دریادار سیاری: اگر امنیت نباشد، هیچ‌چیز نداریم

گروه سیاسی الف،   3990629091

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه اگر امنیت نبود، هیچ چیز نبود، گفت: رهبری هم فرمودند اگر امنیت نباشد، صبح تا ظهر هرچه داریم از بین می‌رود؛ بنابراین باید در الگوی رفتاری خود چنین مورادی را در نظر بگیریم و در این مسیر پر برکت حرکت کنیم.

دریادار سیاری: اگر امنیت نباشد، هیچ‌چیز نداریم

به گزارش الف، دریادار حبیب‌الله سیاری امروز شنبه در مصاحبه‌ با رادیو گفت‌وگو به‌مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: در این روزها از ایثار و ارزش‌های حاکم بر آن مقطع زمانی، برای کسانی که در آن برهه حضور نداشتند، یاد می‌کنیم تا متوجه اهمیت دفاع مقدس شده و بدانند اگر آن ایثار و از خود گذشتگی‌ها نبود، امروز آسیب فراوان می‌دیدیدم.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس همواره باید در نظر ما باشد و در طول سال به آن توجه نماییم. همچنین یاد و خاطره شهدا باید همواره گرامی داشته شود که با دادن جان و نثار خونشان بزرگی و بالندگی را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

دریادار سیاری لزوم تکریم خانواده شهدا را یادآوری کرد و گفت: باید به جانبازان و ایثارگران و پیشکسوتان جنگ ادای احترام کنیم و ارزش کار این عزیزان را بدانیم.

وی افزود: الگوی رفتاری ما در طول سال خاصه در دوران دفاع مقدس، باید مبنی بر همین موارد باشد و فراموش نکنیم دشمنِ تا بنِ دندان مسلح چگونه بر ما حمله کرد و دنبال چه اهدافی بود و ما چگونه توانستیم بر او غلبه کنیم.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: با به یاد داشتنِ این ارزش‌ها، اگر خدای ناکرده تهدیدی متوجه کشور شد، باید در مقابل آن بایستیم و افرادی را که در این مسیر و حفظ امنیت کشور کار و تلاش می‌کنند را گرامی بداریم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه اگر این امنیت نبود، هیچ چیز نبود، تاکید کرد: رهبری هم فرمودند اگر امنیت نباشد، صبح تا ظهر هرچه داریم از بین می‌رود؛ بنابراین باید در الگوی رفتاری خود چنین مورادی را در نظر بگیریم و در این مسیر پر برکت حرکت کنیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه ایثارگری‌های این بزرگان را باید بعنوان ارزش در جامعه زنده نگه داریم و بر اساس آن حرکت کنیم، تاکید کرد: ما باید در مقابل هرگونه تهدید بایستیم و در این صورت قطعا به نتایج پر برکتی نائل خواهیم آمد.

وی گفت: در نیروی دریایی بعد از دفاع مقدس حرکتی کاملا جهادی با پیشرفت‌های لجستیکی داشتیم و در حوزه تأمین تجهیزات پیشرفته حتی با وجود تحریم‌ها، به جایی رسیدیم که امروز ادعا داریم [به خودکفایی دست یافتیم] و این نوع عمل و الگوی رفتاری، در همه نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش حاکم است.

دریادار سیاری خاطرنشان کرد: در بحث موشکی می‌بینید به کجا رسیده‌ایم و این رویه در ساخت زیر دریایی و انواع هواپیماها و موشک اندازها بدلیل نوعِ مدیریت جهادی بوده است.

وی افزود: اگر این نوع مدیریت در جاهایی که نسبت به پیشرفت‌های روز عقب مانده است (اشاره به مدیریت اجرایی کشور) حاکم شود، قطعا این حوزه‌ها نیز به سطحی خواهند رسید تا مأموریت‌های خود را برطرف کنند.

دریادار سیاری همچنین به خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این خاطرات همگی ارزشمند بوده و ما از آن درس می‌گیریم.

وی گفت: ما مخلص و سرباز مردم هستیم و از ملت ایران می‌خواهیم برای ما دعا کنند تا وظیفه سربازی را بخوبی انجام دهیم.

دریادار سیاری همچنین آزادسازی خرمشهر را بعنوان خاطره‌ای ماندگار و بزرگ در تاریخ دفاع مقدس و کشور، ارزشمند خواند و تصریح کرد: این مسئله تمام جامعه را تحت تاثیر قرار داده و جهان را تکان داد و توانمندی جمهوری اسلامی و سربازان امام(ره) را به نمایش گذاشت و ثابت کرد ما می‌توانیم.