توپخانه‌های توهین و اتهام در مناظره بایدن-ترامپ/ بازتاب منفی نخستین مناظره انتخاباتی در رسانه‌های اصلی آمریکایی 

گروه جهان الف،   3990709053 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نخستین مناظره بایدن-ترامپ با واکنش اغلب منفی رسانه های اصلی آمریکایی مواجه شد. از نظر لس آنجلس تایمز هیچ یک از دو نفر، از آسیب های شب مناظره بی آسیب نماندند.

توپخانه‌های توهین و اتهام در مناظره بایدن-ترامپ/ بازتاب منفی نخستین مناظره انتخاباتی در رسانه‌های اصلی آمریکایی 

لس آنجلس تایمز: شبی از توهین و اتهامات

داد و بیداد، توهین و تحریف اطلاعات فضای حاکم بر نخستین مناظره ریاست جمهوری را فراگرفت. رئیس جمهور ترامپ تلاش می کرد با این اقدامات فاصله ی  خود را در نظر سنجی ها از رقیب خود کمتر کند و با استفاده از تئوری های توطئه، جایگاه خود را تقویت کند. این رویکرد سبب تشویق گروه نفرت افکن جناح راستی طرفدار ترامپ شده است، همان هایی که در حال ترساندن رای دهندگان هستند. در حالی که  رئیس جمهور تلاش می کرد رقیب خود را عصبانی کند، جو بایدن به عقب رانده شد. هیچ یک از دو نفر، از آسیب های شب مناظره بی آسیب نماندند. 

نیویورک تایمز: البته که مناظره همواره حولِ ترامپ بوده است

رو در رویی با جو بایدن، به مسابقه ای از فریاد زدن تبدیل شد، به این دلیل که رئیس جمهور ترامپ بر اساس شخصصیت شناخته شده اش، همواره این گونه  عمل می کند. ترامپ در مناظره ی ریاست جمهوری، برای حیات سیاسی کشور کاری کرد که در تمام چهار سال ریاست جمهوری اش انجام داده است: با سر و صدا از این شاخه به آن  شاخه پریدن، مزاحمت عامدانه و براساس سلیقه ی شخصی، اطلاعات آشکارا نادرست... او از محکوم کردن تفکر نژاد برتری سفیدپوستان خودداری کرد. ترامپ ماسک پوشی جوبایدن و آتش تهاجم فکری او را مسخره کرد و به نظر می رسید بیشتر علاقمند است تا با کاریکاتور رقیبش رقابت کند، تا خودِ وی.

فاکس نیوز: مناظرات ریاست جمهوری؛ سایه ی توهین بر سر مناظره کنندگان 

ترامپ 74 ساله و بایدن 77 ساله، نخستین مناظره آتشین خود را برگزار کردند و در آن درباره هر چیزی مناظره کردند از نامزدی دیوان عالی گرفته تا ویروس  کرونا و امور پسران بایدن. مجری مناظره که از شبکه ی فاکس (طرفدار ترامپ) بود، از رئیس جمهور به خاطر قطع مکرر سخنان بایدن، انتقاد کرد. ترامپ، بایدن را به خودداری از محکوم کردن شورشیان خشونت طلب و حمایت از نیروهای امنیتی در شهرهایی متهم کرد که دمکرات ها در آن در اکثریت هستند و دست خوش ناآرامی های شدید نژادی شده  اند.

واشنگتن پست: نخستین دیدار ترامپ-بایدن، که با دخالت مکرر ترامپ همراه بود

بایدن و ترامپ در نخستین مورد از سه مناظره انتخابات ریاست  جمهوری در حالی مقابل هم قرار گرفتند که مجری برنامه "کریس والاس" از فاکس نیوز بود. دیوان عالی، شیوع کرونا، اقتصاد، مسایل نژادی، سوابق نامزدها،  آب و هوا و یکپارچگی انتخاباتی، موضوعات مطرح در این مناظره بود. ترامپ مکررا سخنان بایدن و همچنین والاس را قطع می  کرد، و به پسر بایدن می تاخت. ترامپ از محکوم کردن خشونت های نژادی برخاسته از تفکر برتری سفیدپوستان خودداری کرد. او همچنین قابلیت رای گیری ای میلی را زیرسوال برد. مشاوران ارشد بایدن می گویند با وجود فضای خصمانه در مناظره نخست، نامزد دمکرات ها در دور بعدی مناظرات شرکت خواهد کرد.

