پیام وزیر بهداشت برای زیارت مجازی در اربعین امسال

گروه سلامت الف،   3990705172

وزیر بهداشت در یک پیام ویدیویی با اشاره به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری ماه محرم، گفت: البته امسال همانگونه که محرم متفاوتی را تجربه کردیم، اربعین متفاوتی تجربه می‌کنیم و عاشقان امام حسین(ع) از دور به ایشان سلام خواهند داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان امام حسین(ع) و یاران ایشان، گفت: امسال مردم عزیز و شریف و عشاق حضرت اباعبدلله تلاش کردند محرمی متفاوت از سال‌های قبل برگزار کنند. برگزاری این مناسک با خواهش من و همکارانم و وفاق و همدلی همه‌ عزیزان اعم از روحانیات معزز، مداحان اهل بیت و مردم شریف و عزادار بدل شد به یک رعایت تمام عیار شیوه‌نامه‌های بهداشتی که گرچه در بعضی جاها نقض شد اما در اکثر قریب به اتفاق رعایت فرمودند.

وی افزود: شاید به جرات بتوان گفت که بیشترین رعایت و حمایت را از مقام معظم رهبری در محرمی که گذشت داشتیم. امسال نیز همانگونه که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مسئولان و علما اشاره کردند و همانطور که از سوی کشور عراق از ما خواسته شد، اربعین متفاوت اجرا خواهد شد.

نمکی تاکید کرد: عاشقان امام حسین(ع) که پای پیاده در اربعین به زیارت می‌رفتند، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا از راه دور بر آن بزرگوار سلام خواهند فرستاد و شروع مجموعه اربعین در صدا و سیما به عنوان یک کانال جدید شاید پنجره‌ای باشد برای بازتاب عشق اهل بیت در دل مردم این سرزمین که امیدوارم این حرکت مهم، اساسی و هنرمندانه بتواند در التیام هجران شیعیان این سرزمین موثر باشد.