جهانگیری: فشار بر دولت جز افزایش مشکلات مردم دستاوردی ندارد/ دولت نمی‌تواند به تنهایی مسائل را حل کند

گروه اقتصادی الف،   3990702124 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رییس جمهور گفت: اینکه تصور شود دولت به تنهایی قادر است همه مسائل را حل و فصل کند تصور اشتباهی است و فشار بر دولت جز افزایش مشکلات مردم دستاورد دیگری به همراه نخواهد داشت.

جهانگیری: فشار بر دولت جز افزایش مشکلات مردم دستاوردی ندارد/ دولت نمی‌تواند به تنهایی مسائل را حل کند

به گزارش الف، جلسه بررسی کارگروه تنظیم بازار و کالا‌های اساسی و دارو ظهر امروز چهارشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اینکه همه مسئولین کشور در مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و سایر نهادها باید برای حل مسائل و دغدغه های مردم و عبور از شرایط سخت کنونی با دولت همراهی و همکاری کنند، گفت: اینکه تصور شود دولت به تنهایی قادر است همه مسائل کشور را حل و فصل کند تصور اشتباهی است و فشار بر دولت جز افزایش مشکلات مردم دستاورد دیگری به همراه نخواهد داشت.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی گزارش ها مبنی بر عدم تمایل برخی از وارد کنندگان کالاها برای ترخیص کالا از گمرکات و بنادر کشور، اظهار داشت: اگر وارد کننده ای که برای واردات کالا ارز دریافت کرده اما فرآیند ترخیص کالاها از گمرکات و بنادر را با هدف افزایش قیمت ها در بازار به تأخیر بیاندازد، این اقدامش اخلال در اداره کشور است و باید با او برخورد شود.

جهانگیری تاکید کرد: سازمان تعزیرات و دستگاه های ذی ربط نیز نظارت بر بازار و قیمت کالاها را در شرایط جنگ اقتصادی جدی تر از گذشته انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز بر تامین کالاهای اساسی و دارو و مواد اولیه کارخانجات باید در اولویت برنامه های دستگاه های اجرایی باشد، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی با تمام ظرفیت بر این اولویت مهم متمرکز شوند و با تلاش شبانه روزی اجازه ندهند تا فعالیت کارخانه ای متوقف شود چون خط قرمز کشور تعطیل نشدن جریان تولید کشور است.

جهانگیری با بیان اینکه کشور در جنگ اقتصادی است و اقتصاد کشور تا کنون با اتکا به تدابیر و تصمیمات شجاعانه مدیران سرپا ایستاده است، افزود: نباید اجازه دهیم که به هیچ عنوان کارخانه ای در کشور تعطیل شود چرا که این خواست دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین از وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی خواست با درنظر گرفتن وضعیت شش ماه گذشته و با پیش بینی شرایط آینده کشور، برنامه ای واقع گرایانه و جامع متناسب با شرایط کشور برای تامین کالاهای اساسی و دارو در شش ماه دوم سال تدوین و برای جلسه آینده پیشنهاد کنند.

وی همچنین بر ضرورت ترخیص به موقع مواد اولیه کارخانجات از گمرکات و بنادر کشور تاکید کرد و از دستگاه های مرتبط خواست هماهنگی های لازم را با بانک مرکزی انجام دهند تا امکان تصمیم گیری و تعیین تکلیف در خصوص ترخیص به موقع و به هنگام این گونه کالاها فراهم شود.

جهانگیری از وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خواست برنامه ای دقیق با اولویت بندی مشخص برای حمایت از بخش تولید کشور تدوین کند تا نسبت به فعالیت کارخانه ها و وضعیت بخش تولید تا پایان سال اطمینان حاصل شود.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان قضا و دارو، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز حضور داشتند، نماینده وزارت صمت گزارشی از آخرین وضعیت تامین کالاهای اساسی، میزان ثبت سفارش، تخصیص و تامین ارز و روند ترخیص کالا تا پایان شهریور ماه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل ارائه کرد.

در این گزارش همچنین به برنامه سالانه تامین کالاهای اساسی در سال ۹۹ و مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه ها پرداخته شد و گزارشی نیز در خصوص وضعیت تامین ارز برای گروه های مختلف کالایی ارائه گردید.

