۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی/ توضیح امام جمعه اصفهان درباره اظهاراتش/شروط اصلاح‌طلبان برای لاریجانی/روحانی: اقتصاد ایران وضعیت بهتری از آلمان دارد

گروه سیاسی الف،   3990712109 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

۳۰ استان در وضعیت قرمز و هشدار کرونایی/ توضیح امام جمعه اصفهان درباره اظهاراتش/شروط اصلاح‌طلبان برای لاریجانی/روحانی: اقتصاد ایران وضعیت بهتری از آلمان دارد

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۱۲ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۴۰۱ نفر از آنها بستری هستند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۶۸ هزار و ۱۱۹ نفر رسید.

وی توضیح داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۶ هزار و ۷۴۶ نفر رسید.

لاری توضیح داد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری ادامه داد: استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

استانداری‌تهران نیز محدودیت‌های یک‌هفته‌ای به دلیل شدت شیوع کرونا در تهران را اعلام کرد. بر اساس این ابلاغیه، همه مراکز تفریحی، شهربازی‌ها، باشگاه‌های ورزشی، سینما و تئاتر، مساجد و مصلی‌ها، آرایشگاه های زنانه و مراکز زیبایی، دانشگاه‌ها، مدارس، کتابخانه‌ها و آموزشگاه‌ها از 12 مهر تا ۱۸ مهر تعطیل شد.

بیشتر بخوانید:

آمار کرونا در ایران: ۳۵۲۳ مبتلا و ۱۷۹ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته/ وضعیت وخیم ۴۱۲۷ نفر از بیماران

محدودیت‌های یک هفته‌ای تهران اعلام شد

جزئیات تعطیلی سالن‌های سینما و تئاتر

۱۰ شهرستان تهران در وضعیت هشدار و قرمز کرونا

زالی: سیر تصاعدی کرونا در تهران باعث افزایش ۳ درصدی فوتی‌ها می‌شود/ واکسن آنفلوانزا تاثیری در مصونیت از کرونا ندارد

***

اقتصاد ما وضعیت بهتری از آلمان دارد

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت:‌ صبح امروز گفته شد، وضعیت اقتصادی آلمان منفی ۵.۲ است که اقتصادشان کوچک شده و رشد اقتصادی‌شان منفی است. آلمان یک کشور پیشرفته است که تحریم نیست. حتما اقتصاد ما وضعیت بهتری از این رقم داشته و رشد ما مثبت شده یا اگر منفی شد، وضعیت ما بهتر از وضعیت آلمان باشد. 

وی تاکید کرد: در مدت شش ماه امسال، نسبت به سال‌های قبل اقدامات ما چند برابر شده است. مهم است در زمینه اقتصاد الکترونیک و اقتصاد دیجیتال قدم‌هایی برداشته شده است. در شرایط کنونی حضورها را باید کمتر کنیم که راهش اقتصاد الکترونیک و دیجیتالی است.

بیشتر بخوانید:

روحانی: به افرادی که ماسک نزنند اخطار داده می‌شود/ شرایط اقتصاد ایران از آلمان بهتر است/ حرکت به سمت مرز عراق غیرقانونی است

روحانی و آدرس غلط درباره جنگ اقتصادی

***

باید تندیس مقاومت ملت ایران ساخته شود

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تلاش دشمن این است که راه تنفس را ببندد، حتی راه تغذیه را ببندد تا ما را افتاده و زمین‌گیر ببیند، باید یک تندیس از مقاومت ملت ایران به‌عنوان نماد بزرگی ساخته شود. دشمنان، روزهای بسیار سختی را برای ما رقم زدند. کشوری که 120 میلیارد دلار درآمد ارزی صرف می‌کرد امروز این ملت بزرگ با چند میلیارد دلار باید در این مقاومت بماند. البته این کشور یک بار جنگ را تجربه کرده و سرافراز بوده است.

بیشتر بخوانید:

نوبخت: ملت ایران روزهای بسیار سختی را می‌گذراند

***

ماجرای صرفه جویی میلیاردی مجلس یازدهم در هزینه‌های کشور چه بود؟ 

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حواشی ایجاد شده برای مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی واکسن‌ها را بنا بر تصمیم هیئت رئیسه دریافت نکرده و این‌گونه نبوده که پای رانتی برای نمایندگان در میان باشد.

