امضای قرارداد سینمایی بین ابوظبی و رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   3990701137

رژیم صهیونیستی قرارداد همکاری سینمایی برای برگزاری جشنواره مشترک و تولید محتواهای سینمایی تلویزیونی با ابوظبی را به امضاء رساند.

به گزارش مهر، اخیرا امارات و بحرین توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در کاخ سفید امضا کردند. از عراق خاورمیانه تا مراکش در شاخ آفریقا، مردم و احزاب و تشکل های مسلمان به اعتراض به توافق ننگین امارات و بحرین با رژیم اشغالگر صهیونیستی پرداختند. رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این دو کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیستها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند که می توان آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین قلمداد کرد.

تاریخ اشغالگری رژیم صهیونیستی نشان داده که آنها طی این چند دهه به جز برای نیل به اهداف ارضی و گسترش شهرک های یهودی نشین در داخل و دست درازی بر کشورهای همسایه هدفی دیگر در سر ندارند. تمامیت فرهنگ و هنر نداشته این سرزمین اشغال شده که هیچ گونه فعالیت جدی هنری بویژه در حوزه سینما در آن روی نداده نشان از این مساله دارد که فرهنگ و هنر برای آنها اولویتی ندارد مگر اینکه تنها از نام به عنوان مستمسکی برای رسیدن به اهداف بلند مدت بهره ببرند. حالا دیروز ابوظبی و اسرائیل غاصب در ادامه عادی سازی روابط خود، قرار داد همکاری سینمایی امضاء کردند. قراردادی که دو طرف مذکور هیچگونه صنعت یا هنری به معنای واقعی کلمه در حوزه سینما ندارند و قطعا صهیونیست ها ذیل این توافق به دنبال اهداف دیگری هستند که شاید روزگاری طرف مقابل به اهداف شوم اشغالگرانِ همدست و هم کاسه امپریالیسم آمریکا پی ببرند. 

در ادامه به مشروح خبر امضای توافق سینمایی ابوظبی و رژیم صهیونیستی به نقل از هالیوود ریپورتر می پردازیم: 

«برنامه های آموزشی مشترک، تولیدات مشترک سینمایی و تلویزیونی و جشنواره فیلم منطقه ای از جمله پروژه هایی است که توسط کمیسیون فیلم ابوظبی، صندوق فیلم اسرائیل و مدرسه فیلم و تلویزیون اورشلیم سم اشپیگل برنامه ریزی شده است.

اسرائیل غاصب قرارداد همکاری سینمایی برای برگزاری جشنواره مشترک با ابوظبی را به امضاء رساندند.

صنایع سینمایی و تلویزیونی اسرائیل و ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی روز دوشنبه از توافقنامه تاریخی رونمایی کردند که بر اساس آن همکاری دو منطقه خاورمیانه ای در زمینه آموزش، تولید مشترک و جشنواره مشترک فیلم به امضاء رسید.


(توضیح عکس)محمد المبارک ، رئیس «Image Nation» ابوظبی ، لیزا شیلوچ-اوزراد، مدیر اجرایی صندوق فیلم اسرائیل ، دانا بلانکشتین کوهن، مدیر اجرایی مدرسه فیلم و تلویزیون اورشلیم سم اشپیگل

 

توافق حسن نیت بین کمیسیون فیلم ابوظبی (ADFC) ، صندوق فیلم اسرائیل (IFF) و مدرسه فیلم و تلویزیون اورشلیم سم اشپیگل (JSFS)، به دنبال عادی سازی روابط بین اسرائیل و امارات، دشمنان دیرینه، در اوایل این ماه صورت می پذیرد.

دولت آمریکا به توافق نامه بین اسرائیل و امارات متحده عربی و همچنین توافق نامه عادی سازی مشابه بین اسرائیل و بحرین کمک کرد.

بر اساس این توافق نامه، اسرائیل و ابوظبی برنامه های مشترک آموزشی و توسعه ای را برای فیلمسازان اماراتی و اسرائیلی با همکاری مدرسه فیلم و تلویزیون اورشلیم سم اشپیگل تنظیم خواهند کرد.

هدف این است که به فیلمسازان هر دو کشور اجازه داده شود در مدت چند ماه در کارگاه های توسعه مشترک فیلمنامه با هدف توسعه و تولید محصولات مشترک سینمایی و تلویزیونی ابوظبی - اسرائیل شرکت کنند.

ابوظبی و اسرائیل همچنین قصد دارند یک جشنواره فیلم منطقه ای برای نمایش تولیدات و تولیدات مشترک اماراتی و اسرائیلی برگزار کنند.

این نهادها در بیانیه ای گفتند که همکاری های بین صنعت فیلم و تلویزیون اسرائیل و ابوظبی بر ایجاد «حسن نیت و همکاری های دو جانبه» با تمرکز ویژه بر ارتقا سطح «تولرانس»(آستانه ظرفیتی محتوایی) از طریق ابزار تولید فیلم و تلویزیون خواهد بود.

لیزا شیلوچ-اوزراد، مدیر اجرایی صندوق فیلم اسرائیل (IFF) گفت: هنر فیلم یک زبان جهانی است که می تواند پلی بین فرهنگ و مردم باشد. من معتقدم که این یک فرصت عالی برای همکاری است که از طریق آن می توانیم از همسایگان خود در خاورمیانه بیاموزیم، محتوا تولید کنیم و به آنها نزدیکتر شویم. من مطمئن هستم که راه های زیادی برای همکاری در سطح خلاق و حرفه ای به نفع هر دو طرف پیدا خواهیم کرد.

در این مشارکت دانشجویان اماراتی برای مدرسه فیلم و تلویزیون اورشلیم سام اشپیگل و همچنین آزمایشگاه بین المللی فیلم در آینده نزدیک انتخاب خواهند شد. همچنین یک مدیر از امارات متحده عربی برای عضویت در هیئت داوران در مسابقه لابراتوار  فیلم (the Film Lab competition) در سال ۲۰۲۱ دعوت خواهد شد.

 ابوظبی و اسرائیل امیدوارند که به زودی توافقنامه تولید مشترک دوجانبه فیلم برای سهولت در تولیدات برون مرزی را اعلام کنند.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین