یک ایده برای جلوگیری از افزایش کرونا؛ راه‌اندازی «گشت ارشاد کرونایی» در اصفهان

گروه اجتماعی الف،   3990702076 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری ویروس کرونا در اصفهان از راه‌اندازی «گشت ارشاد کرونایی» در این استان خبر داد.

یک ایده برای جلوگیری از افزایش کرونا؛ راه‌اندازی «گشت ارشاد کرونایی» در اصفهان

حجت‌الله غلامی در حاشیه برگزاری پنجاهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در گفت‌وگو با ایرنا گفت: "گشت ارشاد کرونایی" با هدف دادن تذکر و ممانعت از تخلفات موازین بهداشتی در اصفهان راه‌اندازی می‌شود. 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا افزود: این گشت با همکاری نیروی انتظامی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و نیروی مقاومت بسیج راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: گشت مزبور موظف است با حضور در مجامع، بازار و رصد فعالیت اقشار و اصناف مختلف به مُتخلفان و ناقضان موازین بهداشتی تذکر دهد.

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: همچنین مجمع خیرین بهداشت و درمان به منظور جذب خیرین حوزه بهداشت و درمان و مقابله با بیماری کرونا و تامین کمک‌های نقدی مورد نیاز فعال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها بصورت جدی دنبال و هر شب برای کاهش حضور مردم در این مکان‌ها، میزان سرویس‌دهی از جمله روشنایی آنها کاهش می‌یابد.

غلامی ادامه داد: نظارت جدی بر رستوران‌ها و فست‌فودی‌ها نیز اعمال و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا اضافه کرد: رستوران‌ها تنها با رعایت فاصله اجتماعی و اغذیه فروشی‌ها و فست‌فوتی‌ها بصورت بیرون‌بَر امکان فعالیت خواهند داشت و اجازه توزیع غذا در مکان‌های سرپوشیده را ندارند.

***

به گزارش الف، بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران تا کنون بیش از ۴۲۰ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۴ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

حالا با توجه به روند افزایشی مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر کشور طی روزهای اخیر، به نظر می‌رسد طرح ذکر شده می‌تواند تا حدودی زیادی از انتقال و گسترش کرونا جلوگیری کند.

استان‌های دیگر نیز می‌توانند با بررسی این ایده (گشت ارشاد کرونایی) و رفع معایب و همچنین تلاش برای بهتر شدن آن از افزایش ویروس کووید ۱۹ جلوگیری کنند.