تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی

گروه اقتصادی الف،   3990705131 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور گفت: کالا‌های اساسی، دارو و واکسن تا پایان سال با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و مشکلی در تخصیص ارز در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ اسحاق جهانگیری در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان افزود: اکنون با وجود تحریم‌ها مهمترین منبع درامد دولت از بین رفته است و در تامین بسیاری از کالا‌ها در شرایط سختی قرار داریم که امیدواریم با همراهی مردم ایران از این شرایط عبور کنیم.
وی گفت: حجم تجارت خارجی ایران بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است که جزو ۲۰ اقتصاد برتر دنیاست و قطعا برای حل این مشکلات راه حل داریم.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های دریایی و شیلاتی هرمزگان گفت: هرمزگان قطب اصلی کشتی سازی در کشور است و در تلاش هستیم با احیای شورای عالی صنایع دریایی این ظرفیت استان را دوباره شکوفا کنیم.
اسحاق جهانگیری با تاکید بر توسعه اقتصاد دریا محور در استان افزود: پرورش میگو در استان خوب رشد کرده و باید حمایت بیشتری شود.
وی گفت: امروز با توافقاتی که انجام شد ۸ میلیون تن کالای رسوبی در بنادرکشور با سرعت تخلیه می‌شود.
معاون اول رئیس جمهور افزود: بندرعباس همچنین مشکل حاشیه نشینی دارد که برای حل آن باید اقدام شود.
جهانگیری گفت: از استاندار هرمزگان می‌خواهیم که مشکلاتی که امروز مطرح شد را بصورت مکتوب از دستگاه‌های مسئول درمرکز پیگیری کنند.
وی همچنین از استانداران کشور خواست تا مشکلات رفع موانع تولید که حل نشده اند را به دفتر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارسال کنند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: تحریم‌ها این فرصت را به ما داد که گلوگاه‌های مشکلات تحقق اقتصاد مقاومتی را شناسایی و برطرف کنیم.
جهانگیری افزود: در این سال‌ها با تحریک برخی کشور‌های منطقه و سعودی‌ها فشار‌های اقتصادی علیه ایران بیشتر شد. با این هدف که بخواهند انقلاب اسلامی ایران را ساقط کنند.