جهانگیری: هدف آمریکا فروپاشی اقتصاد ایران بود/ اقتصاد کشور همچنان سرپا ایستاده است

گروه اقتصادی الف،   3990712128 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها فشار‌ها و تحریم‌های بی سابقه‌ای را علیه ملت ایران اعمال کرده اند، گفت: هدف آن‌ها فروپاشی اقتصاد ایران بود، اما دولت با برنامه ریزی اجازه نداد که آن‌ها به اهداف خود دست پیدا کنند و خوشبختانه اقتصاد کشور همچنان سرپا ایستاده است.

جهانگیری: هدف آمریکا فروپاشی اقتصاد ایران بود/ اقتصاد کشور همچنان سرپا ایستاده است

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز(شنبه) در تماس تلفنی با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ایام اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) را تسلیت گفت و از عدم امکان حضور در راهپیمایی اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا ابراز تأسف کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر تحریم های ظالمانه آمریکا و مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا دو مشکل اصلی در کشور هستند گفت: امیدواریم با همراهی دولت و ملت و دعای خیر علما و مراجع تقلید بتوانیم از مشکلات و فشارهای بی سابقه با سربلندی عبور کنیم.

جهانگیری از رهنمودهای مراجع عظام تقلید به خصوص در ایام شیوع کرونا قدردانی کرد و گفت: دولت همواره توجه ویژه ای به رهنمودهای راهگشای مراجع عظام تقلید در امور مختلف داشته است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها فشار‌ها و تحریم‌های بی سابقه‌ای را علیه ملت ایران اعمال کرده اند، گفت: هدف آن‌ها فروپاشی اقتصاد ایران بود، اما دولت با برنامه ریزی اجازه نداد که آن‌ها به اهداف خود دست پیدا کنند و خوشبختانه به فضل الهی اقتصاد کشور همچنان سرپا ایستاده است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این تماس تلفنی با اشاره به گلایه های مردم نسبت به وضعیت معیشتی گفت: گرانی و فشارهای اقتصادی مردم را رنج می دهد که لازم است برای کاهش این فشارها برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه باید راهکارهایی اجرایی نسبت به حل مشکلات کشور اقدام شود گفت: حل مشکلات پیش رو نیازمند به کارگیری درایت و راهکارهای عقلانی است که امیدوارم با تلاش ها و پیگیری مسئولین شاهد حل این مشکلات باشیم.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی همچنین بر ضرورت توجه مسئولین به گسترش تعامل با دنیا تاکید و خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات بین المللی و استفاده از ظرفیت های کشورهای خارجی نیز می تواند در حل مشکلات کشور موثر باشد.