالیت های حاشیه ای با توجه به شرایط ویژه کشور برای مردم منفعتی به همراه داشته باشد، گفت:  به فرض اینکه در ارتباط با نحوه رعایت پروتکل ها میان مسئولان دو قوه اختلاف نظر وجود دارد، مقامات و دست اندرکاران این مجلس و دولت نباید این اختلافات را به سطح جامعه بکشانند و باید قضاوت را به افکار عمومی بسپارند که کدام رویه مدیریتی را مورد تایید قرار می دهد.

وی تاکید کرد: من متاسفم از اینکه جلسه با اهمیتی همچون نشست سران قوا صرفا به دلیل مسائلی که به راحتی قابل حل بود، لغو می شود. به هر حال دست اندرکاران برگزاری این نشست می توانستند با تدابیر پیشگیرانه بهداشتی زمینه برگزاری مطلوب این نشست را فراهم آورند و یا اینکه در بستر فضای مجازی این نشست را برگزار کرده و ارتباط خود را همچنان حفظ کنند.