کلیپی که پخش آن در مجلس دردسرساز شد/ تکذیب نقل قول جنجالی منتسب به واعظی/ عارف: می‌توانستم بعنوان رای اول تهران بهترین استفاده را بکنم/ ربیعی: تلاش می کنیم کمترین آسیب به مردم بخورد

گروه سیاسی الف،   3990708114 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

کلیپی که پخش آن در مجلس دردسرساز شد/ تکذیب نقل قول جنجالی منتسب به واعظی/ عارف: می‌توانستم بعنوان رای اول تهران بهترین استفاده را بکنم/ ربیعی: تلاش می کنیم کمترین آسیب به مردم بخورد

آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ‌‌در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۶۷۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۴۷ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۵۳ هزار و ۶۳۷ نفر رسید.

او اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۹۸۶ نفر رسید.

دکتر لاری همچنین در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز این بیماری اعلام کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

 ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت در خصوص وضعیت کرونا در کشور گفت: متاسفانه در تهران و اکثر استان های کشور وضعیت قرمز و هشدار وجود دارد و متاسفانه ماه هاست که آمار مرگ و میر ناشی از کرونا سه رقمی شده و اکنون نیز با شیب فزاینده، مرز ۱۷۰ مرگ روزانه را رد کرده است.

دکتر احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: بررسی های میدانی نشان داده که کادر درمان در حال ورود به مرحله فرسودگی شغلی هستند. بنابراین این مساله بسیار مهم است و باید برای آن اقداماتی انجام شود. برخی تصور می کنند که تنها مداخله لازم، پرداخت حقوق و پرداخت مالی به کادر درمان است. اما عوارض روانی ناشی از کووید 19، مانند کوه یخ است و فقط بخش کوچکی از آن پیداست. عوارض روانی ناشی از کرونا در سال های آینده بروز خواهد کرد و در حوزه افسردگی، اضطراب و سایر اختلالات روانپزشکی خود را نشان می دهد. 

بیشتر بخوانید:

افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته/ ۳۰ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار

حریرچی: پاییز و زمستان سختی در پیش داریم/ بیشترین خطر ابتلا به کرونا در پاساژها و‌ مترو

متروی تهران: چاره‌ای برای شلوغی نداریم و امکان فاصله‌گذاری هم نیست

وضعیت کرونا در تهران شبیه اسفند است!

انفجار کرونایی پس از رکوردشکنی سفرهای مردم!

واکسن آنفلوانزا هفته بعد در داروخانه‌های تهران

***

رزم‌حسینی وزیر صمت شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز سه‌شنبه به بررسی برنامه‌ها و صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پرداختند و با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ آرا ماخوذه به وی اعتماد کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس در جریان رأی اعتماد به وزیر پیشنهاد‌ی صمت اظهار داشت: آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور یادداشتی را داده‌اند و در آن تأکید کرده‌اند نقل قول واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر این که «اگر چوب هم معرفی شود رأی می‌آورد» اساسی ندارد.

علی‌اصغر عنابستانی نیز که به عنوان موافق رزم‌حسینی صحبت می‌کرد اقدام به پخش کلیپی چند دقیقه‌ای از سردار قاسم سلیمانی کرد.

در این کلیپ سردار قاسم سلیمانی در کنار رزم‌حسینی در جلسه‌ای نشسته بود که به گفته عنابستانی مربوط به سال ۱۳۹۵ است که البته صدای واضحی از این کلیپ شنیده نمی‌شد.

پخش این کلیپ از مانیتورهای مجلس شورای اسلامی اعتراض و فریاد نمایندگان را به دنبال داشت.

پیش از اظهارات عنابستانی، ویس کرمی نسبت به استفاده از نام سردار قاسم سلیمانی در حمایت از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تذکر داد و گفت: خون شهید لغزنده است وقتی آن را سر امور جزئی خرج می‌کنید مراقب باشید لیز نخورید.

محمدحسین فرهنگی دیگر مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتش گفت: از نام سردار قاسم سلیمانی در این جایگاه استفاده نکنید.

اعتراض نمایندگان به پخش این کلیپ باعث شد عنابستانی که ابتدا درخواست بلندتر شدن صدای کلیپ را داشت از ادامه پخش آن منصرف شود.

