لاری: استفاده مردم از "ماسک" کاهش یافته است

گروه اجتماعی الف،   3990629050

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان از کاهش استفاده مردم از ماسک خبر داد.

استفاده مردم از "ماسک" کاهش یافته است

دکتر سیما سادات لاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند استفاده از ماسک توسط مردم، گفت: در حال حاضر بر اساس گزارش‌های نیروهای بهداشت محیط، میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی 72.52 درصد است که این میزان به نسبت دهم شهریور که 73.36 درصد بود، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین میزان استفاده از ماسک در مراکز و اماکن عمومی در حال حاضر به 75.12 درصد رسیده که این میزان نیز به نسبت 28 مرداد که 76.92 درصد بود، کاهش داشته است. بنابراین این در حال حاضر باید نسبت به فرهنگ سازی بیشتر و اقناع جامعه به استفاده بیشتر از ماسک اقدام کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: همچنین روند استفاده از ماسک توسط شاغلان صنوف و صنایع نیز از 77.35 درصد در 18 شهریور امسال به 76.92 کاهش یافته است.

وی گفت: البته همچنان استفاده از ماسک توسط شاغلان اداره‌ها و بانک‌ها بیشترین درصد را دارد و در حال حاضر بر اساس گزارش‌های بهداشت محیط، 90.16 درصد از شاغلان اداره‌ها و بانک‌ها از ماسک استفاده می‌کنند.

لاری تاکید کرد: باید توجه کرد که همچنان موثرترین راهکار مقابله با کرونا، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و عدم حضور در تجمعات است. باید بدانیم که تاکنون واکسن و داروی اختصاصی برای بیماری کووید_19 ساخته نشده است. بر همین اساس رعایت این اصول بهداشتی در تمام کشورهای درگیر با همه گیری کووید_ 19 و تاثیر آن ها در پیشگیری از بیماری کووید_19 اثبات شده است.