در این جلسه راهکارهای تامین و تخصیص ارز مورد نیاز کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه کارخانجات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

همچنین مقرر شد وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با درنظر گرفتن وضعیت شش ماه گذشته، برنامه ای جامع و دقیق متناسب با شرایط پیش روی کشور برای تامین کالاهای اساسی و دارو و مواد اولیه در شش ماه دوم سال تدوین و برای جلسه آینده پیشنهاد کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۰۹۶۱۴۱۷:۲۱:۳۶ ۱۳۹۹/۷/۲
چطور جنابعالي ازدولت احمدي نژاد همه جوره انتقاد ميكرديد حالا كه نوبت شما شده انتقاد ميشود فشار به دولت ومشكلات بيشتر براي مردم؟
ناشناس۱۶۰۹۸۴۴۱۹:۵۱:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۲
بس كن بابا اين دولت و اون دولت كردن رو بدبخت شديم رفت
ناشناس۱۶۱۰۲۲۴۰۰:۲۳:۱۸ ۱۳۹۹/۷/۳
هر کشوری بود الان باید محاکمه و مجازات می شد
ناشناس۱۶۱۰۴۸۲۰۹:۱۷:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۳
بله بس کن.. وقتی چشمامون رو بستیم و آگاهانه به راحت خورانی که ..شان مثل روز روشن بود رای دادیم، فکر امروز را نمی کردیم؟!!!
ناشناس۱۶۰۹۸۶۷۲۰:۱۴:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۲
کجاست اون کلید کجاست اون وعده 100 روزه کجاست ..
ناشناس۱۶۱۰۰۰۷۲۱:۴۱:۱۰ ۱۳۹۹/۷/۲
هزار هزار رحمت به دولت محمود.
معلم۱۶۱۰۲۳۳۰۰:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۳
آن موقع نفت بشکه ای ۱۴۰ دلار و صادرات وبرگشت دلار خیلی بالا تر از امروز بود.امروز درامد دولت در نتیجه تحریم حداکثری شدیدا پایین است.
ناشناس۱۶۱۰۰۳۹۲۲:۰۰:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲
ایشون انتظار دارن با این وضع فلاکت باری که واسه مردم درست کردندملت ازشون تقدیر کنند و به به و چهچه بگیم
ناشناس۱۶۱۰۳۴۰۰۶:۳۹:۳۵ ۱۳۹۹/۷/۳
ای واااااای بر تمام تدبیریون
ناشناس۱۶۱۰۰۹۲۲۲:۳۵:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲
اون موقع که میخواست چندین تریلیارد ارز دولتی رو بریزه تو جیب دلالها به اندازه کافی اختیار و قدرت داشت ، حالا نداره ؟
ناشناس۱۶۱۰۴۵۸۰۸:۵۱:۴۶ ۱۳۹۹/۷/۳
دست پیش میزنند پس نیفته فشار از جانب امثال اخوی شما و فریدون است که هنوز محاکمه نشده و در پول فساد غلط .. و قطعا .. هم سهیمند ..‌بر ج عظیم خ.. از .. و با چه روندی تامین شده . مصادره اموال مفسدان مالی باید در دستور کار قوه قضاییه باشد ..عاقبت یکسان نباشد حال دوران تاریخ رو بخوان
ناشناس۱۶۱۰۴۶۳۰۸:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۳
اینا چه کاری میتونن انجام بدن غیر حرف که اونم وضع رو بدتر میکنه . دولت ادعا
علی 671۱۶۰۹۶۱۶۱۷:۲۲:۲۸ ۱۳۹۹/۷/۲
آقای جهانگیری آنروزی که ..،.. با روحانی در مناظره ها یادتان است که چه گل فرمایشاتی میکردید .. یادت نرفته و ^^ مردم می دانید ^^ شما معروف است .شما از اول مرد این میدان نبودید و به ناحق غصب کردید میدان ریاست جمهوری و معاون اولی را . حالا که از نای افتاده اید وا مسلمانا در آوردید که مسلمانی نیست و دولت نمی تواند .شما که می گفتید می توانیم حالا که به آخرش رسیده فغان بر می آورید .هر چه زودتر استیفا دهید و ..
ایرانی۱۶۰۹۶۴۱۱۷:۴۱:۳۹ ۱۳۹۹/۷/۲
بی کفایتها ما به تبلیغات .. شما رای دادیم حالا نمیتونید . بگزارید..برید.
حسین۱۶۱۰۳۵۸۰۷:۰۴:۴۹ ۱۳۹۹/۷/۳
ای بارکلا گل گفتی.حالا بگوپستهای چرب .. حقوقهای نجومی را بگذارند کجا بروند خدایا توبه
ناشناس۱۶۱۰۴۰۳۰۷:۵۳:۵۳ ۱۳۹۹/۷/۳
شما فعلا برقصید یکم. ما رو هم بدبخت کردید چقدر اون موقع هر کی طرفدار جناب رئیسی بود مسخره میکردید و بد برخورد میکردید
مجيد۱۶۰۹۶۶۸۱۷:۵۶:۱۱ ۱۳۹۹/۷/۲
دقيقا شما چيكار ميكنيد ؟جز اينكه شب ميخوابيد و مجدد صبح بيدار ميشيد!!!
ناشناس۱۶۰۹۶۷۱۱۷:۵۷:۰۷ ۱۳۹۹/۷/۲
تاوقتی نمی توانید کنارنمیروید دلار 28هزارتومان ازافغانستان یاد بگیرید
ناشناس۱۶۰۹۶۸۸۱۸:۰۲:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۲
تا دیروز که کلید و تدبیر همه چی دست شما بود
ناشناس۱۶۰۹۷۱۵۱۸:۲۲:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۲
حداقل به برادرت بگو یغماگری نکن
ناشناس۱۶۰۹۷۱۶۱۸:۲۲:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲
یادت رفته از مناظره های چطور پاسخ میدادی حالا با وضعیت اقتصادی طفره میروی ؟؟؟ خدا انتقام مردم را از مسوولان ظالم و .. نگذرد ؟؟؟
ناشناس۱۶۰۹۷۲۸۱۸:۲۶:۴۰ ۱۳۹۹/۷/۲
حسن و اسحاق لطف کنند و از ملت عذر خواهی کنند
ناشناس۱۶۰۹۷۵۳۱۸:۴۸:۵۵ ۱۳۹۹/۷/۲
.. شما با وعده های دروغ و عوام فریبی مردم را به این فلاکت انداخته اید.
ناشناس۱۶۰۹۷۶۰۱۸:۵۱:۵۱ ۱۳۹۹/۷/۲
جناب جهانگيري شما دولت را داريد. يعني قدرت داريد نمي توانيد از قدرت استفاده كنيد و مشكلات حل كنيد پس حداقل بگوييد چه اختياراتي مي خواهيد تا كشور را اداره كنيد اين را حداقل زبانتان مي چرخد رييس شما كه خودش را خلاص كرد و گفت جنگ اقتصادي داريم
ناشناس۱۶۰۹۸۴۳۱۹:۵۱:۱۷ ۱۳۹۹/۷/۲
چه اشکالی داره اگه واضح و روراست بگوییم که مشکلات ناشی از مجموعه ای از علت هاست که عبارت هستند از ۱. تکیه به منابع نفتی ۲. سوءمدیریت در تمام رده ها ۳.فشار های سیاسی و کارشکنی های جناحی ۴. و از همه مهمتر سیاست های برون مرزی و اتمی ما که منجر به تحریم ها شده است
ناشناس۱۶۱۰۳۲۵۰۶:۱۰:۲۱ ۱۳۹۹/۷/۳
در این مجموعه‌ای از علتهای شما رفتار دیگر کشورها خصوصا امریکا هیچ نقشی ندارد؟ اگر تحریم کرد حتما ما بد بودیم که تحریم کرد و او بسیار درستکار و دلسوز مردم جهان خصوصا خاورمیانه است؟!!! با همین عقل و تحلیل به این دولت رای دادید که الان وضع شده این
ناشناس۱۶۰۹۹۲۴۲۰:۴۷:۱۹ ۱۳۹۹/۷/۲
فشاراقتصادی به مردم چی با این طرح های من در آوردی تو و امثال تو .‌ طرح عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی . مگر در آنجا گوش شنوایی داشتی حالا که همه چیز را ریختی بهم این جور شد . اگر تو کشور دیگری بودی مثل ژاپن یا آلمان باید محاکمه ات می کردند .
ناشناس۱۶۰۹۹۵۵۲۱:۰۷:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۲
کی بود .. زمان تبلیغات آی ما بودیم هشت تا را هیشتا کردیم و اگر دوباره رای بیاریم هیشتا رو هشتا میکنیم؟!!! چرا اینها اینقدر رو دارن؟
رضا۱۶۱۰۰۰۲۲۱:۴۰:۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲
