سخنگوی سپاه: آمریکا فقط زبان زور را می‌فهمد

گروه سیاسی الف،   3990701066

سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای جنگ دست رَد به سینه هیئت‌های صلح بین‌المللی زدند، تاکید کرد: زبان قدرت و زور برای آمریکا و غرب ملموس و قابل احترام است.

سخنگوی سپاه: آمریکا فقط زبان زور را می‌فهمد

به گزارش الف، سردار رمضان شریف در مصاحبه زنده تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» با اشاره به آمادگی دشمن و پشتیبانی و دیپلماسی مشخص و داشتن مؤلفه های لازم برای غلبه در جنگ، اظهار کرد: صدام در گفتگو با یکی از فرماندهان ارشد قبل از شروع جنگ، می گوید هر صد سال یکبار چنین فرصت طلایی پیش می آید و ما امروز با نظامی نوپا در ایران روبر هستیم که ساختارهای سیاسی و اداری و نظامی آن برهم ریخته است.

وی با اشاره به این اشتباه محاسباتی صدام گفت: تشخیص و برآورد و عمق بینش حضرت امام(ره) بر خلاف باور خیلی ها که قادر نبودند پشت این طرحی ها را بدانند، منجر شد امام(ره) بفرمایند که صدام مهره امریکایی هاست و پشت طراحی های او را برای افکار عمومی و مردم ایران روشن کردند.

سردار شریف مدیریت حضرت امام(ره) در اداره جامعه، روحیه دادن به مردم و فراهم کردن مقدمات برای مقابله با دشمن را متذکر شد و افزود: حضرت آقا هم روز گذشته تحلیل جامعی از شرایط ما در آن دوران داشتند.

وی با بیان اینکه یگان های ما اینگونه طراحی می کردند که ابتدا دشمن را متوقف کرده و سپس سرزمین ها را باز پس گیرند، گفت: نزدیک ۱۷هزار کیلومتر مربع ابتدا بدست عراقی ها افتاده بود و شهرهای بزرگی را در معرض تهدید قرار داده بودند که شرایطی شوک آور بود.

سردار شریف ادامه داد: رفته رفته نیروهای نظامی، خود را پیدا کردند و با شناخت از شرایط دشمن و تجاربی که در طرح های عملیاتی قبلی بدست آورده بودند، مقدمات را پیاده سازی نمودند. همچنین بخش عمده فرماندهان وابسته به شاه فرار کرده بودند و برای تهیه این مقدمات، یک مقطع زمانی طول کشید.

وی در عین حال به انتخاب های بدیع نیروهای ما مثل حمله و تهاجم در شب اشاره کرد و گفت: در بازپس گیری های سرزمین های مشابه تهاجم در شب بی سابقه بود و تاکتیک حزب بعث به ما دیکته می کرد که بسیاری عملیات ها در شب صورت گیرد.

سردار شریف همچنین حاضر شدن پشت واحدهای دشمن (آخرین واحدهای نظامی در خط) و غافلسازی را از دیگر شیوه های عملیاتی رزمندگان اسلام برشمرد و افزود: تاکتیک هایی در عملیات های مختلف مثل عبور از اروند را در نظر داشتیم. این مسئله برای کارشناسان پاکستانی باعث تعجب بود و نحوه عبور یگان های نظامی برای تصرف فاو را [برنمی تافتند] و متعحب بودند که چگونه این میزان غواص در سکوتی مطلق با موانع حزب بعث روبرو شدند.

سخنگوی سپاه با اشاره به تاکیداتِ راهگشای رهبری در جلوگیری از تحریف دفاع مقدس گفت: ایشان فرمودند تا زمانیکه [بازماندگان جنگ و فرماندهان و سربازان به بیان خاطرات حقیقی خود می پردازند]، این رویه در مقابله با تحریف بسیار راهگشاست.

سردار شریف خاطرنشان کرد: در این میان هجمه روانی دشمن برای زیر سوال بردن آن مقطع تاریخی درخشان نیازمند کارهای بیشتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی و عملیات روانی است تا واقعیت های آن مقطع را بخوبی برای جوانان ترسم نماییم.

وی به تحریف گری دشمن از انقلاب و دفاع مقدس برای جوانانی که ذهنی خالی از خاطرات آن دوران دارند، اشاره کرد و گفت: ۵۰میلیون نفر از جمعیت کنونی ما دوران دفاع مقدس را شاهد نبودند و اگر ترسیم واقعی رشادت ها، شهامت ها و همت های بلند و استعدادهای درخشان [برای این قشر بازگو نشود، درک نخواهند کرد که] سرافرازی مردم ما مرهون آن تلاش هاست، لذا این آموزه ها باید بخوبی منتقل شود تا برای جوانان امیدآفرینی کرده و کشور برای نسل های متمادی بیمه شود و دشمن مجددا هوای تهاجم به کشورمان نداشته باشد.

سردار شریف یکی از مهم ترین درس ها و تجارب دفاع مقدس را بی اعتنایی حضرت امام(ره) و اداره کنندگان جنگ به هیئت های صلح و سخنان صلح آمیز نهادهای بین المللی دانست و افزود: در آغاز تهاجم حزب بعث به ایران اسلامی در گزاره های خبری رسانه های معروف غرب از جمل بی بی سی تصور می شد صدام پیروز می شود و آن ها مسئله تهاجم سراسری حزب بعث به ایرانِ اسلامی را اعلام می کردند.

وی افزود: به محض اینکه مقاومت خرمشهر شروع شد و علائمی از عدم پیروزی حزب بعث مشاهده کردند، در حوزه رسانه ای عقب نشینی و تلاش کردند بی طرفی خود را وانمود کنند.

سردار شریف خاطرنشان کرد: اگر مسئولان و ملت ما به هیئت های صلح دل خوش می کردند که از روزهای اول با ظاهر صلح و آتش بس آمده بودند، امروز باید برای بازپس گیری بخشی از سرزمین خود می جنگیدیم. این تجربه را امروز در فلسطین مشاهده می کنیم که وقتی به گفتگوهای سازش دل خوش کردند، چیزی بدست نیاورند.

وی افزود: وقتی اولین هیئت صلح آمد، امام(ره) فرمودند مشکلی نیست به این ها بگویید به ارتش بعث بگویند کشور ما را ترک کند و بعد می توان گفتگو کرد. یعنی امام(ره) از ابتدا دست رد به سینه این ها زدند. لذا باید به داشته ها تکیه کرده، قدرت خود را افزاش دهیم و در گفتگو و مذاکره از موضع قدرت بهره گیریم.

سردار شریف تاکید کرد: امروز زبان قدرت برای امریکا و غرب ملموس و قابل احترام است؛ والا در مذاکرات در پی زورگویی و تصاحب بیشتر هستند.