بیشتر بخوانید:

پایان بلاتکلیفی وزارت صنعت؛ «رزم‌حسینی» وزیر صمت شد

رزم‌حسینی: شرمنده مردم هستیم که سفر‌ه‌شان کوچک شده/ رانت اقتصادی نبرده‌ام/ لزوم اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار

توضیح قالیباف درباره حاضر نشدن روحانی در مجلس

نقل قول منتسب به واعظی رد شد

جلسه مجلس دقایقی متشنج شد

گزارش کمیسیون صنایع درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت

***

رسالتم را در به قدرت رسیدن شخص خود نمی دانم

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس دهم گفت: من رسالت خود را به قدرت رسیدن شخص خود نمی دانم بلکه رسالت خود را حرکت در قالب سازمان، نظام و سیستم می دانم و بابت آن هزینه هم داده ام که همین توهین هایی است که به من می شود. 

وی ادامه داد: من می توانستم از جایگاه خود به عنوان رای اول تهران بهترین استفاده را کرده و اقدامات خوب فراکسیون امید را به نام خودم تمام کنم.

عارف در این گفت و گو خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه مجلس دهم آرامش آگاهانه داشت، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی در مجلس دهم، جناح چپ اصلاح طلبان فشار زیادی وارد کردند و کسانی روبه روی ما قرار گرفتند که اصلاح طلب بوده و ما آنها را قبول داشتیم.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم همچنین با اشاره به رویکرد جریان سوم در مجلس دهم، گفت: این جریان می خواست با هر دو طرف کار کند و پیروزی  روحانی را به نام خود بنویسد.انها دنبال اصلاح طلب و اصولگرای میانه بودند. من به آنها گفتم شما کجای کار بوده اید؟در انتهابات۹۶ آنها به التماس ما افتادند اما بعد از پیروزی روحانی ،کاملا روی خود را چرخاندند.

***

نامه سرگشاده زیباکلام به رئیس‌ دولت اصلاحات

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور دوران اصلاحات، سؤالاتی درباره موضع او و اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو مطرح کرده است.

بخشی از متن  نامه به شرح زیر است: بدون تردید دیر یا زود جناب‌عالی مجبور به موضع‌گیری در قبال انتخابات پیش‌رو خواهید شد. از یک سو شماری از اصلاح‌طلبان واحتمالا بخشی از اصولگرایان منتظر فراخوان شما برای شرکت در انتخابات هستند و از سویی دیگر، همان‌طور که خودتان هم سال گذشته به‌درستی فرمودید، «تکرار می‌کنم» شما هم دیگر اثری ندارد. ... اگر هدف از شرکت در انتخابات را دموکراسی تعریف کنیم، آیا امروز دموکراسی در جامعه ایران نمود بیشتری از ۲۰ سال پیش دارد؟ شاخصه‌های مختلفی را می‌توان برای سنجش در نظر گرفت. گسترش تحزب، آزادی مطبوعات، انتخابات با رعایت همه مؤلفه‌های قانونی و این دست شاخص‌ها امروز در ایران به نسبت ۲۰ سال پیش چه تغییری کرده؟ بماند این پرسش که اگر آن ۲۴ میلیون رأی‌دهنده در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به حسن روحانی از جناب‌عالی بپرسند در نتیجه دعوت شما و رأی ملت چه اتفاقی افتاد، چه پاسخی می‌توان داد؟

***

دولت تا ۱۴۰۰ می‌ایستد

علی ربیعی،سخنگوی دولت در نشست خبری با اشاره به طرح استیضاح رئیس‌جمهوری و اینکه دولت تا چه حد در برابر مخالفان مقاومت می‌کند، تاکید کرد: نکته مهم این است که دولت تا مرداد ۱۴۰۰ پرتلاش و پرتوان و با عقلانیت و سخت کوشی و با حفظ آرامش جامعه ایستاده است و معتقدیم باید پایانه‌ای برای دولت بعد بسازیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه شرایط سخت اقتصادی در تمام جلسات دولت مورد بحث است، گفت: همه تلاش ما این است که در این فشارها کمترین آسیب به مردم بخورد. این احساس که رها شدگی وجود دارد را نباید به مردم منتقل کرد. مردم در جنگ‌ها لطمه می‌بینند و ما می‌خواهیم مردم کمترین دشواری را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

