برنی سندرز: این یک انتخاب بین ترامپ و دموکراسی است

گروه جهان الف،   3990704044

یک سناتور مشهور دموکرات به شدت از عدم پایبندی ترامپ به انتقال مسالمت آمیز قدرت پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر انتقاد کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت ضمن انتقاد شدید از دونالد ترامپ به خاطر عدم پایبندی برای انتقال مسالمت آمیز و آرام قدرت، گفت: این انتخابات یک رقابت بین ترامپ و دموکراسی است.

بر اساس این گزارش وی افزود: این انتخابات تنها یک رقابت بین دونالد ترامپ و جو بایدن نیست. این یک انتخابات بین دونالد ترامپ و دموکراسی خواهد بود و دموکراسی باید پیروز شود.

سندرز در اظهاراتی در دانشگاه جورج واشنگتن، تاکید کرد: امروز رئیس جمهوری داریم که کمترین احترام را برای قانون اساسی ما و اجرای قانون قائل است. امروز انتقال آرام و مسالمت آمیز قدرت و دموکراسی آمریکایی به گونه ای مورد تهدید قرار گرفته است که پیش از این سابقه نداشته است.

اظهارات سندرز یک روز پس از آن است که ترامپ حاضر نشد درباره انتقال مسالمت آمیز قدرت در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به طور مستقیم اظهارنظر کند.

ترامپ پیش از این در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره انتقال آرام مسالمت آمیز قدرت در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، گفت: هیچ گونه پایبندی و تعهدی برای انتقال آرام قدرت وجود ندارد. باید ببینیم چه می شود، ما می خواهیم از شر آنها خلاص شویم و انتقال قدرت نخواهیم داشت... تداوم قدرت خواهد بود.