وی افزود: هیچ کدام از نمایندگان در جریان دریافت این واکسن‌ها نبوده‌اند و گویا این یک روال عادی بوده و وزارت بهداشت هم اعلام کرده که به تعداد کافی واکسن آنفولانزا در کشور موجود است.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم تنها دوره‌ای است که نمایندگان آن در بدو ورود به پارلمان آزمایش چکاپ انجام نداده‌اند، در حالی که در ادوار گذشته نمایندگانی از وزرای بهداشت، سلامت تمام سیستم بدنی وکلای ملت را چک می‌کردند که این امر هزینه سنگینی به کشور و مجلس تحمیل می‌کرد، بنابراین ما در این دوره میلیارد‌ها تومان به نفع مجلس صرفه جویی کردیم در حالی که هیچ کس این امر را رسانه‌ای نکرد.

***

ادامه جدال واعظی و اصلاح طلبان

صبح نو نوشت:زخم کهنه میان رییس‌دفتر رییس‌جمهوری و اصلاح‌طلبان، بار دیگر سر باز کرده است؛ زخمی که محصول جنگ سهمیه‌ها در پاستور است. در تازه‌‌ترین جدال لفظی، دبیرکل حزب اتحاد ملت، واعظی را عامل اصلی محدودشدن حوزه کارکردی اصلاح‌طلبان در دولت دانسته و در عوض مرد پرنفوذ نهاد ریاست‌‌جمهوری، معتقد است که منسوبان اصلاحات، تا توانسته‌اند از خوان پرنعمت اعتدال، منتفع شده و بهره برده‌اند. 

اصلاح‌طلبان قویا معتقد بودند و هستند که میزان تاثیرگذاری جهانگیری در دولت دوم برخلاف دولت اول، بسیار کاهش یافته و برای این ادعای خود، محمود واعظی را دلیل اصلی عنوان می‌کردند. آنها معتقد بودند که واعظی با اعمال نفوذ بر رییس‌جمهوری، به نوعی کل مناسبات آشکار و پنهان دولت را در قبضه خود دارد و اجازه نمی‌دهد تا آقای معاون اول همچون سابق، به‌واقع مرد دوم کابینه باشد. 

فرهيختگان نوشت: درگیری سیاسی میان اصلاح‌طلبان و دولت دوباره به یکی از بحث‌های سیاسی رسانه‌ها بدل شده و تک‌وپاتک‌های آنها از گفت‌وگوهای حاشیه جلسات هیات دولت تا شبکه‌های اجتماعی را دربرگرفته است... اگر کمی با دقت نگاه کنیم خواهیم دید که درگیری اصلاح‌طلبان با دولت حسن روحانی حداقل دو بخش مهم دارد، بخش اول درگیری که جزئی و گذرا بود و بر سر تقسیم پست‌ها و سمت‌ها صورت گرفت و دقیقا از فردای پیروزی در انتخابات 96 آغاز شد و در طول تابستان به اوج خود رسید و البته برای چند ماهی تداوم هم داشت و بخش دوم پس از آن زمانی که ناکارآمدی روحانی به صورت محسوسی به چشم آمد آغاز شد و تا همین امروز هم ادامه دارد.

***

توضیح دفتر آیت‌الله طباطبائی‌نژاد درباره حاشیه‌سازی حول اظهاراتش

فارس نوشت: دفتر نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با انتشار پیامی، توضیحاتی در خصوص حواشی پیش آمد حول اظهارت آیت الله طباطبایی‌نژاد ارائه کرد.

با توجه به برداشت نادرست از صحبت‌های آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در دیدار با سردار میراحمدی، جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان نکاتی لازم به توضیح و روشنگری است.

در این دیدار که در آستانه هفته نیروی انتظامی و گرامی‌داشت حافظان امنیت به انجام رسید، در خلال گزارش‌های امنیتی مرتبط با گروه‌های معاند و موارد عدم التزام اخلاقی و شکایات متعدد نسبت به تجاوز به حقوق شهروندی، به موردی ویژه در رفتار برخی از گروه های سازمان‌یافته و هنجارشکن در اصفهان اشاره شد که این امر نگرانی از بر هم زدن نظم عمومی جامعه توسط عده‌ای اندک در شرایط بهداشتی کنونی را مترتب ساخته بود.

در ادامه این توضیح آمده است: آن مورد خاص واکنش آیت الله طباطبایی‌نژاد را به دنبال داشت که خطاب به مقامات قضایی و امنیتی، از جمله فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان توقع مردم از پیگیری این موضع و کنترل آن بیان گردید؛ زیرا طبق قانون وظیفه نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی، ایجاد امنیت در ابعاد مختلف در سطح جامعه و برای عموم مردم است به شکلی که قانون‌شکنان به راحتی نتوانند اقدام به هنجارشکنی در انظار عمومی نمایند...