سخنگوی دولت:می‌خواهیم مردم کمترین دشواری را داشته باشند

***

ماجرای پرونده دوم اکبر طبری چیست؟ 

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده اکبر طبری که به ۳۱ سال حبس محکوم شده، اکنون در چه وضعیتی است، قبلا گفتید اکبر طبری پرونده دومی هم در دادسرا دارد. این پرونده چیست؟ گفت: در این پرونده افراد متعددی در مظان اتهام هستند. در این مورد برای ۲۲ نفر کیفرخواست صادر شده و از این تعداد برای ۱۷ نفر دادگاه رای صادر کرده و ۵ نفر دیگر هنوز رایشان صادر نشده که عمدتا در خارج از کشورند و وضعیت آنها اشتراکاتی با متهم اصلی پرونده دارد. این یک بخش از پرونده است و یک بخش هم که رای صادرشده و بخش دیگر هم پرونده هنوز در دادسراست و افرادی هستند که هنوز دادسرا برای آنها تصمیم نهایی نگرفته و در مورد اتهامات آنها متهم اول سهم و مشارکتی دارد و با تصمیم دادسرا چنانچه به کیفرخواست شود دادگاه رسیدگی می کند.

وی افزود: بنابراین بخشی از پرونده در دادسراست و بخشی که دادگاه آمد برای ۱۷ نفر رای صادر کرده و ۵ نفر که یک نفر قاضی منصوری فوت کرده و تعدادی هم در خارج از کشورند، دادگاه هنوز تصمیم نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت پرونده «روح‌الله زم»، «ویلموتس»، «هفت‌سنگان» و «اکبر طبری» از زبان سخنگوی قوه قضائیه

***

آیا مرد خاکستری، پدرخوانده جدید اصلاح‌طلبان می‌شود؟ 

باشگاه خبرنگاران نوشت: داستان اصلاحات و نهادهای معروفش انگار سر دراز دارد و حالا حالا ها تمام شدنی نیست. هنوز هم پس از گذشت ماه ها از استعفای حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالواحد موسوی لاری و پس از آن محمدرضا عارف اصلاح‌طلبان به سر و سامان نرسیده اند.

بگذریم از اینکه چند ماه پیش صحبت از نامزدی بهزاد نبوی و عبدالله نوری برای ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود و در نهایت عطای این کرسی به هیچ یک از این افراد نرسید، اما چندی نگذشت که با اظهار نظرهایی از جانب شخصیت‌های جریان اصلاحات مجددا صحبت از ریاست افسانه‌ای این شورا بر سر زبان‌ها افتاد...داستان از اینجا شروع شد که علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات در مصاحبه‌ای گفته بود: این احتمال وجود دارد که در صورت فعالیت دوباره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، شخص آیت الله موسوی خوئینی‌ها در رأس این نهاد سیاسی قرار بگیرد...موضوعی که باعث شد تا سر و صداهای بسیاری از سمت جریان اصلاحات در واکنش به این موضوع شنیده شود.

حال اما باید دید با توجه به اقبال نه چندان پررنگ جریان اصلاحات به این شخصیت سیاسی، حاشیه‌هایی که نام او ایجاد کرده و نفس های بی رمق شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات آیا بازهم برخی او را به عنوان پدر خوانده این جریان خواهند پذیرفت یا اتفاق دیگری در راه است؛ پدرخواندگی اصلاحات برای موسوی خوئینی‌ها؛ شاید خیلی دور، شاید خیلی نزدیک.

بیشتر بخوانید:

ناصر ایمانی: خوئینی‌ها قصد برهم‌زدن انتخابات را دارد/ سیاست اصلاح‌طلبان نخ‌نما شده است

***

نخستين گام انتخاباتي حسين دهقان 

اعتماد نوشت: كمي بيش از 250 روز مانده تا برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري و حالا اخبار انتخاباتي آرام و آهسته از گمانه‌زني صرف به سوي اخباري دقيق‌تر و اعلام ‌موضع و اظهارنظرهايي رسمي‌تر مي‌رود...

