امارات: نیازی به صلح با اسرائیل برای مقابله با ایران نداشتیم

گروه جهان الف،   3990705005

یک مقام اماراتی گفته کشورش نیازی به صلح با رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران نداشته است.

امارات: نیازی به صلح با اسرائیل برای مقابله با ایران نداشتیم

به گزارش فارس، «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفته کشورش برای مقابله با ایران نیازی به صلح با رژیم صهیونیستی نداشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از قرقاش نوشت امارات متحده عربی برای مقابله با ایران نیازی به صلح با اسرائیل نداشته اما سیاست‌های ایران در دهه‌های گذشته زنگ خطر را برای بسیاری از کشورهای عربی به صدا در آورده و موجب شده آنها «نگاهی تازه» به رابطه‌شان با اسرائیل داشته باشند.

قرقاش که در یک جلسه مجازی در حاشیه هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد  صحبت می‌کرد گفت که ممکن است این مسئله نیت ایران نبوده باشد، اما اقدامات این کشور روی منطقه اثر گذاشته است.

مقام اماراتی گفت: «تنها چیزی که می‌خواهم بگویم این است که هر چه نگاه اسرائیلی‌ها به این روابط راهبردی‌تر باشد، درب‌های بیشتری به روی آنها گشوده می‌شود. اگر آنها به این مسئله نگاه معاملاتی داشته باشند بسیاری از کشورهای عربی آن را نشانه خوبی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل در نظر نخواهند گرفت.»

قرقاش گفت پیام امارات به اسرائیل این است که «این فرصت‌ها را در نظر داشته باشد و به آن نگاه بلندمدت داشته باشد تا نگاه کوتاه‌مدت.»

وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفته کشورش چندین توافقنامه در زمینه‌های محافظت از سرمایه‌گذاری، معافیت ویزا و خدمات هوایی را برای طرف اسرائیلی ارسال کرده است. او گفت: «منتظریم آنها به سمت ما برگردند چون ضروری است که روابط بر مبنای این زیربناهای محکم ساخته شوند.»