یک مقام سپاه: ورود و خروج آمریکایی‌ها در خلیج فارس توسط ایران کنترل می‌شود

گروه سیاسی الف،   3990706077

سردار اسماعیل کوثری فرمانده لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) گفت: در حال حاضر ورود و خروج آمریکایی‌ها و دیگر کشورها از خلیج فارس و تنگه هرمز کاملا توسط ایران کنترل می‌شود و برای عبور و مرور باید حتما با ایران هماهنگ کنند. این مسئله نشان دهنده اقتدار بسیار بالای نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسدارن است.

یک مقام سپاه: ورود و خروج آمریکایی‌ها در خلیج فارس توسط ایران کنترل می‌شود

به گزارش الف، سردار کوثری در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه اقتدار ایران در حوزه دفاعی از زمان دفاع مقدس آغاز شد، گفت: حضرت امام (ره) با نگاه عمیق خود در سال ۱۳۶۴ فرمان دادند سپاه نیز باید نیروی دریایی و هوایی داشته باشد و در کنار عزیزان ارتشی، نیروی دریایی سپاه کار خود را بر مبنای توانمندی و خلاقیت ابتکارات کارکنان خود آغاز کرد و امروز نه تنها در خلیج فارس و تنگه هرمز در مناطق دیگر نیز از سرزمین ایران دفاع می‌کنند.

وی اشاره کرد: در زمان جنگ تحمیلی، آمریکایی‌ها برای عبور و مرور در خلیج فارس و تنگه هرمز به ایران محل نمی‌گذاشتند، اما در حال حاضر ورود و خروج آمریکایی‌ها و دیگر کشورها کاملا توسط ایران کنترل می‌شود و برای عبور و مرور باید حتما با ایران هماهنگ کنند. این مسئله نشان دهنده اقتدار بسیار بالای نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسدارن است.

فرمانده لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) به استفاده از پهپادها در عملیات‌های مختلف نیروهای سپاه و ارتش اشاره و بیان کرد: پهپادها از سال ۱۳۶۵ و در عملیات کربلای ۵ فعالیت خود را آغاز کردند. در آن عملیات با اقتدار کار خود را شروع کردند و در مسافت‌های اندک مورد استفاده قرار گرفت و امروز برد این پهپادها به چند هزار کیلومتر رسیده است.

وی تصریح کرد: عواملی که باعث اقتدار می‌شوند از جمله نیروی انسانی و تجهیزات نظامی و همچنین تاکتیک‌های مورد استفاده از دوران دفاع مقدس نشات می‌گیرد و امروز شاهد اقتدار روز افزون نیروی دریایی سپاه و ارتش هستیم که نتیجه آن امنیت بسیار بالا در آب‌های محدوده سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است.