به گزارش تسنیم دیروز سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در دیدار جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده انتظامی استان اصفهان به کشف حجاب و هنجارشکنی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: باید فضای جامعه را برای این عده که تعداد آنها هم کم است ناامن کرد و نباید اجازه داد به راحتی در خیابان ها و پارک ها هنجارشکنی کنند.

***

اصلاح‌طلبان دعوای کاذب راه می‌اندازند تا از پاسخ‌گویی فرار کنند/ روحانی باید تا پایان بدرقه شود

عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گفت‌وگو با فارس، ‌با اشاره به پیشنهاد عباس عبدی مبنی بر لزوم استعفای رئیس‌جمهور اظهار داشت:‌ اینکه جناب عبدی چنین چیزی را مطرح می‌کند تحت تاثیر نیروهای تندرو است چون قطعا عقلانیت حکم می‌کند که دولت آقای روحانی را تا پایان راهش بدرقه کنیم و این بهترین گزینه در مورد آقای روحانی است چون هر نوع اقدام خارج از چارچوب می‌تواند تبعات نامطلوبی به بار آورد و شرایط جامعه را حادتر از این چیزی که هست بکند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود:‌ طبیعی است کسانی که دولت آقای روحانی را روی کار آورده‌اند، ناگزیر به پاسخگویی خواهند بود ولی اگر دعوای کاذب راه بیفتد این مسائل کاملا در هم می‌آمیزد و گم می‌شود. و این مطلوب کسانی است که برای رای دادن به روحانی دعوت کرده‌اند.

***

بی‌اعتمادی مردم صفوف رای را خالی نگه می‌دارد

صادق زیباکلام، فعال سياسي اصلاح طلب در روزنامه آرمان ملي نوشت: خالي بودن صفوف انتخابات، هم به دليل بي‌اعتمادي مردم به تاثير رايشان و هم بي‌اعتمادي به جريان اصلاحات است... اين مردم فعلا حاضر نيستند که پاي صندوق راي بيايند. بايد همه را در بي‌اعتباري و سست شدن جايگاه صندوق راي مقصر دانست. همچنان که ما ديديم که در تهران سرليست اصلاح‌طلبان، هفتادهزار راي هم نياورد. معتقدم آن 24ميليوني را که در انتخابات 96 شرکت کردند به هيچ وسيله‌اي نمي‌توان پاي صندوق راي آورد، زيرا متاسفانه به بي‌نتيجه و کم اثربودن راي ايمان پيدا کرده‌اند.

هيچ تغيير، تحول، پيشرفت و گام مثبتي بعد از انتخابات 96 صورت نگرفت. نه‌تنها هيچ تغيير مثبتي در نتيجه انتخابات صورت نگرفت که حتي در نتيجه انتخابات مجلس دهم که مردم آن شور و اشتياق را در سال 94 نشان دادند نيز، هيچ اتفاق مثبتي رخ نداد. ما شاهد هستيم، در مجلس يازدهم که اصلاح‌طلبان نيز در آن حضور نداشتند هم تغيير مثبتي به نفع مردم تا اينجاي کار صورت نگرفته است. همه سياست‌ها، با وجود تشکيل مجلس يازدهم در حال ادامه پيدا کردن است.

عملکرد دولت باعث شده که جايگاه صندوق راي در ميان مردم زير سوال برود و اين به هيچ وجه تحول مثبتي نيست. اين را نيز بايد گفت که اصلاح‌طلبان نيز اعتبار خود را از دست داده است و اينکه در آينده چه اتفاقي رخ بدهد را نمي‌دانم. اينکه آقاي موسوي‌خوئيني‌ها يا ساير افراد دعوت کنند، هيچ آبي براي صندوق راي گرم نخواهد شد. ما ديديم، زماني که آقاي خوئيني‌ها دعوت کردند، هيچ بازخوردي در سطح جامعه و حتي در بين اصلاح‌طلبان به‌وجود نيامد.

***

پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری فعال شد

خبرآنلاین نوشت: جبهه پایداری آخرین تشکل اصولگراست که تاکنون با تشکیل کمیته انتخابات وارد گود انتخابات شده است. این تشکل سیاسی گرچه برند اصولگرایی دارد اما در روندهای انتخاباتی تابع جریانات اصلی اصولگرا نیست و سعی می‌کند راه و روش خود را دنبال کند. البته در یکی دو انتخابات اخیر دقیقه نودی خود را در کنار جریان اصولگرا قرار داد اما این همراهی بیشتر از سوی جریان اصولگرا به چشم می‌خورد تا جبهه پایداری.

