اولین امتیاز آسیایی تیم رحمتی/توقف شهرخودرو مقابل نصف هلال!

گروه ورزشی الف،   3990630155

در لیگ قهرمانان آسیا تیم شهرخودرو ایران مقابل الهلال عربستان به مساوی رسید و اولین امتیاز آسیایی خود را به دست آورد.

به گزارش فارس، در ادامه مسابقات گروهی لیگ قهرمانان آسیا که بخاطر شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار می‌شود. تیم شهرخودرو ایران از ساعت 19:30 در ورزشگاه الوکره به مصاف تیم الهلال عربستان رفت که  مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

شهرخودرو ایران پیش از این بازی از گردونه رقابت‌ها حذف شده بود و شانسی برای صعود به مرحله بعد ندارد. الهلال عربستان هم قبل از مسابقه از AFC درخواست کرده بود که به دلیل ابتلای چندین بازیکن اصلی‌اش این مسابقه به تعویق بیفتد که مورد موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نگرفت و در نهایت این تیم با 14 بازیکن ( 11 بازیکن اصلی و سه بازیکن ذخیره که دو نفر آنها دروازه‌بان بودند.) مقابل شهرخودرو قرار گرفت.

الهلال عربستان با این مساوی یازده امتیازی شد و همچنان در صدر گروه B قرار دارد و صعودش را مسجل کرد. شهرخودرو هم که اولین امتیاز آسیایی خود را بعد از 4 شکست متوالی در لیگ قهرمانان به دست اورد همچنان در رده آخر جدول لیگ است. شهرخودرو حتی نصف هلال هم نبود و نتوانست تیم نصفه و نیمه الهلال عربستان را شکست بدهد تا بدون گل زده در این رقابت‌ها باقی بماند. 

داور:احمد فیصل ( اردن)

کمک داوران: احمد مونیث، محمد مصطفی الخلف( اردن)

کارت زرد:محمد قاضی، امید منصوری( شهرخودرو)

کارت قرمز:-

گل:-

ترکیب شهرخودرو ایران: محمد جواد کیا، فرشاد فرجی، اکبر صادقی، امین قاسمی نژاد( از دقیقه 87 علیرضا اسد آبادی)، حسین مهربان( از دقیقه 46 محمدرضا خلعتبری)، امید منصوری، حسن جعفری، علی طاهری( از دقیقه 78 علی نقی زاده)، محمد فرامرزی، روح الله سیف الهی( از دقیقه 56 سعید صادقی)، محمد قاضی( از دقیقه 78 مرتضی خراسان).

سرمربی: سیدمهدی رحمتی

ترکیب الهلال عربستان: عبدالله ابراهیم المعیوف، ناصر الدوساری، اندره یاز، جانگ هیونسو، امیر فهد کردی، علی الوسیان، هاتان سلطان بهبری، محمد ابراهیم کانو( از دقیقه 78 المطیری)، منصور فائز، محمد الکونیدیری، محمد یحیی

سرمربی: لوچسکو

دقایق حساس:

دقیقه 5:

ضربه کاشته تیم شهرخودرو را دروازه‌بان الهلال با مشت دور کرد.

دقیقه 12:

داور اردنی به اشتباه برخورد توپ به پای بازیکن شهرخودرو را خطای هند تشخیص داد و یک ضربه کاشته از پشت محوطه جریمه به الهلال تقدیم کرد.

دقیقه 17:

شوت مهاجم تیم الهلال عربستان از داخل محوطه جریمه به مدافعان شهرخودرو برخورد کرد و بلوکه شد.

دقیقه 20:

محمد قاضی به دلیل اعلام خطای هند از سوی داور به شدت به داور معترض شد چند لحظه بعد وقتی قاضی روی بازیکن الهلال مرتکب خطا شد داور بلافاصله به او اولین کارت زرد بازی را نشان داد.

دقیقه 25:

اشتباه‌های سریالی از مدافعان شهرخودرو برای الهلال فرصت گلزنی ایجاد کرد و در نهایت هم شوت مهاجم این تیم با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 30 و 32:

تیم الهلال دو ضربه کرنر زد که حاصلی برای این تیم نداشت. 

دقیقه 39:

شوت روح الله سیف‌الهی بعد از برخورد به مدافعان الهلال با اختلاف اندکی از کنار دروازه راهی کرنر شد. این جدی‌ترین موقعیت گلزنی قرمزپوشان ایرانی بود. ضربه کرنر هم حاصلی برای این تیم نداشت. 

دقیقه 44: 

شوت از راه دور بازیکن الهلال با اختلاف بسیار کمی از بالای دروازه شهرخودرو به بیرون رفت. بعد از این صحنه محمد جواد کیا دروازه‌بان جوان شهرخودرو دچار مصدومیت شد. 

دقیقه 1+45
با اشتباه فرشاد فرجی الهلال بازهم صاحب موقعیت گلزنی شد که ضربه مهاجم این تیم با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم:

دقیقه 49:

محمد قاضی دچار مصدومیت شد. 

دقیقه 55:

شهرخودرو روی یک ضربه کرنر یک فرصت ایده آل گلزنی به دست آورد که خلعتبری توپ را روی دروازه فرستاد و ضربه سر فرجی با اختلاف کمی از بالای دروازه الهلال به بیرون رفت.

دقیقه 60:

امین قاسمی‌نژاد یک فرصت عالی گلزنی را از دست داد و نتوانست درشش قدم حریف توپ را به سمت دروازه شوت کند و توپ از زیر پایش در رفت.

دقیقه 71:

شوت بازیکن الهلال را دروازه‌بان شهرخودرو به خوبی راهی کرنر کرد.

دقیقه 80:

شوت امین قاسمی نژاد را دروازه‌بان الهلال به راحتی مهار کرد.

دقیقه 87:

امین قاسمی نژاد دچار مصدومیت شدیدی شد و زمین مسابقه را ترک کرد.