حسين دهقان، وزير پيشين دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح را كه به عنوان يك سردار سپاه، سال‌ها در سطوح ارشد نظامي و دفاعي جمهوري اسلامي نقش‌آفريني كرده و حالا مدتي است ازجمله مشاوران رهبر انقلاب نيز محسوب مي‌شود، مي‌توان يكي از آن چندين و چند كانديداي احتمالي با سابقه نظامي برشمرد كه طي ماه‌هاي گذشته صحبت‌هاي بسياري درباره كانديداتوري‌شان و حضورشان در راس قوه مجريه مطرح بوده است... حالا اما دهقان فراتر از گمانه‌زني‌ها و احتمالات رسانه‌اي، وارد ميدان سياست شده و در نخستين گام در جمع اعضاي يك تشكل سياسي اصولگرا{ جامعه اسلامي مهندسين} كه به دبيركلي محمدرضا باهنر به عنوان يكي از مهم‌ترين احزاب اصولگرايان ميانه‌رو و سنتي شناخته مي‌شود از سياست خارجي دولتي انتقاد كرده كه تا همين سه، چهار سال پيش خود يكي از اعضاي كابينه‌اش بود. 

***

حسین شریعتمداری عذرخواهی کرد

روزنامه اعتماد نوشت: صبح روز شنبه، گوشه سمت چپ «کیهان» تیتر «برخاسته از ارادت» جا خوش کرده‌بود. در صفحه یک، نه رد و نشانی از «حسین شریعتمداری» دیده می‌شد و نه حتی بخشی از یادداشت اما سرمقاله‌های روزنامه کیهان که اغلب مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد، این بار نیز جنجال‌ آفرید و طولی نکشید که سرمقاله آقای مدیرمسوول با تیتر «تعیین تکلیف حسین شریعتمداری / کیهان برای مرجع تقلید شیعیان» در رسانه‌های برخط دست به دست شد. ولوله‌ای که این سرمقاله روز شنبه ایجاد کرد نه‌تنها دو، سه روز بعد هم فروکش نکرده، بلکه ماجرا اندکی بغرنج شده، پای واکنش‌های فرامرزی و اعتراض مقامات عراقی به میان آمده است؛ موضوعی که می‌تواند در این اوضاع و احوال تحریم حداکثری، موجبات یک تنش جدید منطقه‌ای را به وجود آورد.

با این حال شریعتمداری پس از قریب به ۲ روز و نیم سکوت، از این مرجع تقلید عذرخواست و دیکته عذرخواهی مکتوبی نوشت. تیتر سرمقاله کیهان به قلم حسین شریعتمداری، مودبانه و متواضعانه بود. محتوای آن اما دست‌کم از نگاه مخاطبان رسانه‌ای و سیاسی آنقدرها با تیتر انتخابی هم‌خوانی نداشت... متن عذرخواهی شریعتمداری اگرچه بسیار متواضعانه‌ تنظیم شده اما دو روز و نیم سکوت و سپس واکنش نشان دادن به این اعتراض‌ها و انتقادها نشان می‌دهد که احتمالا این متن عذرخواهی دیکته شده ‌باشد...

اگر رابطه این دو کشور هم‌مرز جغرافیایی با مشترکات فرهنگی و دینی و اجتماعی در شرایط تحریم و فشار بین‌المللی حداکثری رو به تنش برود، باز هم می‌توان گفت که عنوان مجرمانه یا خلاف مصالح و منافع ملی رخ نداده است؟ اینجا درست همان مرز باریکی است که میان آزادی بیان و رعایت مصالح ملی وجود دارد و به نظر می‌رسد کاملا از سوی روزنامه کیهان که همواره صدای حاکمیت بوده نادیده گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش‌های داغ به یک مقاله

***

عکس یادگاری با تحریم انتخابات تمام شد؟

فرهيختگان نوشت: اصلاح‌طلبان به واسطه چسبندگی بسیار زیادی که به روحانی داشتند پس از بروز ناکامی‌های دولت دوازدهم طبیعتا دچار چالش‌های سیاسی و اجتماعی شده و ریزش بدنه قابل‌توجهی را تجربه کردند... ناظران و کنشگران سیاسی به خوبی می‌دانند که حتی اگر اصلاح‌طلبان بنای حضور تام و تمام در انتخابات را داشته باشند به دلیل موانعی که پیش‌رو دارند امکان نقش‌آفرینی موثر و توأم با موفقیت برای آنها به سادگی فراهم نخواهد شد. 