ابراهیم رئیسی که کاندیدای جریان اصولگرا در انتخابات ۹۶ بود نامش برای اولین بار از سوی امیرحسین قاضی زاده هاشمی مطرح شد، کسی که حالا نایب رئیس مجلس است و بعید نیست که در انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان کاندیدا وارد صحنه شود. علاوه بر قاضی زاده هاشمی، نام‌های زیادی به عنوان کاندیدای احتمالی این تشکل سیاسی مطرح شده اند که می‌توان به خود ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، بذرپاش، فتاح و علیرضا زاکانی هم اشاره کرد...نمی‌شود نام انتخابات به میان بیاید و از محسن رضایی و محمدباقر قالیباف گذشت...

***

کاندیدای جدید انتخابات ۱۴۰۰ /صف احمدی نژادی‌ها بلندتر شد

تسنیم نوشت: محمد عباسی، عضو کابینه دولت نهم و دهم، در جمع گروهی از دانشجویان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفته است: برخی که برای مدیریت کشور برنامه مدون نداشته و با بی تدبیری اثر تحریم ها را چند برابر کرده اند، می گویند دشمن مقصر وضعیت امروز است ضمن اینکه عملکردها و شاخص ها کاملا نشان می دهد  که بی تدبیری و ناکارآمدی مدیریتی نتیجه وضع امروز است، چشم دوختن به دشمنی که شماها مقصر اصلی تلقی می کنید، حاصل سیاست های غلط بکار گرفته است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: امثال بنده  متعلق به ملت و نظام اسلامیمان هستیم. پس در حد توان و شرایط نباید از انجام هر خدمتی دریغ کنیم.

عباسی گفت: در این چند سال فرصتی بود که حسب تجارب پیش آمده در دولت، مجلس و نهادهای علمی و انقلابی، با همراهی جمعی از نخبگان و دلسوزان برنامه های قابل توجهی برای ایفای نقش دولتی مقتدر و کارآمد مهیا کنیم اما برای کاندیدا شدن به نظر می رسد با این تعداد افرادی که به عنوان داوطلب  ذکر می شود فعلا نیاز و ضرورتی برای کاندیداتوری نمی بینیم. مگر اینکه شرایط به گونه ‌ای رقم بخورد که اقتضای حضور باشد.

***

شروط اصلاح طلبان برای لاریجانی چیست؟

صبح نو نوشت: ... در حالی که پیش از این صبح نو از شروط لاریجانی برای حضور در انتخابات که شامل حمایت طیفی از اصول گرایان در کنار جریان اصلاحات از او می‌شد، خبر داده بود، این بار خبر‌ها حکایت از شروط اصلاح طلبان برای لاریجانی دارد. در حالی که نامه موسوی خویینی‌ها، نخبگان این جریان را دعوت به حضور و مشارکت در انتخابات می‌کند، اما هیات امنای اصلاحات فراتر از این بحث‌ها وارد مصادیق شده و شروطی را برای لاریجانی به میان آورده اند؛ از جمله حضور ظریف به عنوان معاون اول یا وزیر خارجه که راه اصلاح طلبان در سیاست خارجی تداوم یابد. اعلام این موضوع پس از نهایی شدن می‌تواند تضمینی برای این توافق باشد. در این توافق سهم اصلاح‌طلبان در کابینه بعد تضمین و مشخص می‌شود و فراتر از افراد درباره صندلی‌های کابینه بحث می‌شود تا در صورت توافق برنامه پیش برود. این اقدام از آن رو صورت می‌گیرد که اصلاح طلبان مانند دولت روحانی با موضوعی مثل اختیارات کم جهانگیری مواجه نشوند.

مذاکرات به شکل‌های مختلف میان طرف‌ها در جریان است و در این میان هر دو سمت برای یکدیگر شروطی دارند. خبر آماده شدن علی لاریجانی برای نامزدی را در همین چهارچوب می‌توان تحلیل کرد.

 محسن کوهکن، فعال سیاسی اصولگرا نیز در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری لاریجانی به نامه نیوز گفت: «من دیروز در ملاقاتی حضوری از ایشان در این باره سوال کردم و تایید نکردند».

بیشتر بخوانید:

اصلاح‌طلبان برای لاریجانی شرط گذاشتند؟!

