لحظه‌ای که خاطره‌ ساز شد

دکتر علی دارابی / گروه فرهنگی الف،   3990631142 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
لحظه‌ای که خاطره‌ ساز شد

در دوران جنگ رسم بود دوستان نزدیک و همرزمان همراه، گاه گداری با دیدن عکاسی دوربین به دست، گرد هم جمع شوند و لحظه‌ای از با هم بودن را به خاطره‌ای ماندگار تبدیل کنند، تصاویری که شیرینی لحظه ثبت شدنش هیچ وقت فراموش نمی‌شود.اگرچه خيلى از رزمندگان از عكس و دوربين فرارى بودند!


در این عکس افراد مشهور بسیاری به چشم می‌خورند، افرادي كه به قهرمانان ملی و بين المللي تبدیل شدند و میلیون‌ها قلب عاشق، میزبان آنها شد و برخی هم هر چند از کاروان شهدا جا ماندند، اما در مسیر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، توفیق رفیق راهشان شده است.


ردیف عقب از سمت چپ آقای محمد حسن کوسه‌چی اهل دزفول است، دومین نفر شهید احمد کاظمی است .سال ٨٢ باكاظمى در سفر حج تمتع همسفر ودريك كاروان بوديم .و سومین فرد، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سردار دل‌هاست.وقتى به حاج قاسم گفتم درهرسفر استانى به منزل شهداى مدافع حرم ميروم ومستند آنها راساخته ايم.خيلى خوشحال شد ودعاكرد.


شهید حسین امامی چهارمین نفر است که به دوربین نگاه می‌کند و امین شریعتی هم در کنارش نشسته و به او خیره شده ششمین نفر در این ردیف حسین کلاه کج است که متاسفانه خبری از او ندارم.


در ردیف جلو شهید مهدی زین‌الدین در سمت راست نشسته و شهید مهدی باکری هم در سمت چپ که نگاه او هم به لنز دوربین است و در میانه‌شان رضا آستانه سر به زیر دارد، او پیش از این نماینده مردم آستانه استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی بود.شهدا ستاره هايي درآسمان هستند تا راه ومسير راگم نكنيم.