سی ان ان: مناظره ای کاملا ناخوشایند 

این مناظره عمیقا دمکراسی را زیر سوال برد. در این مناظره زشت، بایدن و ترامپ درباره یک نکته به توافق رسیدند: چین؛ زیرا هر دو از موضع ملایم در قبال پکن انتقاد کردند. اما ترامپ " بهمنی از دروغ های تکراری" را نصیب بایدن کرد. در صورتی که بایدن عمدتا سخنان درست مطرح می کرد گرچه در مواردی اشتباهاتی مرتکب شد و ادعاهای گمراه  کننده  مطرح کرد. بیشتر ادعاهای دروغ ترامپ مواردی است که او پیشتر هم مطرح کرده و بی پایه بودن آنها مکررا به اثبات رسیده است. ترامپ از این مناظره برای انتشار اطلاعات غلط  درباره رای دهی از طریق ای میل استفاده کرد و بسیاری از ادعاهای بی پایه ای را که در تمام این سال ها مطرح کرده است، بیان کرد و مدعی شد رای دهی با ای میل،  به تقلب  گسترده می انجامد.

نیویورک پست: آشفته بازاری از مناظره، و برنامه ریزی نامناسب ترامپ

آمریکا در بامداد چهارشنبه، شاهد رفتاری بد با خود بود: در نمایش قدرتی کاملا قابل پیش بینی، برای رقابت های به شدت نزدیک در  انتخابات ریاست جمهوری، در کشوری که شدیدا در آن چند دستگی وجود دارد. مناظره ای بسیار بد و آزار دهنده بود؛ هیچ یک از نامزدها و همچنین مجری مناظره نتوانستند خود را کاملا تبرئه کنند. جوبایدن زیرک و به اندازه کافی شفاف بود؛ گرچه به شدت بر یادداشت های مقابل روی خود تکیه می کرد. او با اسم گذاری هایش، رفتار مودبانه ای نداشت؛ به ویژه که رئیس جمهور ترامپ را دلقک، دروغ گو و نژادپرست نامید. با این وجود بیشترین تقصیر بر گردن ترامپ است که با طرحی آشکار به مناظره آمد و آن را بی عیب و نقص اجرا کرد. متاسفانه، برنامه ریزی بسیار بدی بود.

شبکه سی بی اس: هرج و مرج و مبادله حملات لفظی

نخستین مناظره ریاست جمهوری میان رئیس جمهور ترامپ و جو بایدن را می توان هرج ومرج و تبادل آزاردهنده اتهامات و اسم گذاری به هم نامید. ترامپ بارها سخنان رقیبش را  قطع می کرد و هم  زمان مجری برنامه تلاش می کرد مناظره 90 دقیقه  ای را کنترل کند. رئیس جمهور، رگبارهایی از اتهامات بی اساس نثار رقیب دمکرات و خانواده کرد. ترامپ از  محکوم کردن تفکر نژادپرستی سفیدپوستان خودداری و از عملکرد خود در مقابله با کرونا که بیش از 200 هزار آمریکایی را کشته است، دفاع کرد. ترامپ تلاش می کرد، بایدن را سوسیالیت توصیف کند  که برای ورود به کاخ سفید، مجهز نیست. هیچ چیزی بدتر  از این نیست  که سه نفر با هم در تلویزیون صحبت کنند. نمی توان صدای هیچ کسی را شنید...بایدن هم ترامپ را "بدترین رئیس جمهور آمریکا خواند که  تاکنون بوده است."

ان بی سی نیوز: شلم شوربای انتخاباتی 

نخستین مناظره با اسم گذاری، داد و بی داد و توهین همراه بود زیرا رئیس جمهور ترامپ مکررا سخنان بایدن را قطع می  کرد. ترامپ دائما در مناظره 90 دقیقه ای صحبت کرد، گاهی اوقات بدون انسجام و برخی مواقع هم اتهامات بی اساس روانه بایدن کرد. ترامپ حتی به مجری هم اجازه نمی داد سوال بپرسد. ترامپ مکررا از محکوم کردن طرفداران تندرو اش خودداری کرد و از آنها نخواست آرامش خود را در انتخابات حفظ کنند. این مساله نشان میدهد که رئیس جمهور بدون سند در حال القاء تقلب در انتخابات است.