برتری بایدن از ترامپ در یک نظرسنجی تازه

گروه جهان الف،   3990714052

«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با فاصله چهارده درصد در یک نظرسنجی جدید در سطح ملی که بعد از مناظره هفته گذشته انجام شده، از «دونالد ترامپ» پیش افتاد.

برتری بایدن از ترامپ در یک نظرسنجی تازه

به گزارش ایسنا، طبق نظرسنجی «ان‌بی‌سی/وال استریت ژورنال»، بایدن با ۵۳ درصد حمایت در مقابل ۳۹ درصدِ ترامپ با ۱۴ درصد اختلاف در میان رای‌دهندگان ثبت‌نامی از ترامپ پیش است. این در حالی است که در نظرسنجی قبل از مناظره سه‌شنبه شب اختلاف آن‌ها با پیشتازی بایدن هشت درصد بود.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، این نظرسنجی بعد از مناظره و قبل از مشخص شدن ابتلای ترامپ به کووید-۱۹ و بستری شدن او در بیمارستان انجام شده است.

بنا بر این نظرسنجی، بزرگترین کاهش حمایت از ترامپ در بین افراد سالخورده و زنان مشاهده شد. در حال حاضر افراد سالخورده ۶۲ درصد از بایدن و ۳۵ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند و همچنین در بین زنان تحصیلکرده طبقه متوسط به بالا هم ۵۸ درصد حمایت از نامزد حزب دموکرات دیده شده که در مقابل، تنها ۳۳ درصد از ترامپ حمایت شده است.

شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در پاسخ به این سوال که چه کسی روحیه بهتری برای ریاست‌جمهوری دارد، ۵۸ در مقابل ۲۶ درصد، بایدن را انتخاب کردند. با این حال همچنان در بحث اقتصاد، اقبال بیشتری به ترامپ وجود دارد، گرچه در آنجا هم فاصله کمتر شده است. در این خصوص ۴۸ درصد از ترامپ و ۳۸ درصد از بایدن حمایت کردند که البته قبل از مناظره اول این فاصله ۴۸ به ۴۱ درصد بود.

این نظرسنجی در بین ۸۰۰ رای‌دهنده ثبت‌نامی با حاشیه خطای ۳.۵ درصد انجام شد.

در نظرسنجی ملی دیگری که خبرگزاری رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام دادند، ۵۱ درصد رای‌دهندگان احتمالی از بایدن حمایت کردند، در حالی که میزان حمایت از ترامپ ۴۱ درصد بود. از میان شرکت‌کنندگان، ۴ درصد گفتند که به نامزد حزب دیگری رای می‌دهند و ۴ درصد هم گفتند که هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌اند. 

اغلب آمریکایی‌ها در این نظرسنجی درباره ویروس کرونا ابراز نگرانی کردند. ۶۵ درصد رای‌دهندگان ثبت نامی شامل ۹ نفر از هر ۱۰ دموکرات و ۵ نفر از هر ۱۰ جمهوری‌خواه گفتند «اگر رئیس‌جمهور ویروس را جدی‌تر گرفته بود، احتمالاً به آن مبتلا نمی‌شد».

روز جمعه، تست کرونای ترامپ و همسرش ملانیا، مثبت اعلام شد و پس از آن نیز گزارش‌هایی از ابتلای دستکم ۹ تن از کارکنان و خبرنگاران و نمایندگان کنگره که در کاخ سفید حضور داشتند نیز مورد تأیید قرار گرفت. بامداد شنبه نیز رسانه‌های آمریکایی از انتقال رئیس‌جمهور آمریکا به بیمارستان نظامی والتر رید خبر دادند و درمان وی در این بیمارستان آغاز شد.

بعد از برگزاری اولین مناظره انتخاباتی میان دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در شهر کلیولند ایالت اوهایو، مقامات این شهر گفته‌اند تست کرونای ۱۱ نفر مثبت اعلام شده است. این مقامات مشخصاً گفته‌اند که ویروس از دست‌اندر‌کاران این مناظره به این افراد منتقل شده است.