***

ترجیح‌ بر این است فرد دیگری غیر از رئیسی یا قالیباف کاندیدای ریاست‌جمهوری شود

سیدمحمد حسینی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اين سوال كه « برخی تلاش می‌کنند از احتمال ورود رئیسی و قالیباف به انتخابات صحبت کنند» به فرهيختگان گفت: اصل بر این است فرد دیگری وارد شود، هرچند برخی به‌عنوان یک احتمال این‌دست اخبار را مطرح و استدلال می‌کنند که اگر فرد دیگری نتواند واجد شرایط باشد یا پایگاه مردمی گسترده داشته باشد، چه‌بسا از این آقایان خواسته شود که وارد میدان شوند، اما ترجیح‌ها بر این است فرد دیگری کاندیدای ریاست‌جمهوری شود و این دو قوه کار خود را انجام دهند و آسیبی به عملکرد آنها وارد نشود.

حسینی گفت: چنانچه قالیباف وارد کارزار انتخاباتی شود، وظایف در مجلس تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، مخصوصا از چند ماه آینده که باید کار جدی‌تر صورت بگیرد، درخصوص رئیس قوه قضائیه هم به همین شکل. ازاین‌رو نباید اکنون خیلی به این پیش‌بینی‌ها و پیشگویی‌ها توجه کرد و آنها را مبنای تحلیل قرار داد.

***

افزایش قیمت انواع خودرو در بازار

همشهری آنلاین نوشت: با دلاری‌شدن بازارها، این روزها بازار خودرو نیز شاهد ثبت قیمت‌هایی است که به‌نظر نمی‌رسد در صورت تداوم شرایط اقتصادی کنونی، روند رشد آن متوقف یا حتی تثبیت شود.

مشاهدات در بازار بیانگر تداوم سونامی رشد قیمت‌ها در بازار خودرو است. عبور قیمت پراید۱۱۱ از مرز ۱۴۵میلیون و رسیدن نرخ پژو۲۰۶ تیپ۲ به بیش از ۲۴۰میلیون تومان را در شرایطی شاهدیم که شیب افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی به‌مراتب بیشتر از خودروهای تولید داخل بوده؛ به‌نحوی که قیمت ساندرو استپ وی اتوماتیک به مرز ۶۰۰میلیون تومان رسیده و قیمت پژو۲۰۰۸ از مرز یک‌میلیارد تومان فراتر رفته است.

این افزایش قیمت‌ها موجب حذف خودروهای مونتاژی از سبد خرید طبقه متوسط شده است. در بازار خودروهای پرتیراژ داخلی نیز سیر صعودی قیمت‌ها موجب کوتاه ماندن دست مشتریان کم‌درآمد از خرید این خودروها شده است.

بیشتر بخوانید:

ادامه رکوردشکنی پراید

***

چرا سکه در عرض یک هفته ۱.۵ میلیون تومان گران شد؟

مسعود یزدانی، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در یک هفته اخیر میزان رشد قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخلی، بیش از میزان تاثیر افزایش ۳۶ دلاری اونس جهانی بوده است، اظهار کرد: با توجه به قیمت اونس جهانی که در ابتدای هفته ۱۸۶۲ دلار و ۲ سنت بوده و در آخرین معاملات هفته اخیر به ۱۸۹۸ دلار و ۱ سنت رسیده است، علت رشد ۱.۵ میلیون تومانی قیمت سکه بیشتر ناشی افزایش نرخ ارز بوده است. 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی در بازار سکه و طلا گفت: در حالی که در ابتدای هفته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید ۱۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بوده، در آخر هفته قیمت آن با افزایش یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز از ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با افزایش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون تومان قیمت دارد. در حال حاضر حباب سکه نیز برای هر قطعه سکه ۸۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

حباب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد

***

ورود با فوریت مجلس به محرومیت آل کثیر

کنفدراسیون فوتبال آسیا عیسی آل کثیر مهاجم تیم پرسپولیس را به مدت ۶ ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد. در پی این اتفاق، احمد نادری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به این موضوع واکنش نشان داد.

نادری در حساب توئیتری خود نوشت: «از کنفدراسیون فوتبال آسیا که به ناحق عیسی آل کثیر، بازیکن سرشناس ایرانی را محروم کرده، انتظار می رود خشم میلیون ها طرفدار پرسپولیس را برنیانگیزد و شائبه تکراری دریافت رشوه از عربستان را دامن نزند. مجلس با فوریت به این موضوع ورود خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

AFC آل‌کثیر را ۶ ماه محروم کرد