اولین مساله، چالش عملکرد روحانی و کاهش محبوبیت بی‌سابقه دولت در جامعه است...چالش دوم اصلاح‌طلبان چالش درون‌تشکیلاتی است. دعوا و درگیری بر سر سازوکارهای فعالیت سیاسی و انتخاباتی مانند شورای عالی اصلاح‌طلبان آنقدر جدی است که باعث شده رئیس و نایب‌رئیس آن هردو استعفا کنند و هنوز هم هیچ سازوکاری جایگزین آن نشده است... مانع سوم مساله رهبری و لیدری جریان اصلاح‌طلب است. تا پیش از انتخابات گذشته محمد خاتمی تصمیم‌گیر نهایی و بی‌چون و چرای این جریان بود و برای مثال می‌توانست محمدرضا عارف را وادار به کناره‌گیری از انتخابات کند. اما پس از انتقادهایی که به عملکرد او در انتخابات‌های گذشته شد جایگاه وی حالا تضعیف شده است و با مانور‌هایی که محمد موسوی‌خوئینی‌ها می‌دهد یا تحرکاتی که موسوی‌لاری داشته به نظر می‌رسد تغییراتی در این زمینه در حال وقوع است.

چهارمین و آخرین موضوع مساله گفتمانی است که اصلاح‌طلبان می‌خواهند در انتخابات آتی نمایندگی کنند، از یک‌سو آنها می‌دانند که مسائلی چون عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض از مطالبات عمومی جامعه است اما از آنجایی که در ماه‌ها و سال‌های اخیر اعضای این جریان کنشگری متناسبی در این مسیر نداشته‌اند امکان چنین بهره‌برداری برای آنها وجود ندارد و در ۹ ماه باقی مانده هم آنقدر فرصت محدود هست که ترسیم چنین موضعی در افکار عمومی ممکن نباشد.

***

دل بستن به عملکرد مجلس یازدهم برای بازگشت مردم به اصلاح‌طلبان

آفتاب یزد نوشت: در شرایطی که افکار عمومی از هر دو جناح موجود خسته شده، کاهش مشارکت در انتخابات یکی از گزینه‌هایی است که دیده می‌شود. ازجمله در انتخابات مجلس یازدهم شاهد بودیم که در کلان شهرها میزان مشارکت حدود 20 درصد اعلام شد… به عبارت دیگر درحالی که اصلاح‌طلبان نتوانستند ثابت کنند چه فرقی با اصولگرایان دارند شاید حالا تنها امید این جریان برای 1400 این باشد که خود اصولگرایان بتوانند ثابت کنند چه فرقی با اصلاح‌طلبان دارند و از این طریق مردم بار دیگر به جریان اصلاحات امیدوار شوند. در واقع در تئوری بد و بدتر اصلاح‌طلبان نتوانستند نشان دهند چه مزیتی دارند اما شاید عملکرد بسیار منفی از اصولگرایان به کمک آنها بیاید.

محمدصادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:موضوع اول این است که هنوز زود است درباره عملکرد مجلس یازدهم و اینکه آنها نتوانسته‌اند اقدام مطلوبی انجام دهند قضاوت کنیم، با توجه به اینکه قاطبه این مجلس نیروهای تازه کار بودند طبیعی است که آنها به اصطلاح در ابتدای کار در انجام وظیفه‌ای مانند نمایندگی مردم کمی گیج و گنگ باشند.

جوادی حصار افزود:«اما درباره اینکه اگر روند این مجلس به طور کلی عملکرد منفی را داشته باشد و از این طریق برای اصلاح‌طلبان تبلیغی شود و مردم به جریان اصلاحات باز گردند واقعیت این است بازگشتی که در نتیجه عملکرد منفی رقیب است حتی اگر رخ دهد نیز دستاورد پایداری نخواهد داشت.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۲۰۲۷۴۲۰:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۸
اقای عارف اون بهترین استفاده رو باید در خدمت رسانی به مردم و منافع کشور میکردین که نکردین منظور شما از بهترین استفاده چیست؟
ناشناس۱۶۲۰۲۸۸۲۰:۵۶:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۸
چرا باید دوباره به دوران کوپن برگردیم؟ آیا این نشان دهنده پیشرفت است؟
ناشناس۱۶۲۰۴۳۷۲۳:۵۱:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۸
نتیجه تایید تلفنی و کلیپی وزرا میشه دولت پراید۱۵۰میلیونی
ناشناس۱۶۲۰۸۹۶۱۲:۱۰:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۹
استفاده ابزاری از ‌دین و مذهب و شهدا بدترین عمل است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین