قالیباف: بعد از عزل بنی‌صدر گشایش‌های مهمی رخ داد

گروه سیاسی الف،   3990702080 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از عزل بنی صدر گشایش‌های مهمی در جنگ رخ داد، تصریح کرد: بعد از این عزل، بلافاصله حصر آبادان شکست، عملیات بزرگ فتح المبین اتفاق افتاد و بستان آزاد شد.

قالیباف: بعد از عزل بنی‌صدر گشایش‌های مهمی رخ داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ محمدباقر قالیباف در افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس افزود: هیچ اتفاقی قبل و بعد از حصر آبادان نبود، اما از وقتی بنی صدر عزل شد، دو اتفاق افتاد یکی مردم با سازماندهی و مدیریت و فرماندهی وارد عرصه دفاع مقدس شدند و دوم بر این باور که عِده و عُده خود را جمع کنند و به دشمن متجاوز بتازند.

رئیس مجلس گفت: بعد از عزل بنی صدر بلافاصله حصر آبادان شکست، عملیات بزرگ فتح المبین اتفاق افتاد و بلافاصله بستان آزاد شد همه این‌ها در چند ماه اتفاق افتاد.

قالیباف افزود: البته جنگ سختی‌هایی هم داشت و نمی‌خواهیم بگوییم همیشه پیروزی بود، روز‌هایی را نیز گذراندیم که در عملیات‌های مختلف کربلای ۴ و رمضان تلخی‌هایی نیز داشتیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: گاهی اوقات پشت خاکریز زیر آتش سخت دشمن گیر می‌کردیم و فقط فرصت می‌خواستیم که پیکر مطهر شهدا و مجروحان را برداریم، خداوند تا فشار و جان‌ها را به گلو نرساند و صف مومنین را از صف مشرکین و منافقین جدا نکند، از پیروزی خبری نیست، اما سنت‌های الهی ماندگار هستند.

خداباوری و مردم باوری؛ رمز بزرگ پیروزی

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگ حاکم بر دوران دفاع مقدس و رویکرد فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی گفت: خداباوری و مردم باوری امروز هم می‌تواند برای ما موفقیت و سربلندی بیاورد.

محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس با اشاره به این که تفکر بنی صدر در دوران جنگ اینگونه بود که فرماندهان تخصص ندارند و بلد نیستند، اظهار داشت:، اما امروز وقتی به شهید سلیمانی، شهید همت، شهید باقری، شهید زین الدین و شهید بابایی نگاه می‌کنیم می‌بینیم منطبق بر دو باور خداباوری و مردم باوری به میدان جنگ آمدند.

وی با تاکید بر این که موزه‌های دفاع مقدس محلی است که سبک زندگی ما باید از آن‌ها بیرون بیاید تاکید کرد: فکر می‌کنم امروز هم اگر در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها کارنامه قابل قبولی نداریم و شرمنده مردم هستیم مال این است که از دو باور بزرگ خداباوری و مردم باوری به عنوان یک رمز بزرگ پیروزی فاصله گرفتیم.

قالیباف ادامه داد: وقتی متکی به فرهنگ غرب می‌شویم و دست به سمت دشمن خودمان دراز و مردم را از عرصه اثرگذاری و ایفای نقش دور می‌کنیم، سرنوشتی جز آسیب پذیری در برخی از حوزه‌ها نمی‌توان انتظار داشت.

وی با تاکید بر این که باید در هفته دفاع مقدس از فرهنگ آن دوران درس بگیریم افزود: اینهاست که به ما خلاقیت، محبت، انسجام و عظمت و شکوه و استقلال می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید از خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان عزیز بخواهیم که در حق یکایک ما دعا کنند که برگردیم و در مسیر سال‌های دفاع مقدس گام برداریم.

قالیباف با تاکید بر این که فاصله شکست حصر آبادان تا دیگر موفقیت‌ها در دوران جنگ چند ماه بیشتر نبود تصریح کرد: مطمئن باشید اگر در اداره کشور، برنامه ریزی، قانون نویسی، حوزه قضایی، روابط اجتماعی، تربیت فرزند و در زندگی شخصی مان دو باور خداباوری و مردم باوری را داشته باشیم به سرعت به سمت موفقیت، آسایش و آرامش حرکت خواهیم کرد؛ این وعده خداست که همیشه حق و شدنی است.