مردم لرستان: در صادرات صنایع دستی مشکل داریم

گروه اقتصادی الف،   3990710037

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در صادرات صنایع دستی مشکل داریم.

افشین باباحسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۳۰ هزار هنرجو به صورت مستقیم و ۸۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

وی نبود مراکز عمده فروش محصولات صنایع دستی را از چالش‌های هنرمندان این حوزه عنوان کرد و افزود: علاوه بر این در صادرات صنایع دستی نیز مشکل داریم.

باباحسینی با تاکید بر لزوم حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی، تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث می‌شود این هنر و صنعت به خوبی نشان داده شود شرکت در نمایشگاه‌های منطقه‌ای، سراسری، استانی و کشوری است که هنرمندان صنایع دستی استان در نمایشگاه مختلفی که تا قبل از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شد، شرکت می‌کردند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر بزرگترین مشکل این صنعت همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا است که لطمات زیادی به هنرمندان این بخش وارد کرده است.

وی با بیان اینکه صادرکننده اختصاصی در زمینه صنایع دستی نداریم، تصریح کرد: سعی می‌کنیم با رایزنی از طریق گمرک، وزارت صمت، بازرگانی و اتاق بازرگانی استان این مشکل را هرچه سریع‌تر مرتفع کنیم تا هنرمندان صنایع‌دستی برای عرضه محصولات خود در داخل یا خارج از کشور با مشکلی روبه‌رو نشوند.

باباحسینی گفت: هنرمندان لرستانی کارهای خوبی در این صنعت تولید می‌کنند و باید برای صادرات برنامه‌ریزی درستی انجام شود.

انتهای پیام