قبل از انتخابات همه مدیر و مدبر و کاردان و کارشناس و مطلع از عوالم غیب هستند و کلید مشکلات را در جیب دارند .در سال آخر همه بی تقصیرند و ناتوان و مفلوک و مشکل زیر سر دلال ها و تحریم هاست. خسته شدیم ،جمع کنید بساط این .. بازی ها رو
علی۱۶۱۰۰۲۹۲۱:۵۳:۲۳ ۱۳۹۹/۷/۲
.. هم حدی داره، پس شما ..,.. در مناظرات انتخابات ریاست رییس جمهورسال ۹۶ اونهمه وعده های فریبکارانه بمردم دادید، با ..بازی به قدرت رسیدید و ملت رو به فلاکت رساندید، چونکه شما یک مهندس هستید و علوم مدیریت و اقتصاد را اصلا نمی دانید وبا ناصواب .. میخواهیدکشور رو اداره کنید.
علی۱۶۱۰۱۲۷۲۳:۰۰:۲۰ ۱۳۹۹/۷/۲
با سلام و عرض ادب خدمت خبرگزاری محترم الف احتراماً، در چند روز اخیر نرخ ارز به طور ممتد و مستمر افزایش می یابد، و خبرگزاریهای رسمی کشور صرفاً به انعکاس این افزایش ها می پردازند. متاسفانه، هیچ اقدامی برای پاسخگو ساختن مسئولان امر به ویژه رئیس بانک مرکزی، جناب آقای دکتر همتی، در این ارتباط صورت نمی گیرد. از خبرگزاری محترم الف خواهشمندیم، حداقل در قالب یک مصاحبه 5 دقیقه ای از رئیس بانک مرکزی، دلیل این امر را سئوال نماید. نیک می دانید یکی از رسالت های امر خبر پاسخگو ساختن مسئولان و مقامات حاکمیتی برای تصمیمات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره خود در برابر شهروندان می باشد. صرفِ انعکاس خبر نمی تواند بسیاری از پرسش های مخاطبین که شهروندان عادی کشور هستند را پاسخ دهد. لذا از خبرگزاری محترم الف به عنوان شهروندان عادی این سرزمین کهن خواهشمندیم در این رابطه اقدامات مقتضی که حداقل مصاحبه ی 5 دقیقه ای با دکتر همتی می باشد را صورت دهد. در پناه حضرت حق یک شهروند عادی
ناشناس۱۶۱۰۱۸۱۲۳:۵۲:۳۷ ۱۳۹۹/۷/۲
از مردم مایه نگذارید مردم چیزی جز استعفای دولت نمیخوان
ناشناس۱۶۱۰۱۹۲۲۳:۵۹:۴۴ ۱۳۹۹/۷/۲
متاسفانه اغلب برای قدرت بر سر کار میایند مانند برخی نمایندگان که ماشینهای شاسی بلند برای تردد میخواهند نه ماشین دنا گویا فراموش کرده اند که همگی میخواستند مشکلات مردم را حل کنند چرا باید این سال را با شرایط بداقتصادی رقم بزنیم این شرایطی است که امثال شما بر ما تحمیل کرده اید
سید رضا۱۶۱۰۲۲۱۰۰:۲۲:۵۰ ۱۳۹۹/۷/۳
اینقد تولید تولید نکنید که حالم دیگه بد میشه از،این کلمه.شما گندم کشاورزا را جوری نرخ زدید که بیچاره ها موندن چکار کنن. بکارن ضرر میکنن به احتمال زیاد. نکارن پس چجوری زندگی کنن. اینه حال و روز مردم با دولت بی تدبیر شما. نرخ کود و سم را 7برابر تا 10برابر کردین اما نرخ خود گندم خرید تضمینی را 40در صد بیشترش کردین. رئیس ات هم منت گذاشته که گندم از،سال 92که 400تومان بوده شده 4000تومن. اما بقیه گرونی ها را نمیگه. چرا؟ چون بدش در میاد
ناشناس۱۶۱۰۴۸۱۰۹:۱۶:۱۴ ۱۳۹۹/۷/۳
پس استعفاء بده وبرو وبیشتر از این کار .. ما دیگه نمی دانیم پس کار یک دولت چیه که شما همش بهانه میارید و مردم را روز به روز بدبخت تر میکنید؟
ناشناس۱۶۱۰۴۸۵۰۹:۱۹:۵۲ ۱۳۹۹/۷/۳
.. خداست که شما .. رو به این سختی انداخته.
بی شناسنامه۱۶۱۰۵۹۰۱۰:۵۷:۰۳ ۱۳۹۹/۷/۳
آقایان شما درزمان انتخابات فرمودید اگه .. رای بیاره جنگ می شه حالاکه شما رای آورید رئیس جمهور میگوید ما در جنگ اقتصادی هستیم مگر قول ندادید جنگ نشه ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین