خشم کاربران فضای مجازی از تحریف تاریخ برای تبلیغ عادی‌سازی در عربستان

گروه جهان الف،   3990705074

اقدام عربستان در پخش مستندی با تحریف تاریخ فلسطین در جهت تبلیغ سازش با اسرائیل، خشم کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

خشم کاربران فضای مجازی از  تحریف تاریخ برای تبلیغ عادی‌سازی در عربستان

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری المیادین، بخش‌هایی از یک مستند ارائه شده در رسانه‌های سعودی از جمله شبکه العربیه و سایت‌های ارتباط جمعی در این کشور به دفاع از افسانه صهیونیستی در خصوص آرمان فلسطین پرداخته و دروغ‌های اشغالگران در خصوص ماهیت نکبت را تکرار کرده است که این موضوع واکنش منفی افکار عمومی عرب‌زبان را به دنبال داشته است.

المیادین می افزاید که به نظر می‌رسد روند عادی سازی رسمی روابط با رژیم صهیونیستی به صورت ناگهانی و بدون مقدمه فراهم شده است. رسانه‌های سعودی طی سالهای گذشته فعالیت گسترده‌ای جهت مقدمه سازی برای این اقدام انجام داده و حتی در این خصوص تلاش دارند تاریخ را به صورتی روشمند جعل و تحریف کنند و  افسانه‌هایی را در راستای خدمت به رویکرد صهیونیسم تبلیغ کرده و ادعاهای صهیونیست‌ها در خصوص ماجرای تحولات نکبت و مهاجرت فلسطینیان و کشتارهای صورت گرفته توسط رژیم صهیونیستی ضد اهالی واقعی فلسطین اشغالی منتشر کنند.

بر اساس این گزارش، در همین رابطه سایت‌های اجتماعی و رسانه‌های ارتباطی عربستان سعودی دروغ‌های صهیونیستی در خصوص آرمان فلسطین را تبلیغ می‌کنند و روایات جعلی اشغالگران را به جای واقعیت های تاریخی موجود به خورد مردم می‌دهند. یکی از فیلم‌های مستندی که در این خصوص تولید و از شبکه‌های سعودی از جمله العربیه پخش شده، فلسطینیان را به عنوان افراد متجاوز و غاصب نشان می‌دهد و تلاش دارد آنها را جنایتکار وانمود کند. این مستند توضیح می‌دهد که یهودیان فلسطین با وجود اقلیتی که در این کشور داشتند شایسته تشکیل دولت بوده‌اند.

المیادین می افزاید که ادعاهای مشترک سعودی - صهیونیستی و تولیدات رسانه‌ای آنها در نحوه ویژه تعامل با تاریخ درگیری‌های فلسطینی و اسرائیلی روز به روز بیشتر می‌شود. در مستندی که مربوط به دوره زمانی قبل از بروز نکبت در سال ۱۹۴۸ و تشکیل گروه‌های مسلح صهیونیستی و اشغال شهرها و روستاهای فلسطین و جنایت های گسترده ضد ساکنان اصلی آن ساخته شده، هیچ اشاره‌ای به مهاجرت غیرقانونی یهودیان به اراضی فلسطین و آواره کردن همراه با خشونت ساکنان اصلی فلسطین نشده، بلکه فلسطینیان را مسئول کشتارهای صورت‌گرفته معرفی کرده است.

به نوشته این شبکه خبری، انتشار این فیلم مستند انتقادات گسترده‌ای را در سایت‌های اجتماعی ایجاد کرده و کاربران شبکه‌های مجازی از جمله توییتر ادعاهای پوشالی سعودی‌ها در این رابطه را نفی کرده‌اند.

المیادین با اشاره به انتقادات مردمی از پخش این مستند می افزاید که یک کاربر فضای مجازی به نام نارون صلاح در این رابطه می نویسد که شبکه العربیه وابسته به عربستان سعودی از جنایت های صورت گرفته ضد یهودیان توسط فلسطینیان صحبت کرده و دیوار البراق در مسجد الاقصی را با نام عبری آن نامگذاری کرده است. تمامی رویکردهای تبلیغاتی صورت گرفته برای تخریب محور مقاومت طی سال‌های گذشته جهت خدمت تبلیغاتی به این روایات صهیونیستی بوده است.

بر اساس این گزارش فرد دیگری به نام مومن تحت هشتک «عادی سازی خیانت است» و «شبکه العربیه مزدور است»، می‌نویسد که شبکه العبریه ( العربیه) از روایات عرب‌ها ضد یهودیان بیچاره صحبت می‌کند!! واقعا که مسخره است. آخر الزمان است.

به نوشته المیادین فرد دیگری به نام عبدالخالق عواودة می‌‌گوید شبکه العربیه ( العربیه) دشمنی خود با فلسطینیان را در این فیلم مستند به اوج خود رسانده و از جنایت عرب‌ها ضد یهودیان بیچاره سخن گفته است! وای بر این شبکه و کسانی که در آن کار می‌کنند و کسانی که  گرفتار عادی سازی شده‌اند، قطعا  سقوط خواهند کرد.

این گزارش در پایان می‌افزاید که علاوه بر آنچه که گفته شد گزارش‌های غربی متعددی از وجود مناسبات اعلام نشده بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی پرده برمی‌دارد که طی سال‌های گذشته به ویژه بعد از روی کار آمدن محمد بن سلمان در سمت ولایتعهدی عربستان سعودی گسترش قابل توجهی پیدا کرده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش مدعی شد که کشورهای متعدد عربی توافق سازش با اسرائیل را در آینده امضا خواهند کرد. پیش از این نیز نتانیاهو چندین بار از نشست‌های متعدد خود با رهبران عرب و مسلم سخن گفته، اما به جزئیات این نشست‌ها اشاره‌ای نکرده بود. وی اعلام کرد که رهبران عربی گفته‌اند که منافع واقعی آنها در سازش با اسرائیل است.